Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ik krijg mijn adres boek van evolution niet open  (gelezen 1082 keer)

Offline WillemII

  • Lid
Ik krijg mijn adres boek van evolution niet open
« Gepost op: 2008/08/09, 18:52:10 »
Ik heb een herinstallatie gedaan en de evolution van een evolutionbackup.tar opgeladen. Ik heb het geprobeerd met verschillende backups, want ik bewaar er altijd een stuk of wat. Ik krijg de volgende melding als de evolution adresboek open;Wij konden dit adresboek niet openen.  Controleer of het pad /home/willem/.evolution/addressbook/local/system bestaat en of u het mag benaderen.

Kan er iemand helpen?

Groentjes,
Willem

Offline Dave

  • Lid
Ik krijg mijn adres boek van evolution niet open
« Reactie #1 Gepost op: 2008/08/09, 22:18:54 »
heb je dat pad gecontroleerd? en als het adresboek er staat, zijn de rechten dan goed gezet?
Heb je een andere naam gebruikt bij de nieuwe installatie?

Ik krijg mijn adres boek van evolution niet open
« Reactie #2 Gepost op: 2008/08/09, 22:20:19 »
Hoe probeer je het te installeren? Middels de terminal, zet er dan sudo voor. Kijk ook even naar het pad een . ervoor betekent verborgen bestand deze in nautilus aanzetten onder Beeld staat de optie Verborgen bestanden weergeven deze even aanvinken, is het pad goed?
Het makkelijkste vind ik, is om er een mbox bestand ervan te maken, is het te groot kan je het altijd comprimeren.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline WillemII

  • Lid
Ik krijg mijn adres boek van evolution niet open
« Reactie #3 Gepost op: 2008/08/10, 13:51:26 »
Neen,geinstalleerd via synaptic. Alles werkt, behalve het adresboek. En hoe moet ik het pad controleren? Waar moet ik dan kijken? Neen ik heb niet onder een andere naam geherinstalleerd. En Nautulus, ik hoor er veel over, maar waar moet ik dan zijn voor Nautulus te openen? Of is dat in evolution zelf? Ik zie onder beeld wel verborgen berichten weergeven in evolution, maar het vinkje wil niet veranderen.

Groentjes,
Willem

Offline WillemII

  • Lid
Ik krijg mijn adres boek van evolution niet open
« Reactie #4 Gepost op: 2008/08/10, 14:26:46 »
Als je met Nautulus de bestandsbladeraar bedoeld, neen, daar kan ik niets van adres boek vinden. Maar het is gek, al de vorige keren dat ik ubuntu installeerde was het nemen van een back up en terug zetten geen enkel probleem.

Offline WillemII

  • Lid
Ik krijg mijn adres boek van evolution niet open
« Reactie #5 Gepost op: 2008/08/10, 14:28:05 »
En nieuwe adressen aanmaken lukt ook niet. Als ik het adres van een mail bijvoorbeeld opsla, dan doet hij dat zonder problemen, ik kan alleen het boek niet openen. Als hij het opslaat, dan gaat het toch ook ergens heen?

Offline WillemII

  • Lid
Ik krijg mijn adres boek van evolution niet open
« Reactie #6 Gepost op: 2008/08/10, 14:31:04 »
De dingen die hij vraagt staan wel in de back up tar. Als ik die ergens wil gaan zetten zodat de evolution dat kan vinden, waar moet ik dat dan zetten?