Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: problemen met aanmelden amsn  (gelezen 5887 keer)

minecher

• Gast
problemen met aanmelden amsn
« Gepost op: 2008/08/09, 19:03:47 »
Wi e kan mij helpen.Ik heb sinds dinsdag problemen met amsn.Hij kan geen verbinding vinden met de server.Naar mijn weten,Is er niets veranderd.Waardoor dit probleem kan onstaan.
Wie kan mij helpen.In eenvoudige computertaal  a.u.b.
Ik heb de pc goedkoop gekocht.Met linux.En ben windows gewent.

« Reactie #1 Gepost op: 2008/08/09, 20:05:51 »

minecher

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2008/08/12, 18:47:41 »
Hoi Daniel,

Het is me allemaal te ingewikkeld.Ben meer bekend met windows dan linux.En meer mensen met mij.Kan nergens hulp vinden.
Maar niettemin dank je wel!

Mieneke

Offline Kev

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2008/08/12, 18:55:59 »
Het zit zo, omlangs heeft Microsoft besloten om alle oude clients voor MSN uit hun database te flikkeren, dus als de client die je gebruikt te oud is, pech voor jouw.
Microsoft doet dit voornamelijk om te voorkomen dat oude clients die instabiel zijn van hun netwerk te weren, maar uit interne memo's is gebleken dat het vooral dient om alternatieve clients een hak te zetten.
All Hail Lelouch, The 99th Emperor of Britannia
All Hail Lelouch! All Hail Lelouch!
Iedereen heeft het recht op mijn waarheid, zo wees geprezen.

« Reactie #4 Gepost op: 2008/08/12, 18:56:57 »
www.getdeb.net, daar de laatste amsn versie downloaden en alles werkt weer.
Viva La Revolución

Offline Dave

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2008/08/12, 19:09:33 »
Citaat van: Kev
Het zit zo, omlangs heeft Microsoft besloten om alle oude clients voor MSN uit hun database te flikkeren, dus als de client die je gebruikt te oud is, pech voor jouw.
Microsoft doet dit voornamelijk om te voorkomen dat oude clients die instabiel zijn van hun netwerk te weren, maar uit interne memo's is gebleken dat het vooral dient om alternatieve clients een hak te zetten.
Dat laatste klinkt heel microsofts inderdaad maar dat een ouder en nauwelijks nog gebruikt email adres het msn gebeuren instabiel zou maken is natuurlijk kolder. adressen die helemaal niet meer gebruikt worden worden al op nonactief gezet met een paar maanden en verdwijnen dan.

minecher

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 2008/08/12, 19:28:30 »
Daar ben ik lekker klaar mee.Zit al een jaar lang dagelijks op msn.En nu verwijderen ze mij.Ik kom er niet meer uit.De site www.getdeb.net kom ik ook niet op.Ik dacht dat linux zo makkelijk was.Nee, hoor linux installeerd alles zelf.Mij lukt het niet op de nieuwste versie van amsn te installeren.Wie leg me dit uit in eenvoudige computertaal.Please!

« Reactie #7 Gepost op: 2008/08/12, 19:34:27 »
Site van getdeb ligt momenteel plat.
Geduld en probeer later nog eens.
Viva La Revolución

minecher

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 2008/08/12, 19:42:42 »
Geduld is een schone zaak toch!
Dank je wel.Maar mijn geduld is naar een week tobben toch wel op.Ben ik bang.

« Reactie #9 Gepost op: 2008/08/12, 19:44:15 »
probeer anders voorlopig kmess , werkt ook goed en leunt redelijk aan bij amsn
kmess zit in de repo's
Viva La Revolución

« Reactie #10 Gepost op: 2008/08/12, 20:11:22 »
getdeb
werkt !!!
Viva La Revolución

« Reactie #11 Gepost op: 2008/08/12, 20:25:17 »
Getdeb site werkt normaal.

Probeer Pidgin ook eens om te msn'en ???
Hier is de Deb.

http://www.getdeb.net/release.php?id=817
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline Tom

• Lid
« Reactie #12 Gepost op: 2008/08/12, 21:43:04 »
http://www.getdeb.net/search.php?keywords=pidgin
En dit is de laatste nieuwe pidgin 2.4.3
In de voorlaatste link was de 2.0.0
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

nom001

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: 2008/08/12, 21:50:55 »
Citaat van: Dave
Dat laatste klinkt heel microsofts inderdaad maar dat een ouder en nauwelijks nog gebruikt email adres het msn gebeuren instabiel zou maken is natuurlijk kolder. adressen die helemaal niet meer gebruikt worden worden al op nonactief gezet met een paar maanden en verdwijnen dan.
Is er een betrouwbare bron bekend van dit bericht anders dan Kev?
99,99% van dit soort " meldingen" is gewoon een ouderwetse hoax die ooit es is bedacht als grap door iemand en op internet z'n eigen leventje gaat leiden.
Vaak doen dit soort hoaxes erg professioneel aan door bij de lezer de indruk te wekken dat het bericht afkomstig is van Microsoft, AOL, McAfee, etc.

