Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Bestanden zoeken + werkgeheugen  (gelezen 679 keer)

zero

  • Gast
Bestanden zoeken + werkgeheugen
« Gepost op: 2008/07/28, 15:48:09 »
Ik heb twee vraagjes. Omdat ik hier niet te veel onderwerpen wil openen, stel ik ze beide hier.

1/ Is het mogelijk om in Ubuntu bij het zoeken van bestanden gebruik te maken van een jokerteken? In Windows kan je het sterretje (*) gebruiken als jokerteken, is er bij Ubuntu een ander teken ofzo?

2/ Waar kan ik in Ubuntu zien hoeveel werkgeheugen mijn pc heeft? Het zou volgens mij ergens bij 'system' te vinden moeten zijn, maar ik vind het niet.

Alvast bedankt voor de hulp!

Offline dvdmeer

  • Lid
    • Python-RandR :: dvdmeer.nl
Bestanden zoeken + werkgeheugen
« Reactie #1 Gepost op: 2008/07/28, 15:54:49 »
1: in ubuntu kan je ook * gebruiken.
2: systeem - beheer - systeemmonitor - tab systeem - onder kopje hardware staat geheugen.

zero

  • Gast
Bestanden zoeken + werkgeheugen
« Reactie #2 Gepost op: 2008/07/28, 16:02:29 »
Erg vreemd. Ik heb zelf geprobeerd om * te gebruiken, en bij mij werkte het niet. Ik heb nog niet veel bestanden op de Ubuntucomputer staan, dus zocht ik gewoon naar "Screensh*t" in plaats van Screenshot. Hij vond niets. Toen ik gewoon op "Screenshot" zocht, lukte het wel.

Offline Idzme

  • Lid
    • http://idzme.wordpress.com/
Bestanden zoeken + werkgeheugen
« Reactie #3 Gepost op: 2008/07/28, 16:11:02 »
Citaat van: zero
Erg vreemd. Ik heb zelf geprobeerd om * te gebruiken, en bij mij werkte het niet. Ik heb nog niet veel bestanden op de Ubuntucomputer staan, dus zocht ik gewoon naar "Screensh*t" in plaats van Screenshot. Hij vond niets. Toen ik gewoon op "Screenshot" zocht, lukte het wel.
en zoeken op screensh*  ?? werkt dat ookniet??
Intel Pentium 4 630, 3000 MHz (15 x 200), 1024 MB (SDRAM), 2x ST3160021A (160 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/100)
Ubuntu 8.10-Xubuntu 8.10
Linux user #464441 / Ubuntu user # 23391
Mini-distro's en het laatste Linux nieuws: http://idzme.wordpress.com
www.twitter.com/basidz

Offline vanadium

  • Lid
Bestanden zoeken + werkgeheugen
« Reactie #4 Gepost op: 2008/07/28, 16:59:27 »
De nautilus zoekfunctie werkt niet met jokers. De directories/files met al de strings die je hebt opgegeven, worden gevonden. vb. "brief" vindt

"Een brief aan oma.sxw"
"Brief aan mijn ouders.sxw"

terwijl

"brief oma" alleen de eerste vindt.

De commandolijn "find" opdracht werkt wel met wildcards.