Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kan via Locaties mappen niet meer openen  (gelezen 597 keer)

Bantoe

• Gast
Kan via Locaties mappen niet meer openen
« Gepost op: 2008/08/09, 09:42:09 »
Bij het aanklikken van een map in Locaties krijg ik de mededeling "Niet in staat locatie ‘file://....’ weer te geven. Er is geen standaardactie geassocieerd met deze locatie."

Kan ik dit op een of andere manier herstellen? Het probleem is ontstaan nadat ik Evolution en alles wat daar bij hoort heb verwijderd. Een herinstallatie van Evolution heeft het probleem niet verholpen.

Kan iemand mij verder helpen? Bedankt alvast!

Dick

Ter aanvulling: ook Bestandsbeheer in Systeem / Configuratiescherm werkt niet.

Offline Willem_D

• Lid
« Reactie #1 Gepost op: 2008/08/09, 12:00:51 »
Probeer eens op te starten in recovery-mode, en dan de optie te kiezen die "broken packages" repareert.
Acer 5930G laptop met nVidia 9600M GT

"Je verschijnt niet in je lichaam, maar je lichaam verschijnt in Jou."
Francis Lucille

Offline Willem_D

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2008/08/09, 12:03:57 »
Als je een nieuwe gebruiker aanmaakt, kun je daaronder dan wèl weer mappen openen?
Acer 5930G laptop met nVidia 9600M GT

"Je verschijnt niet in je lichaam, maar je lichaam verschijnt in Jou."
Francis Lucille

Bantoe

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 2008/08/09, 14:23:58 »
Bedankt voor de tips. Opstarten in de recovery modus had ik geprobeerd, maar leverde nog geen resultaat.

Nu ik Bestandsbeheer opnieuw probeerde, kreeg ik de melding dat Bestandsbeheer het dochterproces 'nautilus-file-management-properties' niet kon uitvoeren. Via Synaptic zag ik dat Nautilus niet geinstalleerd was. Blijkbaar was dit bij het verwijderen van Evolution meeverwijderd. Na installatie van Nautilus werkt de zaak weer zoals het hoort.

Probleem dus opgelost en weer een gelukkige Lunix gebruiker erbij.

Dick