Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: UBUNTU BUG 41095 Linux algemeen bug: 8254 = Cannot connect timer  (gelezen 8293 keer)

frans van der star

  • Gast
UBUNTU BUG 41095 Linux algemeen bug: 8254 = Cannot connect timer
« Reactie #50 Gepost op: 2006/09/08, 21:23:05 »
Beste Profox,

Ik ben vergeten de site te vermelden waar dit allemaal op stond hier is 't ie dan.

http://www.linuxforums.org/forum/ubuntu-help/64489-ati-radeon-xpress-200-cant-change-screen-resolution.html

vriendelijke groet.

frans

frans van der star

  • Gast
UBUNTU BUG 41095 Linux algemeen bug: 8254 = Cannot connect timer
« Reactie #51 Gepost op: 2006/09/08, 23:41:08 »
Hi Profox,

Heb hier wat gevonden en deze moet goed zijn. Ik denk dat ik de tweede optie moet pakken.

http://wiki.cchtml.com/index.php/Ubuntu_Dapper_Installation_Guide

Hoor wel van je.

groeten
frans

frans van der star

  • Gast
UBUNTU BUG 41095 Linux algemeen bug: 8254 = Cannot connect timer
« Reactie #52 Gepost op: 2006/09/09, 00:56:12 »
Beste profox en bartek,

Het wordt alleen maar erger:

Kan niet meer naar Ubuntu door commando apt-get install unbuntu desktop

als ik repsositories/ubuntu erin zet krijg ik op den duur een vage melding van:
DACODE (what ever this maybe)
post installation script returned error exit status.

de klok blijft staan op new york tijd ondanks proberen terug te zetten.

op den duur ga je niets meer doen.

dit is verre van lollig. frustrerend. LIJKT MIJ MEEST VOOR DE HAND LIGGEND OM DRIVERS VOOR HARDWARE VOOR ALLE LINUX-SYSTEMEN (SUSE, MANDRAKE, REDHAT EN NATUURLIJK UBUNTU) WERKBAAR TE MAKEN EN DAAR DE INSTRUCTIES VOOR DE DUMMIES ZOALS IK DAAROP TE ENTEN MET ALLE BEWERKINGEN TEN SPIJT.

wellicht voor de goeroe's een discussie punt.

in ieder geval bedankt.

groetjes
frans

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
UBUNTU BUG 41095 Linux algemeen bug: 8254 = Cannot connect timer
« Reactie #53 Gepost op: 2006/09/09, 01:08:52 »
Ga eens stap voor stap die gids af en kijk eens goed in je terminal of je foutmeldingen krijgt.
Post deze dan hier samen met 't commando waar je op dat moment zat.
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
UBUNTU BUG 41095 Linux algemeen bug: 8254 = Cannot connect timer
« Reactie #54 Gepost op: 2006/09/09, 15:19:05 »
frans: methode 1 zou moeten werken hoor:

1.
Restricted repository inschakelen
Citaat
# Systeem -> Beheer -> Synaptic Pakketbeheerder

   klik op: Instellingen -> Pakketbronnen
   Klik op toevoegen. Er zijn 3 aparte kanalen; Dapper Drake (6.06 LTS), Security Updates (6.06 LTS updates) en Updates (6.06 LTS veiligheidsupdates). Selecteer de kanalen en vink elke keer aan: officieel ondersteund, beperkte auteursrechten, door de gemeenschap beheerd (Universe) en niet-vrij (Multiverse). Klik elke keer op OK (of Toevoegen) en daarna weer toevoegen om het volgende kanaal in te stellen.
2.
intypen in terminal:
sudo apt-get update
sudo apt-get install linux-restricted-modules-$(uname -r) xorg-driver-fglrx
sudo depmod -a
sudo aticonfig --initial
sudo aticonfig --overlay-type=Xv
3.
X herstarten:
sudo /etc/init.d/gdm restart

4.
eens terug in je grafische omgeving controleer of alles werkt:
fglrxinfo
wat is de uitvoer van dat commando?
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

frans van der star

  • Gast
UBUNTU BUG 41095 Linux algemeen bug: 8254 = Cannot connect timer
« Reactie #55 Gepost op: 2006/09/09, 15:39:01 »
Beste profox,

dank je wel voor de hulp die je geeft. ga het later vandaag proberen en anders morgen.

in mijn beginscherm staat twee keer Ubuntu op start X386 en twee keer recovery hoe dat kan is mijn een raadsel.

