Hoi,
Ik ben bezig om XP te installeren in de zogenaamde "seamless"-optie volgens deze handleiding:
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=821461Ik ben aangekomen bij puntje 3, de installatie van XP in de aangemaakte virtualbox. Voor de duidelijkheid: ik ben in de dingen daarvoor geen enkele foutmelding of iets dergelijks tegen gekomen en ik grbruik de Virtualbox die je kunt downloaden bij virtualbox.org.
Het punt waar de installatie blijft hangen is niet het formateren van de virtual disk zoals ik bij al mijn zoek-acties op dit forum en google tegenkom, maar iets verder. De setup-bestanden van xp zijn al gekopieerd, en de virtuele pc is opnieuw gestart. daarna blijft hij hangen bij de melding "Apparaten installeren". De groene voortgansblokjes blijven vrolijk knipperen, en ook de wervende teksten van microsoft blijven om de beurt verschijnen. Echt vastlopen is het dus niet, maar de installatie lijkt de apparaten niet te kunnen installeren. Hij doet hier nu al zo'n half uurtje over namelijk.
Weet iemand waar dit aan kan liggen, en belangrijker: hoe dit opgelost kan worden?