Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: inloggen lukt niet  (gelezen 739 keer)

inloggen lukt niet
« Gepost op: 2008/08/21, 18:06:15 »
het inloggen op ubuntu wil niet lukken
het is te zeggen als ik mijn gegevens ingeef krijg ik de droge melding "kan niet inloggen"
hoe komt dit ? (heb ook eens getest wat bij zegt bij foto gegevens en dat is gwn van wachtwoord enz... zijn hoofdlettergevoelig enz ) dus enkel bij de juiste gegevens krijg ik dat (gdm en ubuntu-desktop zijn geinstallert)

het laatste wat ik gisteren gedaan het is "aanmelden op afstand ..." weggehaalt bij sesies , kan dit kwaad

wie weet raad ?

inloggen lukt niet
« Reactie #1 Gepost op: 2008/08/21, 18:59:36 »
Citaat
het laatste wat ik gisteren gedaan het is "aanmelden op afstand ..." weggehaalt bij sesies , kan dit kwaad
Ik zit me altijd af te vragen waarom mensen dingen verwijderen als ze niet weten waarom
* het er in zit, ??
* wat het doet, ??
* hoe het werkt ??

Het spreekwoord: "Never change a winning team " is niet voor niets.
Gezien je aantal postjes en je vraag ben je nog vrij nieuw en onbekend met Linux - Ubuntu.

Devies is daarom jezelf eerst bekend en vertrouwd maken met de materie voor je drastische dingen gaat doen.

Alle programma's die je installeerd kan je over het algemeen rustig weer uninstalleren.
Alle programma's die Ubuntu installeerd zijn in principe nodig en kan je dus beter niet verwijderen.

BTW handig voor de helpers is dat je volledig bent met gegevens van je systeem en hoe je pc precies geconfigureerd is.

Want heb jij nu een echte dualboot ?
of alleen Ubuntu op je pc staan ?
Heb je Ubuntu via Wubi geinstalleerd ?
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

inloggen lukt niet
« Reactie #2 Gepost op: 2008/08/21, 19:51:28 »
weggehaalt bij sesies , omdat ik het niet gebruik , ik snap niet echt wat dat met het gewone inloggen te maken heeft (staat nog geinstalleerd)
windows vista/ubuntu
geinstaleerd via cd
en weinig post? sommige mensen zoeken eerst voor ze iets posten ;)