En dan die code DACODE na installatie krijg ik sql server daar moet ik mijn wachtwoord geven en daarna dbase code daarook mijn wachtwoord in geven is snap hier geen bal van want ik wil dit niet op server hebben staan. neem aan dat programma's gewoon hd staan maar dat dacode slaat op de server. zal wel melding zijn dat software op server wordt geweigerd. heb het een en ander nagezocht op google maar mijn kennis is te mager om hier enig kaas van te eten.

na mijn vakantie dat is aanstaande woensdag tot 20 oktober 2006 zou ik best eens willen langs komen om het een en ander van je te leren. Je woont in Turnhout ik in Heerlen. Neem dan het hele zaakje mee (computer bedoel ik) en natuurlijk kan je best wat in rekening brengen hiervoor. Hoor wel reactie van je hoe je hier tegen over staat. Mijn email is in ieder geval f.van.der.star@hetnet.nl

bedoeling is dat ik ubuntu meeneem naar pakistan (peshawar is 150 km van islamabad en vlakbij Afghanistan), waar mensen heel beperkt budget hebben en meestal met p3 werken en oudere geheugens .  zij betalen voor die machines die door een bedrijf een beetje ge-upate zijn (vraag me niet wat en hoe) zo'n 100/150 US dollar 6000/9000 rupees. Het zijn tovenaars wat dat betreft. Infra internet is vrij redelijk; alleen bij de stroom wordt de stekker eruit getrokken maar dat went zelfs.
zij hebben meestal windows 98/2000/me. neem aan dat met partitioneren dit geen punt is gewoon fat32.

daar ter plekke zijn genoeg mensen aanwezig, die meer dan voldoende potentieel hebben om de Ubuntu verder bekendheid te geven. Zelf wil ik in ieder geval naar een school gaan voor de hoogste basis klassen en voortgezet onderwijs (high school, college) om daar samen met een IT-bachelor en netwerkman daar Ubuntu aan de jonge mensen te introduceren.

vriendelijke groet
frans

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
UBUNTU BUG 41095 Linux algemeen bug: 8254 = Cannot connect timer
« Reactie #56 Gepost op: 2006/09/09, 15:46:19 »
Citaat van: frans van der star
in mijn beginscherm staat twee keer Ubuntu op start X386 en twee keer recovery hoe dat kan is mijn een raadsel.
waarschijnlijk verschillende kernel versies (door een update ofzo) moet je je niet druk om maken en je kan eventueel de oude kernel verwijderen als de nieuwe prima werkt. Er zijn hier al ergens topics over geplaatst.

Ik hoor nog van je, voor of na je vakantie :)
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

frans van der star

  • Gast
UBUNTU BUG 41095 Linux algemeen bug: 8254 = Cannot connect timer
« Reactie #57 Gepost op: 2006/09/09, 18:08:07 »
Beste profox,

bedankt.

Je kunt mij een mailtje sturen als je dat wilt (f.van.der.star@hetnet.nl), zodat we een keer afspraak kunnen maken na de vakantie. Heb hiervoor budget dus geen zorgen over dit.

Hoor van je hoop ik.

Groeten
Frans

frans van der star

  • Gast
UBUNTU BUG 41095 Linux algemeen bug: 8254 = Cannot connect timer
« Reactie #58 Gepost op: 2006/09/10, 23:36:17 »
Beste profox en alle anderen,

Het is gelukt. Moet soms wel tien keer booten maar dan gatie dan toch. Denk eerlijk gezegd dat dit een "soort Ubuntu-bug" is in verband met het feit dat de nieuwe kernel niet op Dapper zit, maar wel bij de volgende. Dit heb ik gelezen in ander hulp-item Prachtig xorg-scherm SUBLIEM.

