Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Officiële waarschuwing tegen Ultamatix  (gelezen 52502 keer)

Re: Officiële waarschuwing tegen Ultamatix
« Reactie #75 Gepost op: 2009/03/18, 15:34:26 »
Van die nighly-builds.. ik wil nu niets zeggen, maar in de pakketlijst van 8.10 zit nog altijd een oude alfa versie van boinc, terwijl er ondertussen al veel nieuwere stabielere versies zijn...
http://leerubuntu.org (ubuntu zonder moeilijke woorden)
VoidWarranties (Hackerspace) Antwerpen
Microsoft isn't evil, they just make really crappy operating systems. - Linus Torvalds

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Officiële waarschuwing tegen Ultamatix
« Reactie #76 Gepost op: 2009/03/18, 15:45:32 »
Van die nighly-builds.. ik wil nu niets zeggen, maar in de pakketlijst van 8.10 zit nog altijd een oude alfa versie van boinc, terwijl er ondertussen al veel nieuwere stabielere versies zijn...
Die kan je dan toch zelf installeren? Daar heb je Ultamatix helemaal niet voor nodig.

Re: Officiële waarschuwing tegen Ultamatix
« Reactie #77 Gepost op: 2009/03/18, 20:22:23 »
Wat Ward probeert duidelijk te maken is dat Ultamatix niet als enige nightly builds installeert, want Boinc is ook een nightly build.

Niet dat ik voor Ultamatix ben ofzo, probeerde alleen even duidelijk te maken wat ie bedoelde ;)

Re: Officiële waarschuwing tegen Ultamatix
« Reactie #78 Gepost op: 2009/03/18, 20:23:47 »
Maarja, dat ligt dan aan de maintainer van dat pakket. Deze kunt ge even mailen om te vragen waarom hij het niet meer update.

Re: Officiële waarschuwing tegen Ultamatix
« Reactie #79 Gepost op: 2009/03/25, 00:46:50 »
aptitude was er als eerste, daarna kwam apt-get.

aptitude is was kompleter en werkt netter, wanneer je na het installeren weer uninstalleerd zal alles beter schoon gemaakt worden.

Waar je wel op moet letten is wanneer een proggie met aptitude is geinstalleerd je het ook weer zo verwijdert.
Zelfde geld voor apt-get.

In theorie kan het niet fout gaan, maar in de praktijk loop je risico wanneer je met de ene iets installeerd het maar 1/2 met de ander word geuninstalleerd.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline eendje

  • Lid
Re: Officiële waarschuwing tegen Ultamatix
« Reactie #80 Gepost op: 2009/03/27, 20:55:27 »
aptitude was er als eerste, daarna kwam apt-get.

aptitude is was kompleter en werkt netter, wanneer je na het installeren weer uninstalleerd zal alles beter schoon gemaakt worden.

Waar je wel op moet letten is wanneer een proggie met aptitude is geinstalleerd je het ook weer zo verwijdert.
Zelfde geld voor apt-get.

In theorie kan het niet fout gaan, maar in de praktijk loop je risico wanneer je met de ene iets installeerd het maar 1/2 met de ander word geuninstalleerd.



Als Aptitude er eerder was én cleaner is, waarom wordt er dan "overal" apt-get gebruikt en niet aptitude?
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!
__________________________________________________________
Een vraag? Heb je al eens gekeken op: http://wiki.ubuntu-nl.org/FAQ?

Re: Officiële waarschuwing tegen Ultamatix
« Reactie #81 Gepost op: 2009/03/27, 20:57:56 »
@eendje: Het is maar net wat je implementeert.

Offline eendje

  • Lid
Re: Officiële waarschuwing tegen Ultamatix
« Reactie #82 Gepost op: 2009/03/27, 21:10:44 »
@eendje: Het is maar net wat je implementeert.

Ik dacht dat er altijd naar gestreefd werd het beste te implementeren?
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!
__________________________________________________________
Een vraag? Heb je al eens gekeken op: http://wiki.ubuntu-nl.org/FAQ?

Re: Officiële waarschuwing tegen Ultamatix
« Reactie #83 Gepost op: 2009/03/27, 21:12:54 »
Klopt, maar "het beste" is een persoonlijke keuze. Blijkbaar vind Mark Shuttleworth apt-get "het beste".

Offline eendje

  • Lid
Re: Officiële waarschuwing tegen Ultamatix
« Reactie #84 Gepost op: 2009/03/27, 21:18:39 »
Klopt, maar "het beste" is een persoonlijke keuze. Blijkbaar vind Mark Shuttleworth apt-get "het beste".

