Ja, wanneer je een eerste keer begint te morrelen aan harde schijf partities (bijv. de grootte ervan aanpassen), dan slaat je hart wel enkele tikken over. En geloof me, de keer daarop is het niet ZO veel beter.
Dat gaat slechts beter wanneer je achteraf via de schijfbeheerder van Ubuntu (gParted) of via een Windows schijfbeheerprogramma ziet dat daar eindelijk staat wa je wou.
Bon, zoals gezegd: je bent dus weer waar je was en je kunt doen wat je wilt.
Ikzelf gebruik Wubi sinds anderhalf jaar op mijn desktop, eerst 7.04 dan 8.04. Mijn laptop heeft daarentegen een dualboot WinXP-Ubuntu.
En eerlijk gezegd: qua snelheid merk ik géén verschil. Tech Specs staan hieronder en zoals je ziet het zijn beide geen super-PCs. Automatische Updates, bijkomende progs installeren, ed. vormen in beiden evenmin een probleem. Dus als jij je goed voelt met Wubi, waarom zou je jezelf de schrik op het lijf jagen b.m.v. die partitionering? Werk gewoon door met Wubi en er komt vanzelf wel een dag waarbij je naast je "Vista met Wubi" zult Ubuntu installeren in dualboot. Al dan niet met de hulp van een collega Ubuntero.
DE stap heb je immers al gemaakt want je werkt reeds met Linux. De rest komt wel vanzelf. Mocht daar noodzaak toe zijn natuurlijk.