Het is inderdaad gelukt. het is een prachtig scherm. heel erg bedankt.

zaakje stond er al in. moest alleen sudo /etc/init.d/gdm restart in te toetsen en het liep perfect!!!

conform beloofd geef ik Profox de uitkomst van fglrxinfo:


star39@star39-desktop:~$ fglrxinfo
display: :0.0  screen: 0
OpenGL vendor string: Mesa project: www.mesa3d.org
OpenGL renderer string: Mesa GLX Indirect
OpenGL version string: 1.2 (1.5 Mesa 6.4.1)

Ik heb een flat screen Tarag Visionary 19 inch.
Aangegeven scherm resolutie is: 1280 x 1024      75 hz
Meer is niet aan te bevelen zo werd gezegd op andere items anders het zakie raar doen. Vind hem zelf mooier dan windows microsoft!

Alleen de webcam op de server krijgen van a messenger dan is die voor mij betreft compleet. En dan pleur ik windows eraf. Alleen nog even printer uitproberen, maar ervaring leert dat linux hierin geen problemen geeft

Computer is:
1. Acer T650-Y97Z
2. Processor is: Intel P4 516
3. DDR II 512MB
4. Kaart is ATI RADEON XPRESS 200

Geluid loop goed. Dit gaat via Amarok. Perfect. CD's luisteren. Alleen eens kijken of ik live-stream van internet-radio kan beluisteren, maar is niet urgent. Heb radio in huiskamer nog.

Foto's bekijken prima via SD-Card (zo'n kaart dat in een digitale kamera zit).


Nogmaals bedankt

frans van der star

  • Gast
UBUNTU BUG 41095 Linux algemeen bug: 8254 = Cannot connect timer
« Reactie #59 Gepost op: 2006/09/10, 23:37:39 »
Sorry merk scherm moet Targa zijn van de Lidl lekker goedkoop

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
UBUNTU BUG 41095 Linux algemeen bug: 8254 = Cannot connect timer
« Reactie #60 Gepost op: 2006/09/11, 00:18:13 »
Meeste internet radio-streams werken perfect met amarok :)

zo te zien heb je nog wel geen 3D acceleratie op je grafische kaart...

mag ik de output van de volgende 2 commando's ?

cat /etc/X11/xorg.conf | grep Driver

apt-cache policy xorg-driver-fglrx

ps: sorry dat ik nog geen mail heb teruggestuurd, maar ik stuur niet zovaak mails, ik zal je nog wel wat terugsturen
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

frans van der star

  • Gast
UBUNTU BUG 41095 Linux algemeen bug: 8254 = Cannot connect timer
« Reactie #61 Gepost op: 2006/09/11, 22:12:17 »
Hallo profox,

Bedankt voor je berichtje. Inderdaad 3d-driver zit er volgens mij er niet op.

Hier is de output van mijn commando's zoals je mij die hebt gegeven. Had in het begin om te zien of er nu spatie stond of niet en blijkbaar moet je soms hoofdletters tikken.

star39@star39-desktop:~$ cat /etc/X11/xorg.conf | grep Driver
        Driver      "kbd"
        Driver      "mouse"
        Driver      "wacom"
        Driver      "wacom"
        Driver      "wacom"
        Option      "VendorName" "ATI Proprietary Driver"
        Driver      "ati"
        Driver      "fglrx"
star39@star39-desktop:~$ apt-cache policy xorg-driver-flgrx
W: Unable to locate package xorg-driver-flgrx
star39@star39-desktop:~$

Trouwens als ik de webcam aanzet nu de laatste tijd wordt scherm helemaal zwart, hetgeen in het begin niet zo was. Allemaal vreemd.

Bij telebankieren moet ik hier bij de postbank een zes-cijferige code ingeven van een lijst, wanneer ik de betaling authoriseer. Wanneer ik met de muisklik geef akkoord. Dan geeft hij aan dat java-applet niet werkt. Dit betekent weer dat je alleen via windows microsoft dan kan betalen omdat in linux dat java applet blijkbaar niet als plug-in wordt meegenomen.

