Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu ''Loopt vast'' bij het laden van de installatie.  (gelezen 5584 keer)

R0elr

  • Gast
Ubuntu ''Loopt vast'' bij het laden van de installatie.
« Gepost op: 2008/08/08, 22:11:21 »
Hoi, ik wilde me wat meer op Linux gaan richten, dus wilde ik graag Ubuntu 8.04 32 bit versie installeren. Dus ik Ubuntu downloaden en brand ubuntu. Vervolgens open ik ubuntu en klik op: ''Demo and Full installation''. vraagt ie of ik mijn pc opnieuw wilt opstarten. Nou, ik dus de pc opnieuw opstarten. Taal geselecteerd en dan komt er een menuutje. Ik kies: Rondkijken zonder Ubuntu te installeren. Dan begint er eerst een balkje te lopen, maar voordat ie ook maar 1 keer heen is staat ie vast. Ik heb net een uur gewacht, maar ik krijg em niet aan de gang. Ik heb btw ook alle randapparatuur afgekoppeld (geen idee of dat nodig is)
Volledige Computer Specs:
Besturingssysteem
Besturingssysteem    Legitieme Windows Vista® Home Premium
Behuizing
Gewicht    2,8 Kg
Processor
Kloksnelheid    1,60 Ghz
Processor    Intel® Pentium® dual-core processor T2330
Front side bus snelheid    533 Mhz
Geheugen
Groote van het geheugen    3 GB DDR2
Harde schijf
Capaciteit    250 GB
Kaartlezer / diskettestation
Flash card reader    4 in 1
CD-RW / DVD-RW
CD-RW / DVD-RW    DVD dual DVD+R/-R/RW/+R9 dual layer
Video
Video    SiS Mirage™3+ graphics engine
Monitor
Monitor    15"4 breedbeeld TFT Diamond View
Batterij
Energiebesparing    ECO knop
Accu    Li-Ion
Geluid
Geluid    High Definition Audio
Luidsprekers    Geïntegreerd
Communicatie
Netwerkkaart    10/100 LAN Ethernet
Wi-Fi    802.11 b/g
Aansluitingen
USB aansluiting    3x USB 2.0
Monitor aansluiting    VGA D-sub
Microfoon    Geïntegreerd
Toetsenbord en muis
Toetsenbord    Standaard + numeriek gedeelte
Accessoire
Tools    Google Suite
Garantie
Garantie (standaard)    1 jaar Drop in
Garantie (uitbreidbaar)    3 jaar Pick Up, Repair & Return
site:http://www.packardbell.nl/products/notebooks/easynote-mh/EasyNote+MH35-U-041/productsheet-PB99Q03286-1333.html

De dingen die ik geprobeerd heb, en resultaten:
Installeren van Ubuntu met wubi-Gelukt, maar met het opstarten van ubuntu, loopt ie weer vast.
Installeren via bootdisk-Loopt vast
Installeren via Live-CD- Live-cd loopt vast met het opstarten
Controleren op Fouten-Loopt vast

Ook heb ik een partitie van 40 Gigabyte aangemaakt, voor Fedora, alleen helaas werkte Fedora niet, maarja ik hoop dat ik em in de toekomst voor Ubuntu kan gebruiken. Ook heb ik al de alternate versie gedownload, en opnieuw opgestart. Wat denk je? Ik kies voor Ubuntu installeren, en vervolgens krijg ik links-bovenin een knipperend laag streepje te zien. zo eentje: _ achtergrond zwart, streepje wit. Als ik in de eerste usb-poort stop, en dan opstart krijg ik de volgende melding: [52.215350] USB 2-1 Device Descriptor Read/All, error-62. Als ik mijn muis in de tweede usb-poort stop krijg ik de melding: [56.734933] USB 2-2 Device Descriptor Read/All, error-62

