Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Wine 1.1.2] Bijna alle executables geven error: 'Bad EXE format for'  (gelezen 1441 keer)

Ik heb nooit echte problemen ondervonden met Wine, en zeker de nieuwere versies werkten abnormaal goed.
Nu heb ik op een andere PC juist Ubuntu Hardy en Wine 1.1.2 geïnstalleerd, en alles ge update.

Sommige executables werken prima, zoals Spider Solitaire van Windows XP.
Maar erg veel nieuwe executables, geven volgende error:

Bad EXE format for

Zo ook bij de installer van RollerCoaster Tycoon 1, welke op vorige versies perfect werkte.
De CD is zeker niet beschadichd ofzo, dus dat is niet het probleem.

Op andere fora wordt dit probleem ook besproken, maar nooit wordt een oplossing geboden.

[Wine 1.1.2] Bijna alle executables geven error: 'Bad EXE format for'
« Reactie #1 Gepost op: 2008/08/03, 16:36:54 »
Hoe start je een EXE op? Rechts op een EXE klikken en dan Openen met "Wine Windows programmalader" of via de terminal wine programmanaam.exe ?

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

[Wine 1.1.2] Bijna alle executables geven error: 'Bad EXE format for'
« Reactie #2 Gepost op: 2008/08/03, 16:52:47 »
Citaat
Hoe start je een EXE op? Rechts op een EXE klikken en dan Openen met "Wine Windows programmalader" of via de terminal wine programmanaam.exe ?

Met vriendelijke groet,

Gijs
Als ik de executable start met rechtermuisknop, dan doet hij niets.
Ik neem aan dat hij dezelfde error tegenkomt als met de commandline manier, en dus niet meer verdergaat.

Als ik de EXE start vanuit een terminal, geeft hij de 'Bad EXE format for' melding.
Als ik start vanuit de Wine File Manager, dan geeft hij een 'Fatal Error' als ik deze EXE wil starten.

Telkens dus, gaat hij niet verder dan deze error.

Ik kan echter dus nog wel de standaard executable van Spider Solitaire openen, maar elk programma dat ik wil installeren na de update naar versie 1.1.2 mislukt met 'Bad EXE format for'.

Iemand een idee, of is het gewoon een bugje ?

[Wine 1.1.2] Bijna alle executables geven error: 'Bad EXE format for'
« Reactie #3 Gepost op: 2008/08/03, 17:53:41 »
Ik heb gisteren nog Aldfaer geïnstalleerd een programma voor stambomen. Ging prima. Is hier te downloaden als je het wilt proberen http://www.aldfaer.org/sitemap/index.php

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

[Wine 1.1.2] Bijna alle executables geven error: 'Bad EXE format for'
« Reactie #4 Gepost op: 2008/08/03, 19:26:26 »
Citaat
Ik heb gisteren nog Aldfaer geïnstalleerd een programma voor stambomen. Ging prima. Is hier te downloaden als je het wilt proberen http://www.aldfaer.org/sitemap/index.php

Met vriendelijke groet,

Gijs
Ja, dat programma geeft inderdaad geen enkel probleem.
Maar ik vind het toch wel erg raar, dat een spel perfect werkt voor een update, en daarna opeens niet meer...

Heeft er iemand een idee hoe dat kan ?
Is wine kieskeurig geworden ofzo ?

[Wine 1.1.2] Bijna alle executables geven error: 'Bad EXE format for'
« Reactie #5 Gepost op: 2008/08/03, 20:27:26 »
Citaat van: Gijsbert
Ik heb gisteren nog Aldfaer geïnstalleerd een programma voor stambomen. Ging prima. Is hier te downloaden als je het wilt proberen http://www.aldfaer.org/sitemap/index.php

Met vriendelijke groet,

Gijs
Hier wil ik graag iets over vragen Gijs. Werkt Aldfaer goed bij jou onder Wine? En welke Wine versie heb je? Ik heb het n.l. ook geprobeerd en ik kreeg het wel geinstalleerd, maar het werkte verschrikkelig traag en ook de muis werkt niet correct. Ik heb weliswaar een bestand van plm 26000 personen, maar dat zou toch niet erg moeten zijn.

Bertha

[Wine 1.1.2] Bijna alle executables geven error: 'Bad EXE format for'
« Reactie #6 Gepost op: 2008/08/03, 21:10:18 »
Ik heb Wine 1.1.2, Aldfaer werkt op zich goed, ik heb alleen niet zo'n groot bestand als jij hebt. Misschien dat het toch daar aanligt?  Kan je het  op Windows testen? Kan je kijken of het daar ook zo traag werkt.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

[Wine 1.1.2] Bijna alle executables geven error: 'Bad EXE format for'
« Reactie #7 Gepost op: 2008/08/03, 22:01:34 »
Inmiddels weer op mijn oude installatie van 8.04. Petervanakelyen ik heb even Battlefield 1942 uitgeprobeerd deze werkt prima, geïnstalleerd onder Wine 1.1.1.
Het blijft raar dat na een update het spel niet meer goed werkt. Ik had RollerCoaster Tycoon 1 al eerder geinstalleerd onder versie 0.96 of zo iets en toen werkte het niet, wel geluid en het begin beeld daarna geluid en geen beeld, ik zal het nog een keer installeren als de cd van mijn dochter terecht is. Quatroking heeft 1 en 2 werkend, misschien als hij dit leest kan hij er iets over schrijven.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

[Wine 1.1.2] Bijna alle executables geven error: 'Bad EXE format for'
« Reactie #8 Gepost op: 2008/08/04, 09:09:08 »
Citaat
Inmiddels weer op mijn oude installatie van 8.04. Petervanakelyen ik heb even Battlefield 1942 uitgeprobeerd deze werkt prima, geïnstalleerd onder Wine 1.1.1.
Het blijft raar dat na een update het spel niet meer goed werkt. Ik had RollerCoaster Tycoon 1 al eerder geinstalleerd onder versie 0.96 of zo iets en toen werkte het niet, wel geluid en het begin beeld daarna geluid en geen beeld, ik zal het nog een keer installeren als de cd van mijn dochter terecht is. Quatroking heeft 1 en 2 werkend, misschien als hij dit leest kan hij er iets over schrijven.

Met vriendelijke groet,

Gijs
Het is gelukt !
Doordat jij me vertelde dat een hoop dingen bij jou geen problemen gaven, ben ik eens naar mijn hardware gaan kijken. En wat blijkt ?

Als ik een andere DVD drive aan m'n IDE connector hang, dan werkt alles wel !

Dat verklaart ook waarom Spider Solitaire wel werkte:

Dat was gedownload van het internet.

Dus nu gewoon een oudere drive gebruiken, en het werkt !
De drive was trouwens al aan vervanging toe, want daarmee kreeg ik alleen een Busybox prompt als ik de Hardy Live CD wilde starten, en deze gaf regelmatig fouten in Windows...

Iedereen bedankt !!