Nu wil ik video kijken via google en dan moet er ook een java-applicatie gedownload worden, maar dat moet mij dan volgens mij volgens de oude  methode tar.gz enzovoorts. Kijk maar eens bij video google en probeer maar eens een video te kijken. Dan komtie met een melding.

Als je er mee instemt hoop dat ik na mijn vakantie met de pc naar je toe kunt komen want ik wil van die windows echt af.

groetjes
Frans

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
UBUNTU BUG 41095 Linux algemeen bug: 8254 = Cannot connect timer
« Reactie #62 Gepost op: 2006/09/11, 22:18:39 »
Citaat van: frans van der star
Hallo profox,

Bedankt voor je berichtje. Inderdaad 3d-driver zit er volgens mij er niet op.

Hier is de output van mijn commando's zoals je mij die hebt gegeven. Had in het begin om te zien of er nu spatie stond of niet en blijkbaar moet je soms hoofdletters tikken.

star39@star39-desktop:~$ cat /etc/X11/xorg.conf | grep Driver
        Driver      "kbd"
        Driver      "mouse"
        Driver      "wacom"
        Driver      "wacom"
        Driver      "wacom"
        Option      "VendorName" "ATI Proprietary Driver"
        Driver      "ati"
        Driver      "fglrx"
fglrx driver (die je nodig hebt) zit er dan blijkbaar toch ergens tussen..

Citaat van: frans van der star
star39@star39-desktop:~$ apt-cache policy xorg-driver-flgrx
W: Unable to locate package xorg-driver-flgrx
star39@star39-desktop:~$
Mijn typfout.. moest zijn: xorg-driver-fglrx

Citaat van: frans van der star
Trouwens als ik de webcam aanzet nu de laatste tijd wordt scherm helemaal zwart, hetgeen in het begin niet zo was. Allemaal vreemd.
scherm van je webcam output of het gehele computerscherm?

Citaat van: frans van der star
Bij telebankieren moet ik hier bij de postbank een zes-cijferige code ingeven van een lijst, wanneer ik de betaling authoriseer. Wanneer ik met de muisklik geef akkoord. Dan geeft hij aan dat java-applet niet werkt. Dit betekent weer dat je alleen via windows microsoft dan kan betalen omdat in linux dat java applet blijkbaar niet als plug-in wordt meegenomen.
installeer sun-java5-plugin (voor firefox)
zoek op het forum hiervoor naar: sun-java5-plugin

Citaat van: frans van der star
Nu wil ik video kijken via google en dan moet er ook een java-applicatie gedownload worden, maar dat moet mij dan volgens mij volgens de oude  methode tar.gz enzovoorts. Kijk maar eens bij video google en probeer maar eens een video te kijken. Dan komtie met een melding.
Op welke manier kijk je naar die google video? google video gebruikt flash dacht ik. installeer flashplugin-nonfree
zoek ook op het forum hiervoor naar: flashplugin-nonfree

Citaat van: frans van der star
Als je er mee instemt hoop dat ik na mijn vakantie met de pc naar je toe kunt komen want ik wil van die windows echt af.

groetjes
Frans
Misschien wel, maar ik ben ook geen magische alleskunner :P
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

frans van der star

  • Gast
UBUNTU BUG 41095 Linux algemeen bug: 8254 = Cannot connect timer
« Reactie #63 Gepost op: 2006/09/11, 22:40:25 »
Beste profox,

Beeld is helemaal zwart. Doet helemaal niets meer met de camera. Dus helemaal opnieuw rebooten en gewoon met de schakelaar uitzetten.

Nee geen alles kunner maar je weet er genoeg van.

Dit is de uitkomst van de het goede commando:
star39@star39-desktop:~$ apt-cache policy xorg-driver-fglrx
xorg-driver-fglrx:
  Installed: 7.0.0-8.25.18+2.6.15.11-3
  Candidate: 7.0.0-8.25.18+2.6.15.11-3
  Version table:
 *** 7.0.0-8.25.18+2.6.15.11-3 0
        500 http://archive.ubuntu.com dapper-security/restricted Packages
        500 http://security.ubuntu.com dapper-security/restricted Packages
        100 /var/lib/dpkg/status
     7.0.0-8.25.18+2.6.15.11-1 0
        500 http://archive.ubuntu.com dapper/restricted Packages
star39@star39-desktop:~$

frans van der star

  • Gast
UBUNTU BUG 41095 Linux algemeen bug: 8254 = Cannot connect timer
« Reactie #64 Gepost op: 2006/09/11, 22:56:34 »
Beste Profox.