Installeren van Mandriva-Loopt vast aan het begin (linksonder gaat er een balkje lopen, die al snel ermee ophoud)
Installeren van Fedora- Tijdens het booten, kun je kiezen voor Fedora Installeren, terwijl ie het installatiemenu laadt, loopt ie al vast. Om de situatie van Ubuntu te verduidelijken heb ik hieronder een plaatje gevonden:


het scherm zoals het bij mij is (het balkje staan alleen iets minder ver, en de muis staat niet in beeld)
Ik hoop hierbij dat ik jullie genoeg informatie heb gegeven om mijn probleem op te lossen, voor 1 van de OS, maar ik houd mijn voorkeur aan Ubuntu,
alvast bedankt.
R0elr

p.s Zo dat was ff een lange waslijst om te typen.. Ik kan het jullie eigenlijk niet aan doen een nog langere startpost te schrijven :p
edit: Ook heb ik de cd hier op de pc van mijn ouders geprobeerd, om te kijken of het niet aan de cd ligt, maar nee, de cd werkte vlekkenloos op de pc van mijn ouders.

Ubuntu ''Loopt vast'' bij het laden van de installatie.
« Reactie #1 Gepost op: 2008/08/09, 07:19:05 »
Goedemorgen,

Ik heb even snel gegoogled op "Ubuntu SIS Mirage" en kreeg inderdaad bevestigd dat dit wel eens de dader kan zijn. De verschillende meldingen wijzen er op dat je het RAM van de videokaart zelf kunt wijzigen. Standaard schijnt deze op 128 Mb te staan en dat is aan de krappe kant voor het installeren van Ubuntu of een van de andere distro's. Je zou dit een kunnen checken in het BIOS.

http://davidjmoore.com/2008/01/27/how-to-get-the-sis-mirage-1-graphics-chip-to-work-with-ubuntu/

Succes

Jan

Offline Willem_D

  • Lid
Ubuntu ''Loopt vast'' bij het laden van de installatie.
« Reactie #2 Gepost op: 2008/08/09, 10:21:18 »
Citaat van: jstedehouder
Goedemorgen,

Ik heb even snel gegoogled op "Ubuntu SIS Mirage" en kreeg inderdaad bevestigd dat dit wel eens de dader kan zijn. De verschillende meldingen wijzen er op dat je het RAM van de videokaart zelf kunt wijzigen. Standaard schijnt deze op 128 Mb te staan en dat is aan de krappe kant voor het installeren van Ubuntu of een van de andere distro's. Je zou dit een kunnen checken in het BIOS.

http://davidjmoore.com/2008/01/27/how-to-get-the-sis-mirage-1-graphics-chip-to-work-with-ubuntu/

Succes

Jan
Ik heb hier Ubuntu geïnstalleerd via de live-CD op een systeem met slechts 8MB Ram op de videokaart, dus die 128MB zal niet het probleem zijn. R0elr heeft maar liefst 3GB mobo-RAM; ruim voldoende dus.

Ik vrees inderdaad dat de SiS-kaart de boosdoener is.
Acer 5930G laptop met nVidia 9600M GT


"Je verschijnt niet in je lichaam, maar je lichaam verschijnt in Jou."
Francis Lucille

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Ubuntu ''Loopt vast'' bij het laden van de installatie.
« Reactie #3 Gepost op: 2008/08/09, 10:30:28 »
Een optie meegeven: video=vesa dan worden er geen drivers gedownload en de "standaard" video gebruikt.
Misschien dat de alternate installatie beter gaat.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

R0elr

  • Gast
Ubuntu ''Loopt vast'' bij het laden van de installatie.
« Reactie #4 Gepost op: 2008/08/09, 10:53:22 »
jstedehouder, WillemD en R0n. Bedankt voor jullie reacties, maar ik vertrouw de optie van jstedehouder niet zo. De persoon die post zegt het volgende: ''Upon reboot you are likely to be free of the vertical horizontal lines that were probably plaguing your screen like they were mine!''. Wat ik heb gedaan met de tip van R0n: Ik heb de laptop opnieuw opgestart met de alternate cd erin. Kies nederlands, en toen heb ik op F6 gedrukt, de regel: video=vesa toegevoegd, vervolgens weer op F6 en: Geavanceerde Opties aangevinkt. Maar zonder resultaat. Er blijft nog steeds een knipperend streepje linksbovenin. Wat ik me afvroeg: Kan het niet aan de voorgeinstalleerde windows vista liggen?

