Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: installatie XP in virtualbox blijft hangen  (gelezen 914 keer)

kroesss

• Gast
installatie XP in virtualbox blijft hangen
« Gepost op: 2008/08/19, 20:07:53 »
Hoi,

Ik ben bezig om XP te installeren in de zogenaamde "seamless"-optie volgens deze handleiding: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=821461

Ik ben aangekomen bij puntje 3, de installatie van XP in de aangemaakte virtualbox. Voor de duidelijkheid: ik ben in de dingen daarvoor geen enkele foutmelding of iets dergelijks tegen gekomen en ik grbruik de Virtualbox die je kunt downloaden bij virtualbox.org.

Het punt waar de installatie blijft hangen is niet het formateren van de virtual disk zoals ik bij al mijn zoek-acties op dit forum en google tegenkom, maar iets verder. De setup-bestanden van xp zijn al gekopieerd, en de virtuele pc is opnieuw gestart. daarna blijft hij hangen bij de melding "Apparaten installeren". De groene voortgansblokjes blijven vrolijk knipperen, en ook de wervende teksten van microsoft blijven om de beurt verschijnen. Echt vastlopen is het dus niet, maar de installatie lijkt de apparaten niet te kunnen installeren. Hij doet hier nu al zo'n half uurtje over namelijk.

Weet iemand waar dit aan kan liggen, en belangrijker: hoe dit opgelost kan worden?

pjvolders

• Gast
« Reactie #1 Gepost op: 2008/08/20, 08:39:59 »
Hoe groot is je virtual disk? En staat deze op de schijf waar hij voldoende ruimte heeft?

groetjes
PJ

WLSRL

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2008/08/23, 11:13:02 »
Ik heb een dergelijk probleem ook tegengekomen met Ubuntu 8.04 en Sun Virtualbox 1.6.0.
De installatie vlotte langs geen kanten en bleef uiteindelijk ook hangen.
Na een aantal keren opnieuw te proberen was dit toch uiteindelijk gelukt maar xp haperde dat het niet mooi was en mijn netwerk was niet te bereiken (via bridging).
Na een tijdje verscheen dan versie 1.6.2 (nu reeds 1.6.4).  Met deze versie werkt alles terug normaal.
Uiteraard is het belangrijk om voldoende ruimte te hebben op je schijf en zeker ook maken dat er voldoende Ram geheugen in je pc zit.

Hopelijk kan dit je weer een beetje vooruit helpen.