Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: PDA en Synqen met Ubunte. Oplossing om te syncen buiten Ubuntu.  (gelezen 1860 keer)

Zit zelf met hetzelfde probleem als meerdere op dit forum. Hoe kan ik mijn PDA Syncen met Ubuntu. Voor zover ik het kan lezen is daar niet echt een passende oplossing voor. Helaas heb ik deze ook niet maar heb wel een doort nood-oplossing.

Waar het in de meeste gevallen om gaat is het syncen van:
1. Mail
2. Contacts
3. Tasks

Zelf heb ik een gratis account op www.mail2web.com . Dit is een gratis online microsoft (sorry) exchange server. Hier laat ik mijn 4 email account van oa @home en gmail naar forwarden. De instellingen heb ik in active sync (op mijn MDA Vario III) ingevoerd.

Het gevolg is dat wanneer mijn PDA een crash heeft of hem zou verliezen al mijn Mail ed nog steeds terug te vinden zijn bij de boven genoemde site.

Ga bij deze site voor de live versie: http://live.mail2web.com/.

Nogmaals het is een soort nood oplossing maar voor mij de beste tot nu toe.

Nu mis ik zelf nog een 2 tal antwoorden:
1. hoe kan ik een back up maken van mijn bestanden en foto s op mijn pda, krijg nl geen kontakt met ubuntu
2. kan ik een progje via ubuntu starten en op mijn pda laten installeren of is een cab file op mijn geheugen kaart van mijn pda de oplossing.

Ik hoop dat iemand hier iets aan heeft.

JP
Laptop HP DV2116ea | HDD 160 GB | GeForce 7200 | 2Gb intern | Intel core duo 1,6 Mhz
Ubuntu 8.10 | dual boot | XP Home mce
NAS | 1TB | Eminent sharebox Em4070

PDA en Synqen met Ubunte. Oplossing om te syncen buiten Ubuntu.
« Reactie #1 Gepost op: 2008/07/30, 22:58:52 »
Citaat van: arie
heb je wat meer info ?

wat voor pda is het?
Staat er bij, een MDA Vario III, T-mobile, ook wel de HTC Tytn II. Hij draait op wm 6. Je hebt wel een onbeperkt internet abo voor je mobiel nodig. Het zelf het PIT abo van T-M.

In dit geval gaat het alleen om de active sync, die zit er standaard in.
Laptop HP DV2116ea | HDD 160 GB | GeForce 7200 | 2Gb intern | Intel core duo 1,6 Mhz

« Reactie #2 Gepost op: 2008/07/31, 18:50:53 »
Citaat van: Verschijning
Staat er bij, een MDA Vario III, T-mobile, ook wel de HTC Tytn II. Hij draait op wm 6. Je hebt wel een onbeperkt internet abo voor je mobiel nodig. Het zelf het PIT abo van T-M.

In dit geval gaat het alleen om de active sync, die zit er standaard in.
sorry, overheen gekeken.

windows mobile gaat zeer waarschijnlijk niet lukken.
Niet lukken? Die snap ik niet.

« Reactie #3 Gepost op: 2008/07/31, 19:08:45 »
gewoon zo als ik zei, windows mobile gaat bijna zeker niet lukken om te syncen met ubuntu
Klopt helemaal, niet met Ubuntu. Vandaar mijn uitleg boven om toch de gewenste gegevens van je Mail, Contacts en Tasks te kunnen syncen.

« Reactie #4 Gepost op: 2008/07/31, 19:08:51 »
Volgens mij is ondersteuning tot Windows Mobile 5 aanwezig, zodat je afspraken, taken en contacten kunt synchroniseren. WM6 wordt helaas nog niet ondersteund.

Ik heb even naar mail2web gekeken, het ziet er goed uit, maar waarom zou iemand zo'n dienst gratis aanbieden. Heb je daar meer zicht op? wat zijn de addertjes onder het gras?

Groetjes

Jan

« Reactie #5 Gepost op: 2008/07/31, 19:11:45 »
Tot nu toe geen addertjes tegen gekomen.

Echter wanneer je volgens mij van het standaard aangeboden af wilt en meer wilt hebben gaat het geld kosten. Bijvoorbeeld BlackBerry support of je M2W account in je eigen mail prog op je pc laten draaien.

Gebruik al een aantal jaar zonder problemen en de zogenoemde addertjes.

JP