Offline Willem_D

  • Lid
Ubuntu ''Loopt vast'' bij het laden van de installatie.
« Reactie #5 Gepost op: 2008/08/09, 10:55:12 »
Acer 5930G laptop met nVidia 9600M GT


"Je verschijnt niet in je lichaam, maar je lichaam verschijnt in Jou."
Francis Lucille

Offline Willem_D

  • Lid
Ubuntu ''Loopt vast'' bij het laden van de installatie.
« Reactie #6 Gepost op: 2008/08/09, 11:22:35 »
Citaat van: R0elr
........ Wat ik me afvroeg: Kan het niet aan de voorgeinstalleerde windows vista liggen?
Daar zal het niet aan liggen.
Acer 5930G laptop met nVidia 9600M GT


"Je verschijnt niet in je lichaam, maar je lichaam verschijnt in Jou."
Francis Lucille

Offline visser

  • Lid
Ubuntu ''Loopt vast'' bij het laden van de installatie.
« Reactie #7 Gepost op: 2008/08/09, 11:50:29 »
Wat gebeurt er wanneer je de live cd opstart met bootparameter: noapic of acpi=off? Ik kan ook geen enkele live-cd opstarten zonder noapic of als dit niet werkt, met acpi=off.
Dus gewoon de cd opstarten, dan f6 drukken en dan noapic, en indien dit niet gaat acpi=off intypen.

R0elr

  • Gast
Ubuntu ''Loopt vast'' bij het laden van de installatie.
« Reactie #8 Gepost op: 2008/08/09, 12:44:01 »
Ik geef het op, het installeren is gelukt door:
Noapic, Nalopic en ACPI=off aan te zetten, maar daarna, als ik ubuntu wil starten, bevriest ie weer. Ik heb me nu gerealiseerd dat ik nog maar beter op Windows-Vista kan blijven, ik ben ook nog maar 14. Voor de rest heb ik jullie lastig gevallen met een probleem voor iets wat niet eens per sé nodig is. Ik zal Linux op een ander moment moeten proberen, nu heb ik een laptop van Packerd Bell, die het simpelweg niet kan, of het misschien wel kan, waarvoor je allerlei instellingen zal moeten veranderen, en ik ben veel te bang dat ik mijn laptop kapot gaat, hij is nog maar 2 maanden oud. Maargoed, bedankt voor jullie moeite, jullie zullen mij hier niet meer zo snel zien. Wel laat ik het topic nog even onopgelost. Bedankt voor de hulp.
~R0elr

Ubuntu ''Loopt vast'' bij het laden van de installatie.
« Reactie #9 Gepost op: 2008/08/09, 12:54:05 »
Je kunt natuurlijk ook VirtualBox onder Vista installeren en Ubuntu in een virtuele PC installeren. De hoeveelheid RAM is meer dan voldoende.  Je kunt dan vrijelijk met Ubuntu of andere distributies spelen.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Ubuntu ''Loopt vast'' bij het laden van de installatie.
« Reactie #10 Gepost op: 2008/08/09, 12:56:07 »
Of probeer openSUSE 11.0 eens, die heeft een nieuwere kernel dan Ubuntu 8.04. Mogelijk dat die wel goed werkt op je splinternieuwe flaptop (de drivers voor de harde waren zitten ingebakken in de Linuxkernel).
http://www.opensuse.org/

Offline visser

  • Lid
Ubuntu ''Loopt vast'' bij het laden van de installatie.
« Reactie #11 Gepost op: 2008/08/09, 13:09:19 »
Heb je geinstalleerd via wubi of is het een gewonde install ? In het laatste geval kan je wanneer je opstart in grub naar je kernel navigeren (normaal de bovenste)In de regel van kernel, wanneer je hierop staat moet je 2x de e indrukken. Je krijgt dan zoiets: kernel      /boot/vmlinuz-2.6.24-19-generic root=UUID=bc8dcd3c-8802-479a-bb0e-6fdf63475912 ro quiet splash . Hierachter kan je noapic of acpi=off typen. Daarna enter en b geloof ik. Hierna moet Ubuntu booten. Dit kan je permanent maken door je  menu.lst in grub aan te passen.

