Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Emerald probleem binnen Firefox3.01,knoppenbalk verdwijnt soms.  (gelezen 752 keer)

Offline merijn

• Lid
Hoi,ik heb het volgende probleem soms.

Ik gebruik Emerald met Ububtu hardy heron x64 8.0.4.1
Maar ben een probleem tegen gekomen wat soms zeer vervelend kan zijn met firefox 3.0.1
Namelijk de vensterknoppen verdwijnen bij firefox soms,en als ik firefox dan weer opnieuw opstart dan zijn ze nog steeds weg.
Gelukkig komt dit probleem niet zo vaak voor.
Wanneer het probleem voorkomt kan ik niet zeggen,daar is het te onregelmatig voor.
Ik verhelp het euvel dan steeds door firefox te herinstalleren,en natuurlijk alles wat samenhangt met firefox.
daarmee bedoel ik de 12 essentiele onderdelen die bij mij van belang zijn om firefox weer stabiel te krijgen.
Als ik firefox dan weer opnieuw opstart dan zijn de vensterknoppen van firefox er weer,zodat ik dan weer firefox  normaal dicht kan klikken als ik hem wil afsluiten.

Ik weet dus niet of dit probleem mogelijk met mijn grafische kaart te maken kan hebben.
Namelijk ik heb een Asus nvidia 8500GT met 512mb aan videogeheugen.

Is er iemand die misschien ook soms last heeft van dit probleem en het opgelost heeft zodat hij er nooit meer last van heeft?.
Als dat zo is kan die gene mij  dan misschien vertellen hoe je dit moet oplossen?.

Alvast bedankt.

Offline tabasco

• Lid
Emerald probleem binnen Firefox3.01,knoppenbalk verdwijnt soms.
« Reactie #1 Gepost op: 2008/08/25, 22:03:49 »
Ja, ik toets dan een paar keer F11, waardoor de knoppen weer zichtbaar zijn... (herinstallatie is onnodig)

« Reactie #2 Gepost op: 2008/08/25, 22:51:29 »
Ik klik ongeveer waar een bepaalde knop zit. Een volgende keer dat ik Firefox opstart zijn de knoppen weer aanwezig. Ook bij andere programma's heb ik dat, als ik een programma afsluit laat het soms een schaduw achter. Hoe het komt weet ik niet zal wel iets te maken hebben met Compiz. Misschien bij de volgende versie dat het beter wordt.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline merijn

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2008/08/26, 18:25:05 »
Bedankt allemaal,ik zal jullie advies opvolgen als ik dit probleem weer heb.
Ik heb misschien minder ver gekeken om dit probleem op te lossen dan mijn neus lang is.
Maar goed weer wat erbij geleerd.
Het proberen om dan op F11 te drukken,dat wist ik dus niet om daarmee alles weer terug te krijgen van de knoppenbalk.
Inderdaad hopen maar dat alles met Compiz en Emerald beter gaat worden,waarschijnlijk is het gewoon een bugje dat alles soms zomaar verdwijnt.
Hopen maar dat de makers van Compiz en emerald ook van dit euveltje op de hoogte zijn,en kunnen ze kijken dit probleem voor goed op te lossen in een nieuwere versie.