Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: madwifi, hoe lang nog ?  (gelezen 630 keer)

Offline fred101

• Lid
  • Steunpunt: Nee
madwifi, hoe lang nog ?
« Gepost op: 2008/08/03, 11:46:48 »
Ik heb alles op mijn laptop nu werkend (op een programma na maar dat draait bij een vriend onder centois nu ook niet meer) en ben erg tevreden. Echter na sommige updates heb ik weer geen wifi. Dan moet ik een nieuwe make en make install en reboot doen van madwifi en dan werkt het weer. Moet ik dat nu voortaan altijd doen of is er een optie dat te automatiseren.

Als er op een gegeven moment wel ondersteuning voor mijn wifi in kubuntu zelf zit, hoe kom ik daar dan achter. Gaat dat vanzelf of overruled madwifi dat.

Fred

Offline Prosper

• Forumteam
madwifi, hoe lang nog ?
« Reactie #1 Gepost op: 2008/08/03, 17:30:31 »
Gebrek aan gegevens: als je hierover een draadje had, vermeld dat dan. Indien niet, vermeld hier merk en model van PC, ubuntu-versie, merk en model van router, eventuele andere hardware.
Zeg ook duidelijk hoe je madwifi "aan de praat" hebt gekregen...
In de wiki komen ze toe met sudo apt-get install linux-restricted-modules madwifi-tools
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline fred101

• Lid
madwifi, hoe lang nog ?
« Reactie #2 Gepost op: 2008/08/03, 21:13:36 »
Sorry,
Het is een ASUS laptop pro71s met ingebouwde wifi (Atheros Communications Inc. AR242x 802.11abg Wireless PCI Express Adapter (rev 01))
Ik draai Kubuntu Hardy.
http://forum.ubuntu-nl.org/message/249596#p249596
Dit is het topic van toen ik de pc net had. Ik werd er toen echt gek van. Niets werkte. dankzij de hulp hier is het uiteindelijk allemaal goed gekomen.

Mijn wifi werkt prima maar als er een (ik denk kernel) update komt dan moet ik madwifi opnieuw installeren. Ik heb dat gedaan door het pakket te downloaden, untarren, dan een make en make install. Dan reboot en wifi werkt. Zolang er geen update komt gaat dat perfect.

Fred