Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Evolution ontvangt geen mails meer.  (gelezen 1416 keer)

Offline barbecue

• Lid
Evolution ontvangt geen mails meer.
« Gepost op: 2008/08/25, 19:01:25 »
Ik begrijp er niets meer van! Inkomende mails worden niet meer weergegeven alhoewel Evolution 2.12.1 het aantal mails wel weergeeft in het downloadbalkje tijdens het binnenhalen.
Verstuurde mails geen probleem;zijn wel degelijk verstuurd en aangekomen.
Ik kan mijn mails ook via operamail hanteren sinds twee weken. Normaal gaf dit (dubbel gebruik) voor Evolution geen problemen, al leek de aanmelding iets vlugger bij opera dan bij evolution te gebeuren.
Nu krijg ik niets meer in de inboxvan Evolution, wel nog bij Opera.Welke magische krachten zijn hier aan het werk? :o

« Reactie #1 Gepost op: 2008/08/25, 20:23:58 »
Als je bij Opera (en bij Evolution) bij de instellingen van je account niet hebt staan "leave a copy on the server", dan worden de mails gewist op de server nadat ze door Opera (Evolution)  zijn opgehaald.

Je zal in Evolution ook nog de mail kunnen ophalen die er is bijgekomen nadat je de laatste keer Opera hebt opgestart. En omgekeerd.

Versturen kan dan uiteraard nog altijd probleemloos vanuit beide programma's.

Tenslotte kan het ook nog een probleem zijn met de instellingen van "Beeld" in Evolution.  Huidige instellingen één voor één testen/veranderen...
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline Dave

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2008/08/25, 21:13:03 »
en wat doet 'beeld" en alles laten weergeven?

Offline barbecue

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2008/08/25, 23:19:03 »
Dave en prosper, bedankt. De instellingen staan reeds aangevinkt als ' op de server achterlaten'bij beide mailsystemen. Alle instellingen van beeld geprobeerd, nog steeds niets. Het rare is wel dat Evolution TIJDENS het ophalen van berichten ( van mijn drie accounts) mooi het aantal berichten weergeeft in de 3 oplaadbalkjes  van het popupscherm; doch ze vervolgens weigert weer te geven. Nog magischer is dat er daarnet 4 berichten binnenliepen (probleemloos te openen bij Opera) waarvan slechts één zichtbaar in Evolution. Wat gebeurt hier potverdorie?

« Reactie #4 Gepost op: 2008/08/26, 02:22:37 »
Kijk ook eens naar de instellingen van de filters. Heb op deze machine geen evolution, maar het is m'n standaard client op de laptop. Je kan ergens een lijst krijgen van alle filters en rules.
Misschien staat er daar wel iets teveel in.

Andere mogelijkheid is de spamfilter (Spamassassin of Bogofilter) die teveel verwijdert, en die mails komen niet per sé in de spamfolder terecht, maar soms in de prullenbak of "verdwijnen" helemaal...
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline barbecue

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2008/08/26, 08:11:37 »
Prosper, ik heb geen spaminstellingen gedaan en heb bogo en spamassasin uitgevinkt. Waarom worden berichten wél opgehaald maar niet weergegeven? Dat is het rare van heel de affaire!

« Reactie #6 Gepost op: 2008/08/26, 15:25:53 »
Heb je ook eigen regels gedefinieerd om je inkomende post te verdelen over bepaalde mappen ?  Misschien is daarmee iets fout.

« Reactie #7 Gepost op: 2008/08/26, 16:50:07 »
Staat bij tonen (in de werkbalk): het selectiemenu wel op alle berichten? En geeft ie wel in de mappen aan dat er nieuwe emails zijn?
Wie de gemakkelijkste weg niet zoekt is een luiaard. :)
Linux User #228066