Telebanking werkt nu met installatie Sun-java-plugin

Bedankt.

Frans

frans van der star

  • Gast
UBUNTU BUG 41095 Linux algemeen bug: 8254 = Cannot connect timer
« Reactie #65 Gepost op: 2006/09/11, 23:03:09 »
Beste Profox,

Video's kijken op Google werkt perfect. Gewoon flash-plugins-nonfree (macromedia) installeren via synaptic. wel aanvinken dat je programma wilt laten draaien als je op internet zit.

Nogmaals

Bedankt

Frans

frans van der star

  • Gast
UBUNTU BUG 41095 Linux algemeen bug: 8254 = Cannot connect timer
« Reactie #66 Gepost op: 2006/09/12, 22:04:53 »
Hallo Iedereen, die het leest en al diegenen, die mij de nodige hulp hebben verleend!!


Het spijt mij het te moeten zeggen. Maar toch heb ik een heel groot vermoeden dat in Linux Ubuntu of linux alleen of beiden (zover reikt mij kennis niet) er een BUG in zit.

En waarom: Soms moet ik wel zes keer de computer aan en uit zetten om in Ubuntu te komen. Andere keren loopt het als een trein (in een keer). Dit is een bug van de software en niet van de hardware, omdat deze passief is. Temeer, omdat alles netjes gewoon wordt opgestart!!

Ubuntu is ook gewoon voor de gewone man of vrouw. Dit soort bugs moeten in principe heel gauw de wereld uit anders zullen de mensen in het algemeen nooit overstappen in Linux Ubuntu. Echter , het is trouwens nog steeds complexer dan microsoft windows, maar als het systeem dan echt ijzersterk is dan hebben de mensen er wel voor over om het een en ander te configureren. Wat dit laatste betreft werken de muis-menus PERFECT!!

Met betrekking tot hardware problematiek ben ik bereid om demarges (diplomatieke) stappen te ondernemen richting grote hardware leveranciers om te komen tot een consensus m.b.t. nieuwe hardware die op de markt komt en wel in die zin dat ook Ubuntu (en wellicht ook andere Linux-distributeurs) erbij betrokken worden in die zin dat de hardware ook voor linux-distributies operationeel is, hetzij met drivers of met andere middelen.

Anders denk ik alhoewel Ubuntu open source is (met heel veel respect) is, met een eigen hardware merklijn moet komen!!

Kortom: HET ZOU EEUWIG ZONDE ZIJN DAT UBUNTU VANWEGE DIT SOORT PROBLEMEN ALS HET WARE AFGESCHOTEN ZOU WORDEN. EN NU IS HET DE TIJD OM LIEFST VOL GAS TE GEVEN OMDAT BLIJKBAAR MICROSOFT MET EEN NIEUWE EDITIE KOMT DIE NIET MEGA GOED SCHIJNT TE WERKEN (MAAR DAT HEB IK ALLEEN VAN HOREN ZEGGEN!!)

VOOR DE SOFTWARE BEN IK VELE MALEN MINDER GESCHIKT DAN ZOALS PROFOX EN BARTEK.

DUS IEDER ZIJN TALENTEN, DIE VAN MIJ LIGGEN IN DAT REGELEN (BEN OVERIGENS MAAR ZEER KLEINE SCHAKEL) OM HARDWARE OPERATIONEEL TE KRIJGEN VOOR LINUX DOOR ONDERHANDELINGEN VAN DE LEVERANCIERS VAN DEZE SPULLEN.

groetjes frans

ps: ga mijn antennes al uitzetten in Vietnam
en nogmaals dank voor de hartstikke goede hulp

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
UBUNTU BUG 41095 Linux algemeen bug: 8254 = Cannot connect timer
« Reactie #67 Gepost op: 2006/09/13, 00:35:16 »
Het is goed mogelijk dat de bug verholpen kan worden via de software, maar het probleem wordt hoogstwaarschijnlijk wel veroorzaakt door de combinatie van de hardware en de software. Sommige hardware geeft nu eenmaal problemen met linux. Nieuwe versies lossen dit vaak op, maar niet altijd. De hardware ondersteuning gaat er wel op vooruit, maar elke keer wordt er ook weer nieuwe hardware uitgebracht, en men kijkt zelden naar linux, de hardware fabrikanten zijn gefocust op windows... Jammer, maar het is zo.

