Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Emerald CompizConfig hoe werkt dat hulp graag  (gelezen 3197 keer)

dxhunter

• Gast
Emerald CompizConfig hoe werkt dat hulp graag
« Gepost op: 2008/08/03, 17:27:49 »
Hallo allemaal,

Misschien tot vervelends toe maar ik kom er niet uit om een thema in emerald te kiezen. Ik lees dat je windows decoratie moet kiezen in CompizConfig maar ik zie nergens waar je dan aankunt vinken dat emerald moet samenwerken met Compizconfig en in emerald zie ik nergen hoe ik een geïmporteerd thema kan kiezen. Dubbelklikken, aanklikken, zie geen vinkje??

Echt handig komt het niet over!

Wie kan mij vertellen hoe het werkt wat ik moet doen om thema's in emerald te kiezen!

Bedankt

groeten,
Hans

Offline dvdmeer

• Lid
    • Python-RandR :: dvdmeer.nl
« Reactie #1 Gepost op: 2008/08/03, 18:20:59 »
Je hoeft het thema enkel aan te klikken. Dan moet het geïmporteerde thema gelijk werken.
Compiz zelf staat wel gewoon aan neem ik aan.

« Reactie #2 Gepost op: 2008/08/03, 18:35:37 »
Systeem>Voorkeuren>Emerald Theme manager hiervoor moet Emerald geïnstalleerd zijn,Emerald themes en libemeraldengine0.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

dxhunter

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 2008/08/03, 19:18:23 »
Uiteraard staat Compiz aan en is Emeralda manager geinstalleerd. Maar ik heb in emeralda nu Windows Vista Aero Blue geimporteerd, ik zie het in de em bij theme maar hoe moet ik het nu kiezen? Kan niks aanklikken, dubbel klikken, aanvinken of wat dan ook? dat is de vraag.

groet,

Hans

Offline dvdmeer

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2008/08/03, 20:59:06 »
Probeer eens nog een theme te importeren, veranderd er dan iets (is die wel clickable)?

Offline ronney

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2008/08/04, 08:52:51 »
Heb je het volgende gedaan:
Ga naar systeem>voorkeuren>sessies>bij label programma's starten klik je op toevoegen.
Bij naam vul je in Emerald en bij opdracht emerald --replace vervolgens op OK drukken en dan opnieuw opstarten.
Dan ga je naar Emerald theme manager en klik je het thema aan. (mocht je je thema nog niet zien)

Succes

NLsandman

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 2008/08/04, 14:19:01 »
Citaat van: ronney
Heb je het volgende gedaan:
Ga naar systeem>voorkeuren>sessies>bij label programma's starten klik je op toevoegen.
Bij naam vul je in Emerald en bij opdracht emerald --replace vervolgens op OK drukken en dan opnieuw opstarten.
Dan ga je naar Emerald theme manager en klik je het thema aan. (mocht je je thema nog niet zien)

Succes
Zelfde probleem en jouw oplossing werkt voor mij, bedankt!

« Reactie #7 Gepost op: 2008/08/04, 19:20:42 »
Citaat van: dxhunter
Uiteraard staat Compiz aan en is Emeralda manager geinstalleerd. Maar ik heb in emeralda nu Windows Vista Aero Blue geimporteerd, ik zie het in de em bij theme maar hoe moet ik het nu kiezen? Kan niks aanklikken, dubbel klikken, aanvinken of wat dan ook? dat is de vraag.

groet,

Hans
Gewoon een thema selecteren door eenmaal te klikken wordt het geel en dan afsluiten. emerald --replace als je niet opnieuw wil opstarten.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

dxhunter

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 2008/08/04, 20:13:08 »
Ik heb nu 3 verschillende Thema's in Emerald geïmporteerd zie ze ook kan ze zgn highlighten maar niet selecteren, actief maken of wat dan ook. Kortom ik kan er helemaal niks mee.

Wie kan me verder helpen.

groeten,

Hans

dxhunter

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 2008/08/04, 20:15:08 »
Citaat van: Gijsbert

groet,

Hans
Gewoon een thema selecteren door eenmaal te klikken wordt het geel en dan afsluiten. emerald --replace als je niet opnieuw wil opstarten.

Met vriendelijke groet,

Gijs
Duidelijk tot je zegt:
'--replace als je niet opnieuw wilt opstarten.' Wat bedoel je precies??

Bedankt,

Hans

Offline ronney

• Lid
« Reactie #10 Gepost op: 2008/08/04, 21:10:03 »
emerald --replace moet je doen omdat emerald de vensterdecoraties overneemt.
Anders heb je standaard decoratie. Dat werkt prima en ook bij een ander forum gebruiker.
Graag meer info

Offline dvdmeer

• Lid
« Reactie #11 Gepost op: 2008/08/04, 22:42:52 »
Ik heb nu 3 verschillende Thema's in Emerald geïmporteerd zie ze ook kan ze zgn highlighten maar niet selecteren, actief maken of wat dan ook. Kortom ik kan er helemaal niks mee.

Wie kan me verder helpen.

groeten,

Hans
Als je ze kan highlighten dan heb je het geselecteerd.

Om (snel) het uit te testen of het werkt doet u: ALT + F2 --> type daar emerald --replace

Ziet u nu resultaat?

Om emerald automatisch te laten starten (wat ronney al zei):
Systeem - Voorkeuren - Sessies - Toevoegen,
Als naam vul je bv Emerald in. Bij opdracht vul je emerald --replace in. Oke drukken. Bij opnieuw opstarten van je pc zal dit nu dus automatisch uitgevoerd worden.

Is het wat duidelijker wat je nu moet doen?

dxhunter

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: 2008/08/05, 10:37:22 »
Je hebt helemaal gelijk: wat Ronney in zijn eerste posting schreef was inderdaad de oplossing. Sorry voor het niet goed lezen.

Het werkt nu,

bedankt.

grtz,

Hans