Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: commando uitvoeren voor afsluiten  (gelezen 798 keer)

Offline ligtvoet

• Lid
  • Steunpunt: Nee
commando uitvoeren voor afsluiten
« Gepost op: 2008/08/25, 00:07:18 »
De vraag is of ik ervoor kan zorgen dat als ik de uit-knop indruk nog een commando wordt uitgevoerd voordat de computer afsluit.

Context: ik maak gebruik van RapidSVN om mijn werk op te slaan, enerzijds om versiecontrole te hebben en anderzijds om thuis verder te kunnen werken. Als ik aan het eind van de dag dit vergeet, dan werk ik dus ergens met een verouderde kopie en moet achteraf weer allerlei wijzigingen ongedaan maken.

Juiceh

• Gast
« Reactie #1 Gepost op: 2008/08/25, 00:42:25 »
Mogelijk. Maar niet met de mogelijkheden van nu. Je kunt het beste gewoon een notitie op je beeldscherm plakken :P

Offline 3rwin

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2008/08/25, 00:44:03 »
Een script wat het gewenste commando uitvoert in /etc/rc0.d (runlevel 0 - afsluiten) en /etc/rc6.d (runlevel 6 - herstarten)  lijkt me de oplossing.

Offline tabasco

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2008/08/25, 00:46:25 »
Het moet wel mogelijk zijn met een extra script in , ik geloof, /etc/init.d en /etc/rc0.d of zoiets. Hopelijk kan iemand die dit vaker heeft gedaan je verder helpen.

Als je niet bang bent om iets te 'slopen' dan kun je eens googlen op: runlevel 0 shutdown script
Hier alvast een 'heel oud' document over runlevels; http://newbiedoc.sourceforge.net/system/runlevels-intro.html