Misschien ben ik het nu een keer niet met hem eens :)
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!
__________________________________________________________
Een vraag? Heb je al eens gekeken op: http://wiki.ubuntu-nl.org/FAQ?

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: Officiële waarschuwing tegen Ultamatix
« Reactie #85 Gepost op: 2009/04/03, 17:35:14 »
ik vind het vreemd dat hier zo'n oproer over is,
op softpedia en andere plaatsen wordt dit aangeprezen als HET stukje software dat je moet hebben,
bij de uitleg staat dat het gewoon een ubuntu-games-installer is.

of ik dit moet geloven is de vraag, vooralsnog heb ik het zekere voor het onzekere genomen en heb iedere keer de DEB-pakketten van een spel met een nieuwere versie via de package search van ubuntu zelf opgezocht. je moet dan gewoon het pakket van een distributie hoger downloaden.

het enige probleem wat ik heb met spellen is dat ik een MAVERIK engine nodig heb, en die niet via de terminal kan installeren (zie topic in games)
Ultamatix kan maverick installeren, maar de vraag is of dit het waard is...

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Officiële waarschuwing tegen Ultamatix
« Reactie #86 Gepost op: 2009/04/03, 18:09:32 »
Op softpedia en andere plaatsen hebben ze blijkbaar alleen gekeken naar de buitenkant, en niet naar wat het onder de motorkap doet...
Dat het een spelletje makkelijk installeert is geweldig natuurlijk, maar wat als er ondertussen onherstelbare schade aangericht wordt in andere delen van je systeem?

Je kan beter even op de site van de makers van het spel kijken of er een versie voor Ubuntu is. Met Google is vaak ook genoeg te vinden.

Offline MartijnB

  • Lid
    • http://www.mbastiaan.nl
Re: Officiële waarschuwing tegen Ultamatix
« Reactie #87 Gepost op: 2009/04/03, 18:55:05 »
Klopt, maar "het beste" is een persoonlijke keuze. Blijkbaar vind Mark Shuttleworth apt-get "het beste".
Ik denk niet dat Mark deze keuze heeft gemaakt (niet bewust in ieder geval). Het zijn de tools zoals Synaptic, Add/Remove.., etc. die er gebruik van maken. Dit heeft verder niks met Mark te maken, afgezien van de keuze voor Gnome.

Offline Kev

  • Lid
Re: Officiële waarschuwing tegen Ultamatix
« Reactie #88 Gepost op: 2009/04/10, 14:35:53 »
Het probleem met Ultamatix is dat als je de code bekijkt dat je enkele zaken tegen komt die je haar recht omhoog doen laten komen.

Wat een gedrocht is me dat.
Heeft iemand ooit de moeite genomen om de volledige sourcecode ergens te publishen zodat deze te analyseren valt ipv enkel wat codesnippets met zogezegd slechte code.

Ik begin er zelfs niet aan het gedrocht alleen daarvoor te installeren.
All Hail Lelouch, The 99th Emperor of Britannia
All Hail Lelouch! All Hail Lelouch!
Iedereen heeft het recht op mijn waarheid, zo wees geprezen.

Offline JanClaeys

  • Lid
Re: Officiële waarschuwing tegen Ultamatix
« Reactie #89 Gepost op: 2009/04/14, 21:23:18 »
Je kan het gewoon downloaden zonder te installeren natuurlijk...
Jan Claeys
Ubuntu-nl IRC team - Ubuntu-be LoCoTeam Contact

Offline JanClaeys

  • Lid
Re: Officiële waarschuwing tegen Ultamatix
« Reactie #90 Gepost op: 2009/06/05, 19:48:05 »
aptitude was er als eerste, daarna kwam apt-get.
Euh, APT, waar apt-get een onderdeel van is, bestaat uiteraard al langer (1998, maar de code-basis bestond al eerder onder de naam deity) dan aptitude (wat in 1999 startte als een alternatief voor dselect).  Aptitude & Synaptic gebruiken overigens gewoon libapt (een onderdeel van APT), m.a.w. apt-get was er per definitie eerder.


ik vind het vreemd dat hier zo'n oproer over is,
op softpedia en andere plaatsen wordt dit aangeprezen als HET stukje software dat je moet hebben,
bij de uitleg staat dat het gewoon een ubuntu-games-installer is.
Op Softpedia wordt ook spyware voor Windows aangeprezen en zo...   :'(


Jan Claeys
Ubuntu-nl IRC team - Ubuntu-be LoCoTeam Contact

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Officiële waarschuwing tegen Ultamatix
« Reactie #91 Gepost op: 2009/12/26, 23:41:18 »
Ik vind het erg jammer, dat dit draadje niet langer is vastgezet bovenin dit forumonderdeel. Ultamatix is een gevaarlijke valkuil, die al veel slachtoffers heeft gemaakt. Het is belangrijk dat er blijvend tegen wordt gewaarschuwd op een goed zichtbare plek.

