Bedankt voor de laatste bijdragen.
Vind het trouwens een keigoed systeem deze communicatie.
Nu ik lees dat Ubuntu in principe een "oude" kernel gebruikt dan is het ook duidelijk dat je wel eens met dit soort verrassingen wordt geconfronteerd. Een en ander neemt natuurlijk niet weg dat de hardware (what ever it maybe) wordt gebouwd op de microsoft software.
Het punt is dat Ubuntu het systeem toegankelijk wil maken voor een breed publiek tegen nul-tarief. Een loffelijk streven, zeker al die mensen, die vrijwillig aan de ontwikkeling en aan ondersteuning meewerken!!! Maar voor de meesten is het toch steker (geen stekker) in het stopcontact cd erin en draaien met die hap en niet allerlei toestanden zoals dit (goed een paar commando's of wat dies meer zij, okay, maar niet te veel sousa).
Het is de beroemde stabiliteit en het open-source karakter (consument begint dat nu pas meer en meer te beseffen), dat publiek weliswaar mondjes maat overstapt. Maar tijd is geld in principe, ook vrije tijd.
Dus uiteindelijk (ik weet dat Ubuntu zich in zeer korte tijd, ruim een jaar, ontwikkeld heeft tot volwaardige partner/concurrent t.a.v. de andere distributies) moet de beschikbare software ECHT up to date zijn, omdat (helaas het is niet anders in feite linux-applicatie-software-ontwikkelaars lopen in principe toch al achter de feiten aan), nieuwe hardware alleen voor microsoft wordt ontwikkeld. En tja we zijn verwend de consument wilt in principe het nieuwste van het nieuwste (wel of niet goed). Een goed voorbeeld hiervan is de simpele webcams. Daar heb ik al de nodige research voor gedaan (dossiervorming). En in mijn geval ATI-chip volgens deskundige hier.
Dus mijn insteek is (onder aantekening van mijn respect wat tot nu toe is bereikt) in .....naam software (bijvoorbeeld kernel) meest up to date op de markt zetten en als dit wat moet kosten dan moet het maar. Niet schelden alsublieft!!! Doch software voor budget-beperkte natuurlijke- en rechtspersonen vrij ter beschikking stellen of zo iets.
met gewaardeerde groeten
frans van der star