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #14 Gepost op: 2008/08/12, 22:13:49 »
Het gaat niet om de e-mailadressen die oud zijn, maar om het msn programma zelf.
Een verouderde versie van de MSN client is minder veilig, en MS kan er misschien minder reclame in stoppen, of er is een andere reden waarom MS geen oude clients wil op hun netwerk.

Offline siegi

• Lid
« Reactie #15 Gepost op: 2008/08/12, 22:24:27 »
Citaat van: nom001
99,99% van dit soort " meldingen" is gewoon een ouderwetse hoax die ooit es is bedacht als grap door iemand en op internet z'n eigen leventje gaat leiden.
Vaak doen dit soort hoaxes erg professioneel aan door bij de lezer de indruk te wekken dat het bericht afkomstig is van Microsoft, AOL, McAfee, etc.
Het is bekent dat microsoft de oudere clients niet meer toelaat op hun netwerk.
bv
http://www.mastaline.com/?pagina=nieuws/bericht&id=249
Maar het zou me niet verbazen als ze het laatst nog eens een paar afgeschreven hebben.
Het protocol van msn evolueert waarschijnlijk ook wat met de jaren.

Offline Kev

• Lid
« Reactie #16 Gepost op: 2008/08/12, 22:32:28 »
Citaat van: nom001
Citaat van: Dave
Nee het is officieel het was een mededeling op de website van emesene, het was de reden waarom emesene ook problemen had met inloggen.
Microsoft houd op een speciale server bij welke clients er mogen inloggen op hun netwerk.
Periodiek maken ze daar een opkuisronde in en dan kan het zijn dat alternatieve clients niet meer kunnen aanmelden.
Inclusief oude Live Messenger Clients.
All Hail Lelouch, The 99th Emperor of Britannia
All Hail Lelouch! All Hail Lelouch!
Iedereen heeft het recht op mijn waarheid, zo wees geprezen.

minecher

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: 2008/08/12, 22:49:51 »
Bedankt iedereen.Maar vooral Mantass!
Het werkt weer!

« Reactie #18 Gepost op: 2008/08/13, 17:28:37 »
ggd , kun je dit draadje als opgelost markeren?
Viva La Revolución

minecher

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: 2008/10/21, 18:03:07 »
Mensen.Ik heb weer jullie hulp nodig,Kreeg msn niet aangemeld omdat hij de melding gaf dat ik momenteel met deze account met een andere msn sessie bezig was.Terwijl ik de laatste keer gewoon alles afgesloten had,

Nu heb ik msn verwijderd.Maar hoe krijg ik het weer geinstalleerd.
En houd hij niet de gegevens vast dat ik al ingelogd ben met dit account.

Alvast mijn hartelijke dank!

« Reactie #20 Gepost op: 2008/10/21, 18:11:07 »
- Ga naar Toepassingen>Installeren/verwijderen.

- Zoekopdracht: amsn.

- Vink aan: amsn.

- Druk op "Wijzigingen doorvoeren".

Viola, amsn is geïnstalleerd.

Offline Tom4

• Lid
« Reactie #21 Gepost op: 2008/10/21, 18:51:30 »
Citaat van: minecher
Mij lukt het niet op de nieuwste versie van amsn te installeren.Wie leg me dit uit in eenvoudige computertaal.Please!
1) Staat de tijd op je pc goed? Want eender welke msn kan niet inloggen als de tijd verkeerd is ingesteld.

2) normaal gezien wordt amsn geupdate via e updates in ubuntu indien er een nieuwe versie is.

minecher

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: 2008/10/22, 18:35:07 »
Hoi,

Het is me gelukt om amsn te installeren.Maar ik blijf met het probleem zitten.Dat ik de medling krijg bij aanmelden dat mijn accout momenteel in gebruik is bij een andere amsn sessie.Wat nu!

« Reactie #23 Gepost op: 2008/10/22, 18:51:52 »
Neem de laatste amsn versie op www.getdeb.net , want amsn wordt niet autmatisch geupdated in ubuntu.
Viva La Revolución

Offline Mikkel

• Lid
« Reactie #24 Gepost op: 2008/10/22, 21:51:26 »
Citaat van: minecher
Maar ik blijf met het probleem zitten.Dat ik de medling krijg bij aanmelden dat mijn accout momenteel in gebruik is bij een andere amsn sessie.
Minecher, chat je misschien op meerdere pc's via de Messenger? Zou het dan niet kunnen dat je 'de vorige keer' je chatsessie/account niet netjes hebt afgesloten, waardoor de volgende die van die pc gebruikmaakt via jouw account aan het chatten is? Of een van je bekenden weet en gebruikt af en toe jouw inlognaam en wachtwoord.
In dat geval krijg jíj als je wilt inloggen de melding dat je account al in gebruik is.

Zou natuurlijk ook nog kunnen dat je account moedwillig gehacked is.