Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Mysql  (gelezen 1779 keer)

Offline theokus

• Lid
Mysql
« Gepost op: 2006/08/31, 19:33:31 »
Heb er geen verstand van ;)
Kan je Mysql ook op een grafische manier bekijken, bewerken enz. enz?
As good as it gets

budster

• Gast
Mysql
« Reactie #1 Gepost op: 2006/08/31, 20:26:48 »
mysql is een database, niet grafisch dus. Je kan data uit de database natuurlijk wel opvragen en grafisch weergeven. bewerken etc.

Dat is zelfs het hele idee achter een database, je wil natuurlijk wel wat doen met de data die je daar in stopt.

Offline theokus

• Lid
Mysql
« Reactie #2 Gepost op: 2006/08/31, 20:41:55 »
en dat is a
Citaat van: budster
mysql is een database, niet grafisch dus. Je kan data uit de database natuurlijk wel opvragen en grafisch weergeven. bewerken etc.

Dat is zelfs het hele idee achter een database, je wil natuurlijk wel wat doen met de data die je daar in stopt.
Dat het een database was wist ik al hoor ;)

Zit nog steeds met het probleem van het importeren van een MS Accessdatabase in OO.
Via mysql zou dat vlotter gaan...is me gisteren verteld.

Open Office kan importeren maar die database niet bewerken....

Het werkt dus niet budster...
De ge
As good as it gets

budster

• Gast
Mysql
« Reactie #3 Gepost op: 2006/08/31, 21:00:10 »
jij hebt met "database" die bestanden geimporteerd? lijkt mij wel dat je die bestanden daar zou moeten kunnen bewerken... zelf heb ik er nog nooit wat mee gedaan, dus kan je daar niet echt mee verder helpen.

Mare blijf gerust verder "zagen", ik hoop dat je uiteindelijk jouw antwoord zal vinden.

Offline Erik N

• Lid
    • http://www.rubennieuwenhuis.nl
Mysql
« Reactie #4 Gepost op: 2006/08/31, 21:01:31 »
De databases in MySql kan je heel gemakkelijk met phpmyadmin bekijken,  exporteren naar sql en vervolgens met oo inlezen.

budster

• Gast
Mysql
« Reactie #5 Gepost op: 2006/08/31, 21:03:47 »
Citaat van: eni191
De databases in MySql kan je heel gemakkelijk met phpmyadmin bekijken,  exporteren naar sql en vervolgens met oo inlezen.
Maar ja, hij heeft een acces database, die kan je ook direct in OO inlezen. Probleem is dat hij het vervolgens niet kan bewerken.

Offline theokus

• Lid
Mysql
« Reactie #6 Gepost op: 2006/08/31, 21:35:46 »
Citaat van: eni191
Maar ja, hij heeft een acces database, die kan je ook direct in OO inlezen. Probleem is dat hij het vervolgens niet kan bewerken.
Ja, spijtig maar het is zo.
Heeeel lang geleden heb ik nog gewerkt met Framework II en III...van Ashton Tate.
Werd overgenomen door Borland en Borland...?
Daar kon je hetzelfde mee doen als met Office, natuurlijk niet zo gelikt.
Draaide in dos....geloof in slechts 274K.
(van de max. 640 die beschikbaar was, dat waren nog tijden he ;))
As good as it gets

budster

• Gast
Mysql
« Reactie #7 Gepost op: 2006/08/31, 21:38:39 »
ik zou eens in synaptic gaan snuffelen wat er allemaal voor tooltjes zijn, wie weet vind je wel iets leuks dat helemaal naar je smaak is.

wr19026

• Gast
Mysql
« Reactie #8 Gepost op: 2006/08/31, 22:33:36 »
StarOffice 8 heeft wel een database connector volgens mij, maar ja, dat is niet open source....

Waar je naar zou moeten zoeken is een tool waarmee je een Excel spreadsheet in een MySQL database kan importeren.

Dat het mogelijk is weet ik want ik gebruik een php script om vanuit Excel/OO/SO produktinformatie een MySQL database te laden voor een osCommerce webshop.

Succes met je zoektocht, als ik wat tijd over heb ben ik zelf eigenlijk ook heel benieuwd wat er te vinden is :)

Offline theokus

• Lid
Mysql
« Reactie #9 Gepost op: 2006/08/31, 23:42:00 »
jij hebt met "database" die bestanden geimporteerd? lijkt mij wel dat je die bestanden daar zou moeten kunnen bewerken... zelf heb ik er nog nooit wat mee gedaan, dus kan je daar niet echt mee verder helpen.

Mare blijf gerust verder "zagen", ik hoop dat je uiteindelijk jouw antwoord zal vinden.
Ik kan enkel een kopie maken van een veld...
As good as it gets