Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Update Manager probleem  (gelezen 529 keer)

Update Manager probleem
« Gepost op: 2008/08/14, 13:09:56 »
Hallo,

ik heb gisteren na vele malen proberen Ubuntu geinstallered op mijn desktopje. Ziet er allemaal leuk uit, loopt redelijk soepel: maar ik loop tegen een probleempje aan.
De update manager gaf aan dat er nog 107 updates te installeren waren. Deze heb ik gedownload, en vervolgens ben ik begonnen met installeren. Na 7 updates succesvol geinstalleerd te hebben geeft hij een foutmelding aan:

E: dpkg was interrupted, you must manually run 'dpkg --configure -a' to correct the problem.
E: _cache->open() failed, please report.

Ik heb werkelijk geen idee wat ik hiermee moet, ik ben nog een complete rookie op Ubuntu-gebied.
Als iemand hier een antwoord op heeft, zou die het dan alsjeblieft stap voor stap uit willen leggen? Ik weet wel dat de terminal onder snelkoppeling Alt+F2 zit.

Alvast bedankt!

Offline joop905

• Lid
Update Manager probleem
« Reactie #1 Gepost op: 2008/08/14, 13:24:58 »
welkom.
Toepassingen==>Hulpmiddelen==>Terminalvenster
Type (of copy/plakken) in een terminal,

sudo dpkg --configure -a

vul je eigen wachtwoord in en druk op enter vervolgens

en probeer het nog eens.

GrJ.