Daarom hierbij een dringend verzoek aan het forumbeheer: zet deze waarschuwing (of een andere van gelijke strekking) wederom vast bovenin dit forumonderdeel.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Officiële waarschuwing tegen Ultamatix
« Reactie #92 Gepost op: 2009/12/29, 23:54:40 »
Duwtje omhoog....

Graag een openbare reactie van het forumbeheer op mijn vraag. Het is een belangrijke kwestie....

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Officiële waarschuwing tegen Ultamatix
« Reactie #93 Gepost op: 2009/12/30, 02:21:21 »
Bij deze van mij ook maar een verzoekje om het vast te zetten.
Eens in de zoveel tijd duikt er weer een topic hierover op en moeten we weer uitleggen hoe het zit.
Beter kunnen we iedereen een hoop werk besparen en dit topic een duidelijke plaats geven.

Offline Tom

  • Lid
Re: Officiële waarschuwing tegen Ultamatix
« Reactie #94 Gepost op: 2009/12/30, 09:42:02 »
Ik heb op eigen houtje een sticky gemaakt , maar moet nog wel afwachten wat het team daarvan vind.
Kan dus zijn dat het weg moet en ik op mijn duvel krijg  :D
Dussss afwachten en thee drinken. XD
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Officiële waarschuwing tegen Ultamatix
« Reactie #95 Gepost op: 2009/12/30, 09:48:59 »
Van mij mag je Wanda,
dat wanproduct heeft al te veel leed gegeven.
Zie ook mijn vraag in het andere onderwerp, een simpel installatie script, dat eigenlijk doet wat op onze wiki staat (of op Pjotr's site), maar dat alleen betrouwbare bronnen gebruikt.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Officiële waarschuwing tegen Ultamatix
« Reactie #96 Gepost op: 2009/12/30, 09:52:27 »
Het momentum van ultamatix, voorheen automatix is aardig verminderd, je hoort er eigenlijk niemand meer over. Iedereen installeert tegenwoordig ubuntu-restricted-extras en dan ben je eigenlijk waar je zijn moet, qua Flash, Java, codecs en DVD-ondersteuning.

Ondanks dat het nog steeds dezelfde rommel is, denk ik niet dat het nodig is om deze draad plakkerig te maken. Het is al zo'n rommeltje met al die plakkers en je hoeft niet voor ieder wissewasje mensen bang te maken.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Officiële waarschuwing tegen Ultamatix
« Reactie #97 Gepost op: 2009/12/30, 09:57:14 »
Iedereen installeert tegenwoordig ubuntu-restricted-extras
Niet iedereen leest de wiki, of de site van Pjotr.
Google geeft nog steeds links naar dit wan-product, moeten we beginners niet beschermen tegen deze ellende?

(mijn persoonlijke mening)
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline Tom

  • Lid
Re: Officiële waarschuwing tegen Ultamatix
« Reactie #98 Gepost op: 2009/12/30, 10:03:26 »
Het momentum van ultamatix, voorheen automatix is aardig verminderd, je hoort er eigenlijk niemand meer over. Iedereen installeert tegenwoordig ubuntu-restricted-extras en dan ben je eigenlijk waar je zijn moet, qua Flash, Java, codecs en DVD-ondersteuning.

Ondanks dat het nog steeds dezelfde rommel is, denk ik niet dat het nodig is om deze draad plakkerig te maken. Het is al zo'n rommeltje met al die plakkers en je hoeft niet voor ieder wissewasje mensen bang te maken.
U bent een Ouwe rot in het vak (met respect).
Maar ik heb toch al gezien dat er verschillende nieuwkomers waren die Ubuntu restrict extras er niet op hadden , het zelfs niet kenden.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Officiële waarschuwing tegen Ultamatix
« Reactie #99 Gepost op: 2009/12/30, 10:09:26 »
Iedereen installeert tegenwoordig ubuntu-restricted-extras
Niet iedereen leest de wiki, of de site van Pjotr.
Niets lezen maar klikken!
Alle multimedia vanuit de pakketbron in 1 klik! KLIK HIER.
Klik links bovenin op Documentatie