R0elr

  • Gast
Ubuntu ''Loopt vast'' bij het laden van de installatie.
« Reactie #12 Gepost op: 2008/08/09, 13:51:11 »
OPGELET ALLEMAAL, IK HEB IETS SUPEEEER DOMS GEDAAN
ok, ik heb dus de partitie die ik aan Ubuntu had toegeschreven, perongeluk geformatteerd. Nu wilde ik de computer herstarten, en heb de dualboot gemold. Nu ben ik ubuntu aan weer aan het installeren, in de hoop de dualboot weer te maken. Mijn vraag: Hoe kan ik veilig Ubuntu verwijderen, zonder dualboot te mollen. Dank je :)
Edit: Als ik Ubuntu weeer geinstalleerd hebt, doet hij het weer, alleen nu komt er een opdrachtpromt. ALs ik via de live-cd start, kan ik nog wel bij alles komen. Ook bij de windows bestanden (godzeidank) Alsjeblieft, help me.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Ubuntu ''Loopt vast'' bij het laden van de installatie.
« Reactie #13 Gepost op: 2008/08/09, 15:03:48 »
Citaat van: R0elr
OPGELET ALLEMAAL, IK HEB IETS SUPEEEER DOMS GEDAAN
ok, ik heb dus de partitie die ik aan Ubuntu had toegeschreven, perongeluk geformatteerd. Nu wilde ik de computer herstarten, en heb de dualboot gemold. Nu ben ik ubuntu aan weer aan het installeren, in de hoop de dualboot weer te maken. Mijn vraag: Hoe kan ik veilig Ubuntu verwijderen, zonder dualboot te mollen. Dank je :)
Edit: Als ik Ubuntu weeer geinstalleerd hebt, doet hij het weer, alleen nu komt er een opdrachtpromt. ALs ik via de live-cd start, kan ik nog wel bij alles komen. Ook bij de windows bestanden (godzeidank) Alsjeblieft, help me.
Niet dom, waarom dom? je experimenteert wat, dat hoort erbij.

Zo plaats je de opstartlader van Windows terug:
http://computertip.googlepages.com/grubinubuntu
(nummer 3)

R0elr

  • Gast
Ubuntu ''Loopt vast'' bij het laden van de installatie.
« Reactie #14 Gepost op: 2008/08/09, 20:40:27 »
Oh Pjortr123 godzeidank, dank je, ik heb em nu weer draaien op Vista! :) , kun je mij vertellen hoe ik ubuntu veilig verwijder, zonder de dualboot opnieuw te mollen?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Ubuntu ''Loopt vast'' bij het laden van de installatie.
« Reactie #15 Gepost op: 2008/08/09, 22:28:31 »
Citaat van: R0elr
Oh Pjortr123 godzeidank, dank je, ik heb em nu weer draaien op Vista! :) , kun je mij vertellen hoe ik ubuntu veilig verwijder, zonder de dualboot opnieuw te mollen?
Daar kun je bijvoorbeeld de Gparted LiveCD voor gebruiken:
http://computertip.googlepages.com/partitioneren

R0elr

  • Gast
Ubuntu ''Loopt vast'' bij het laden van de installatie.
« Reactie #16 Gepost op: 2008/08/10, 16:17:45 »
Computer hersteld dmv een gedownloade installatie vista dvd, met de regels: Bootrec.exe /Fixboot en Bootrec.exe /FixMbr .

Schijven met succes geformatteerd en windows vista start normaal op, bedankt voor jullie hulp en hopelijk tot over een paar jaar, als ik Linux opnieuw ga proberen!