Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Uitpakken, rarren en parren  (gelezen 6123 keer)

Offline koebel

  • Lid
Uitpakken, rarren en parren
« Gepost op: 2008/08/11, 23:45:19 »
Hallo, ik download van internet via open ftd. Gaat goed en werk met NNTPGrab. Haalt alles binnen, maar dan moeten de bestanden worden
uitgepakt en gecontroleerd op fouten. Met welke programmaś moet dat? IK heb rar en par2 via synaptic geinstalleerd. Als ik echter met
rechts op zoń bestand klik, staat er openen met rar , of par2 .Als ik dat doe gebeurt er niets. Met rechts, onderaan het submenu, staat
hier uitpakken, dan begint hij met uitpakken van bestand HHHHH.rar, maar na enige ogenblikken vraagt hij om het wachtwoord dat bij
het archiefbeheer hoort. Als ik het ww. van de pc opgeef, weigert hij verder uit te pakken en vraagt opnieuw om het ww.Hoe moet ik dat
aanpakken ? De bestanden heb ik, maar die zijn ingepakt. Kan ik verder niets mee. Heeft iemand een oplossing ? heel graag en alvast
bedankt, Ton O ja, en hoe moet dat met tar.gz bestanden ? gaat bij mij ook niet goed.

Uitpakken, rarren en parren
« Reactie #1 Gepost op: 2008/08/11, 23:52:03 »
Ik heb hier rar, unrar en unrar-free geinstalleerd via Synaptic waarmee ik zulke files kan uitpakken.
Het wachtwoord dat gevraagd word heeft niks met je pc te maken maar is gewoon een beveiliging op die files, dat wachtwoord zul je dus eerst moeten verkrijgen via internet. Ik download nooit iets met een paswoord , maarja soms weet je het ook pas nadat het gedownload is.
Allemaal Linux gerelateerde links op mijn website http://home.scarlet.be/jefdamen/Ubuntu.html
Mijn YouTube kanaal:http://www.youtube.com/user/asilnevs
https://jefdamen.wordpress.com/
We are spiritual beings having a human experience

Offline Gemz

  • Lid
Uitpakken, rarren en parren
« Reactie #2 Gepost op: 2008/08/12, 00:19:20 »
De vraag om een paswoord zal waarschijnlijk komen omdat er enkele bestanden niet volledig zijn.
Voor controle en herstellen van die rar bestanden gebruik ik GPar2.  Eens geïnstalleerd (is te vinden onder installeren/verwijderen) dubbel klikken op één van de par bestanden. "Verify" doorlopen en eventueel "Repair" nadien opnieuw proberen om de bestanden te unrarren.

Offline jan11000

  • Lid
Uitpakken, rarren en parren
« Reactie #3 Gepost op: 2008/08/12, 07:59:34 »
Indien je nu hellanzb gebruikt, deze pakt/repareerd alles vanzelf uit, je hoeft dus niks te doen.
Dus ga eens lezen over usenet/nieuwsgroepen in deze en engelse forum.

Offline kihid

  • Lid
Uitpakken, rarren en parren
« Reactie #4 Gepost op: 2008/08/12, 16:45:19 »
koebel,

zoals al je andere topics over nzb bestanden : Sabnzbdplus, doet alles.
OS: Lubuntu 22.04.2 64 bit  and Mageia 8 64bit Registered Linux User #450631
Never trust an operating system you don't have sources for.

Offline koebel

  • Lid
Uitpakken, rarren en parren
« Reactie #5 Gepost op: 2008/08/12, 20:49:58 »
Hallo kihid, hartelijk dank voor de goede raad, nu en in het verleden, maar ik stoei heel wat af met ubuntu. Dacht dat het gebruiksvriendelijk
was, maar dat valt tegen . Als je heel veel tijd hebt kom je er een eindje mee op pad, maar telkens kom je weer voor verrassingen te staan.
Neem bijvoorbeeld SABnzbd+. Heb ik geinstalleerd, na veel moeite omdat het een vreemd bestand was, ik bedoel de extentie. Voordat ik
daar weer uitwas, nou dagen !!!! Inmiddels heb ik het, maar het werkt ook niet goed. De ene keer werkt het uitstekend, de andere keer krijg
ik na het opstarten ( Alt - F2 ) de mededeling dat ik niet op 8080 moet zijn maar op 8081. Dat gaat zo door tot pakweg 8086. En als ik dat
dan verander bij de server, doet hij het 1 keer en vervolgens weer niet. Wordt daar niet vrolijk van. Hetzelfde geduvel met draadloos internet.
Heb de router ingesteld ( 192.enz ) Is dan prima en soms doet hij het goed. Als ik de pc opnieuw start, krijg ik geen wifi meer. !!?
Al verschillende extra bestanden voor wifi geinstalleerd, maar het werkt van geen kant. Op de pc moet ik twee toetsen indrukken om wifi
te krijgen. Werkt niet. Toetsen aan = niets. Toetsen uit = is ook niets. Begrijp je nu mijn martelgang. ? Enne, heb je nog een avies ?
Het klinkt raar,maar mijn vrouw heeft vorige week een laptop genomen, met Windows basic erop. Dat was toch wel even een verademing,
alleen na een tijdje begaf Internet Explorer het voor de zoveelste keer en sloeg de pc vast. Dus weer terug naar mijn pc met ubuntu.
Firefox is prima, Thunderbird ook en synaptic is erg goed en makkelijk. Maar om de juiste programma's te vinden is een ramp. Zo even een
beetje bijgepraat, groetjes van Ton .

Offline koebel

  • Lid
Uitpakken, rarren en parren
« Reactie #6 Gepost op: 2008/08/12, 21:13:48 »
Hallo, nog even dit. Weer geprobeerd met SABnzb en wat denk je, kan geen verbinding krijgen, probeer 8082 en als dat niet helpt maar een hoger nummer invoeren. Wordt je toch gek van . Ton

mmore4us

  • Gast
Uitpakken, rarren en parren
« Reactie #7 Gepost op: 2008/08/14, 14:22:05 »
koebel,

Ik heb ook een tijd zitten hannesen met unrar. Het probleem zat hem niet zo zeer in Ubuntu maar in mijn misvatting dat je in Ubuntu net zo kunt werken als in Windows. Het vergt even wat tijd en moeite om je een geheel ander besturingssysteem eigen te maken. Vergeet Windows en probeer de Ubuntu manier.

Je wilt nu een bestand openen met unrar, probeer het eens door met de rechtermuisknop de optie te selecteren openen met Archiefbeheer. Ik was de eerste keer ook verrast door het resultaat.

Succes met het oplossen van je andere problemen. Ik weet bijna zeker dat er een oplossing voor is. Even geduld.

Offline Tom

  • Lid
Uitpakken, rarren en parren
« Reactie #8 Gepost op: 2008/08/14, 16:01:36 »
sudo apt-get install rar
sudo apt-get install unrar
sudo apt-get install zip
sudo apt-get install unzip
Bron:Boek probleemloos overstappen op Linux.
En kijk hier eens naar Peazip.
12 bestandsformaten kan hij uitpakken en nog meer in dacht ik.
http://www.downloadstad.nl/download/PeaZip.html
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline iceman564

  • Lid
Uitpakken, rarren en parren
« Reactie #9 Gepost op: 2008/08/14, 16:30:16 »
doet sabnzbd toevallig niet raar als je wifi aan het rommelen is ?

je bekabelde netwerkt werkt wel goed heb ik gelezen ?

plaats een een screenshot van sabnzbd -config eerste tabblad ?