Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Pidgin doet vreemd.  (gelezen 1839 keer)

Offline Reijer

  • Lid
Pidgin doet vreemd.
« Gepost op: 2008/08/24, 21:59:00 »
Sinds vandaag krijg ik Pidgin niet meer aan de praat: na klikken op het icoontje zie ik de toets in de taakbalk verschijnen en zie ik de evenwachtencursor. En na een paar seconden niets meer. Ook nadat ik het programma verwijderd en weer geïnstalleerd had. Dit alles onder mijn eigen account. (beheerder). Maar ik vind het vreemd dat Pidgin WEL bruikbaar opstart onder het beperkte account van m'n vrouw en dat van m'n zoon !
Wie heeft een idee wat de oorzaak kan zijn ?

Reijer.

Offline dvdmeer

  • Lid
    • Python-RandR :: dvdmeer.nl
Pidgin doet vreemd.
« Reactie #1 Gepost op: 2008/08/24, 22:17:43 »
Misschien de verborgen map .pidgin verwijdereren die in je eigen home directory staat?

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Pidgin doet vreemd.
« Reactie #2 Gepost op: 2008/08/24, 22:21:52 »
Citaat van: dvdmeer
Misschien de verborgen map .pidgin verwijdereren die in je eigen home directory staat?
Die map bestaat niet. Je moet de verborgen map .purple hebben.
Verborgen bestanden en mappen kan je zichtbaar maken en weer verbergen via control-h.

Offline Reijer

  • Lid
Pidgin doet vreemd.
« Reactie #3 Gepost op: 2008/08/25, 12:11:34 »
Citaat van: Reijer
Sinds vandaag krijg ik Pidgin niet meer aan de praat: na klikken op het icoontje zie ik de toets in de taakbalk verschijnen en zie ik de evenwachtencursor. En na een paar seconden niets meer. Ook nadat ik het programma verwijderd en weer geïnstalleerd had. Dit alles onder mijn eigen account. (beheerder). Maar ik vind het vreemd dat Pidgin WEL bruikbaar opstart onder het beperkte account van m'n vrouw en dat van m'n zoon !
Wie heeft een idee wat de oorzaak kan zijn ?

Reijer.
Dat is vreemd: ook op de PC op m'n werk (stiekem dual boot gemaakt) werkte PidGin niet. Ik heb de map punt purple verwijderd en daarna Pidgin gestart, daarna m'n account weer aangemaakt. Alles normaal !
Het werkt dus weer. Ik heb met Emesene en aMSN "gerommeld". Wellicht heeft dat ermee te maken. Vanavond thuis probeer ik hetzelfde.
aMSN werkt trouwens niet, maar start ik een nieuw draadje voor.

Bedankt,

Reijer.

Offline Reijer

  • Lid
Pidgin doet vreemd.
« Reactie #4 Gepost op: 2008/08/25, 20:42:44 »
En thuis werkt het met dezelfde truc ook weer !

Reijer.

Re: Pidgin doet vreemd.
« Reactie #5 Gepost op: 2008/12/16, 23:35:16 »
Hallo,

Kort geleden begonnen met Ubuntu. 8.10 geïnstalleerd.
Na een flitsende start kreeg ik problemen met de tweede user en heb ik de installatie verknald.
Niet getreurd, meteen maar even "juist" opgezet, mat aparte /home partitie enzo. Sindsdien heb ik de indruk dat mijn rechten wat anders werken of dat de installatie niet meer helemaal klopt.

Ik heb nu hetzelfde probleem als hier beschreven maar ik krijg het niet hersteld met deze oplossing.
Het probleem openbaarde zich na een gedwongen verwijdering en herinstallatie van Firefox.
Daar klopt trouwens ook het één en ander niet. Ik heb geen navigatie pijlen meer.

Kan iemand mij vertellen of ik na een herinstallatie weer opnieuw programma's moet koppelen ofzo?
Bij mijn eerste Ubuntu installatie leek ik alles te mogen. Nu ben ik een gewone gebruiker en kan nog niet goed overweg met superuser of root rechten.

Groetjes,
Rita

Re: Pidgin doet vreemd.
« Reactie #6 Gepost op: 2008/12/18, 16:23:25 »
Waarschijnlijk gewoon een bug, topicstarter.


@rietpiet, je kaapt nu wel een topic, je kunt beter een nieuw topic openen ;)

Offline Dave

  • Lid
Re: Pidgin doet vreemd.
« Reactie #7 Gepost op: 2008/12/18, 16:45:01 »
Citaat
Ik heb nu hetzelfde probleem als hier beschreven maar ik krijg het niet hersteld met deze oplossing.

Met deze zin kun je normaliter prima aanhaken in een topic.
Alleen komt er daarna inderdaad een heel verhaal bij wat geheel afdwaalt en geen oplossing wordt gevraagd voor dit specifieke probleemtopic.


Re: Pidgin doet vreemd.
« Reactie #8 Gepost op: 2008/12/20, 00:48:38 »
Hallo Femke,

Sorrie, ik nam aan dat er niet meer topics moesten komen met hetzelfde probleem en schetste de hele situatie.
Ik zal een nieuwe topic openen.

Groetjes,
Rita

PS het probleem mety de navigatie pijltjes is spontaan verdwenen.
« Laatst bewerkt op: 2008/12/20, 00:50:25 door rietpetiet »