Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Video DVD (VOB, IFO, SUB en zo)  (gelezen 1473 keer)

t_tovenaar

  • Gast
Video DVD (VOB, IFO, SUB en zo)
« Gepost op: 2006/08/29, 10:38:32 »
Ik heb al aardig wat gelezen op dit forum, maar ik ben er nog niet helemaal uit vwb het branden van een video dvd.
Klopt het dat je dit kunt doen met gnomebaker?

 
Eigenlijk ben ik gewoon makkelijk uitgevallen; ik wil graag voorkomen dat ik weer een hele avond lig te prutsen en dat uiteindelijk moet blijken dat het niet mogelijk is ;)

Azalin

  • Gast
Video DVD (VOB, IFO, SUB en zo)
« Reactie #1 Gepost op: 2006/08/29, 10:57:52 »
Uiteraard is dat ook onder Linux mogelijk... het hangt alleen af wat je precies wil doen, een DVD kopieren (k9copy is dan misschien het beste, die is speciaal gemaakt voor het copieren van DVDs o.a.), of je eigen DVD samenstellen met titels van een andere DVD (dus zelf een menu maken, video van andere DVDs afhalen etc). Als dat het geval is dan kun je dvd::rip gebruiken om de videos van andere DVDs te halen en dan zou je bijvoorbeeld mandvd of dvd styler of kmediafactory kunnen gebruiken om je DVD menu te maken en weg te branden naar DVD of ISO.

Al deze programma's staan (volgens mij) in de repositories, even multi en universe aanzetten en bij software installeren/verwijderen bij audio en video zoeken naar deze programma's en installeren...

Video DVD (VOB, IFO, SUB en zo)
« Reactie #2 Gepost op: 2006/08/30, 14:53:00 »
Ik gebruik daar k3b voor,te vinden in het synapticpakketbeheer.wekt goed

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Video DVD (VOB, IFO, SUB en zo)
« Reactie #3 Gepost op: 2006/09/07, 12:02:11 »
De huidige k3b in synaptic heeft jammer genoeg een bug waardoor video dvd's niet juist worden ingelezen! :( wachten op een backport of tot edgy, of zelf gaan compileren.

Hier is mijn eigen kleine video rip, encode, dvd brand tutorial:

http://wesley.debianbox.be/2006/09/07/videostream-rippen-converteren-en-op-dvd-branden/
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

NLsandman

  • Gast
Video DVD (VOB, IFO, SUB en zo)
« Reactie #4 Gepost op: 2006/09/07, 12:52:16 »
Vreemd, ik gebruik k3b ervoor en heb nog geen problemen gehad met dvd vob files etc in te voeren.
dvd's die gebrand zijn werken gewoon normaal.

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Video DVD (VOB, IFO, SUB en zo)
« Reactie #5 Gepost op: 2006/09/07, 14:18:12 »
Nou, ik had gisteren een probleem met het afspelen van de DVD, en ik las dat dat kwam door versie 0.12.14 (nu de huidige in synaptic)

de .vob files apart wilden wel afspelen, maar hij wou het indexbestand niet inlezen

uiteindelijk maar met mkisofs/growisofs de video dvd gebrand
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)