Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Dell Inspiron en WiFi  (gelezen 1873 keer)

Rone

  • Gast
Dell Inspiron en WiFi
« Gepost op: 2008/08/25, 09:34:05 »
Heb op mijn LapTop een clean install gedaan vanaf de realease party cd. Geen probleem zover. Mijn Broadcom WiFi kaart wil echter niet werken! De firmware bestanden heb ik met sudo cp *.fw /lib/firmware naar de firmware directory gekopiƫerd maar........geen verschil, kaart werkt nog altijd niet. Met directe LAN verbinding kan ik wel op Internet.
Als ik in de firmware directory kijk dan zie ik wel alle .fw bestanden staan maar ze hebben een 'onleesbaar' vlaggetje. In de bron directory hebben ze dat niet????

Iemand een idee?

Ron

Rone

  • Gast
Dell Inspiron en WiFi
« Reactie #1 Gepost op: 2008/08/25, 10:36:03 »
OK, ben zo ver dat mijn WiFi kaart geactiveerd wordt. Het blijkt dat de firmware bestanden in een subdir van firmware moeten staan. Met de b43-fwcutter opnieuw de firmware bestanden laten uitpakken en nu blijkt de kaart te werken.
Alhoewel, het WiFi lampje gaat wel branden maar ik kan geen enkel netwerk vinden??

Ron

Offline Ubert

  • Lid
Dell Inspiron en WiFi
« Reactie #2 Gepost op: 2008/08/25, 12:51:55 »
Heb je die schakelaar aan de zijkant/voorkant een keert uit/aan gezet? kijk ook eens in networkmanager, en rommel wat met de instellingen, een restart helpt miss. ook wel.

veel succes, en goed dat je het niet meteen opgeeft!

Rone

  • Gast
Dell Inspiron en WiFi
« Reactie #3 Gepost op: 2008/08/25, 13:40:39 »
Citaat van: Ubert
Heb je die schakelaar aan de zijkant/voorkant een keert uit/aan gezet? kijk ook eens in networkmanager, en rommel wat met de instellingen, een restart helpt miss. ook wel.

veel succes, en goed dat je het niet meteen opgeeft!
Schakelaar?? Als je bedoeld de WiFi aan/uit zetten dan gaat dat alleen met een functietoets combinatie (Fn+F2). De WiFi indicator gaat dan aan of uit al naar gelang de status. Rommelen heb ik al een tijdje gedaan maar moet daar toch wat voorzichtig mee zijn omdat ik daarstraks geen enkele netwerkverbinding meer had! Opgeven? Nooit!

Toch bedankt,

Ron

Offline Ubert

  • Lid
Dell Inspiron en WiFi
« Reactie #4 Gepost op: 2008/08/25, 15:38:06 »
maar als je in systeem-beheer en dan netwerk kijkt, zie je de interface (wlan0) wel staan?

post anders de output van ifconfig eens

Rone

  • Gast
Dell Inspiron en WiFi
« Reactie #5 Gepost op: 2008/08/26, 11:51:00 »
Citaat van: Ubert
maar als je in systeem-beheer en dan netwerk kijkt, zie je de interface (wlan0) wel staan?

post anders de output van ifconfig eens
Het probleem is opgelost!

In systeembeheer zag en zie ik inderdaad wlan0 staan. Nog even terug gegaan naar u vorige reactie (van de schakelaar). Toch maar even de functietoets combinatie gebruikt en voila, ineens zag ik mijn netwerk in de WiFiRadar!

Vreemde is dat vroeger de WiFi indicator met deze toetscombinatie effectief uitging maar nu dus niet meer!

Nog maar eens bedankt voor de tip!

Ron