Verder weet ik niet waar/hoe ik je nu precies moet helpen :) ?
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

frans van der star

  • Gast
UBUNTU BUG 41095 Linux algemeen bug: 8254 = Cannot connect timer
« Reactie #68 Gepost op: 2006/09/13, 10:52:35 »
Beste profox,

Ik wacht totdat nieuwe editie van ubuntu uit is. overigens die kaart die ik heb ati radeon xpress 200 wordt wel veel gebruikt in de modellen pc's, die ik nu zie. maar je hebt gelijk de hardware wordt gemaakt en getest op windows. daarom denk ik dat er convenant nodig is met deze bedrijven met linux-organisaties in samenwerking deze hardware te ontwikkelen .....en helaas....zowel voor linux als voor windows.

je kunt in principe niet verwachten van linux software engineers om gelijk voor de nieuwe hardware oplossingen te bedenken dit is gigantisch. derhalve ontkom je niet aan de convenant zoals ik al eerder heb gezegd.....en we moeten er mee leren leven dat windows bestaat.

anders als dat niet lukt een aparte hardware lijn ontwikkelen en ik denk dat landen als vietnam en taiwan er best wel voor te porren zijn want dan zijn de zogenaamde "nieuwe" asian econonisch groeiende landen.

vergeet niet dat hardware fabrikanten vaak assemblage bedrijven zijn, die in principe half-fabrikaten met elkaar samenvoeten. en bijgevolg de modificaties relatief vrij gering zijn (alleen je moet ze weten!!)

profox nogmaals bedankt.

ga op vakantie (en.......als voor boekhouden (comptabilite) wat te vragen hebt dan schroom niet......dan hebben we voor de afwisseling op forum er een item bij. misschien wel een leuke cursus boekhouden in linux.....en die is er nog ook voor de mensen die het nog niet weten en de naam is........................GNU CASH......en nog meer. maar ik gebruik spreadsheet van sun daar zweer ik op.

groetjes en nogmaals bedankt

Frans van der Star Heerle

  • Gast
UBUNTU BUG 41095 Linux algemeen bug: 8254 = Cannot connect timer
« Reactie #69 Gepost op: 2006/10/30, 11:55:25 »
Hallo beste mensen,

Nogmaals respect voor de mensen, die hard werken om Ubuntu goed te laten werken. En het is fantastisch te zien hoe het werkt.

Alleen het chatten met cam Yahoo gaat niet altijd goed. De cam bevriest. Maar dat is server probleem. Je bent afhankelijk van k.. yahoo. Die heeft een huwelijk met Microsoft.

Maar even dit:
JAMMER!!!!!!!!!!!!

De bug is ook bij de nieuwste distributie. Edgy. Had echt gehoopt dat bug zou worden meegenomen. Maar mensen nogmaals misschien wel mega gecompliceerd.

Tussen haakjes bug ook officieel gemeld!

Maar wil het effe kwijt.

Groetjes
Frans

P.S.: Bedankt voor de tips voor maken website

Offline 5mceks12

  • Lid
UBUNTU BUG 41095 Linux algemeen bug: 8254 = Cannot connect timer
« Reactie #70 Gepost op: 2007/11/29, 10:16:45 »
Ubuntu 7.10 Gutsy Gibbon
Bij het opstarten van de computer verschijnt voor het inlogscherm de volgende boodschap:231099108 MP BIOS BUG 8254 Timer not connected to IO APIC.
Moet ik mij hierover zorgen maken,moet het opgelost worden en hoe?Ik kan met de informatie van 2006  in het forum niet verder!