Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoe heeft dell dit gedaan?  (gelezen 1381 keer)

Offline Ubert

• Lid
Hoe heeft dell dit gedaan?
« Gepost op: 2008/07/28, 01:03:18 »
Beste mensen,

Ik zat eens naar zon ubuntu laptop van dell te kijken, en ondekte dat je je systeem dan via grub weer terug kon zetten naar de fabrieksinstellingen, net zoiets als bij windows veel gebruikt door fabriekanten. De recovery schijnt heel snel te zijn; iets van 12 minuten, dus aangezien mijn systeem nog wel eens kaduuk gaat, lijkt me dit een uitkomst....alleen kan ik nergens vinden hoe je dit kan instellen.

weten jullie dit?

« Reactie #1 Gepost op: 2008/07/28, 02:05:58 »
Als je nou misschien het juiste model en eventueel zelfs een linkje kunt zetten, dan kan er vast wel iemand even gaan kijken...  Andersmoet je maar hopen dat er toevallig nog iemand met een Dell-laptop dit al nodig gehad heeft, en dus weet waarover hij/zij praat...

Voor hulp bij het linken
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

« Reactie #2 Gepost op: 2008/07/28, 09:29:31 »
Volgens mij kunt ge dit niet zomaar even zelf snel doen. Dell past Ubuntu zelf aan voor op hun pc's te verkopen, dus dat zal wel een feature zijn die Dell er zelf heeft ingezet. Het zal wel werken met zo een aparte recovery partitie.

Unix_Jim

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 2008/07/28, 09:38:16 »
Citaat van: Nunslaughter
Volgens mij kunt ge dit niet zomaar even zelf snel doen. Dell past Ubuntu zelf aan voor op hun pc's te verkopen, dus dat zal wel een feature zijn die Dell er zelf heeft ingezet. Het zal wel werken met zo een aparte recovery partitie.
klopt, zal idd een recover partitie op zitten (die ik er altijd meteen afgooi).

je zou het zelf ook wel kunnen maken, al heb ik hier geen verstand van. maar zou wel moeten kunnen.

Unix_Jim

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 2008/07/28, 09:48:26 »
lijkt mij ook, een recovery partitie waar gewoon een livecd op staat.

als je systeem naar de knoppen is gewoon booten vanaf RECOVERY en dan zit je in een (snelle) livecd.

« Reactie #5 Gepost op: 2008/07/29, 09:49:08 »
Dell past Ubuntu zelf aan voor op hun pc's te verkopen
Citaat
Dell voorziet Ubuntu Linux van functies die de distributie niet zelf standaard biedt
http://www.computable.nl/artikel/ict_topics/open_source/2655319/1277105/dell-werkt-aan-ubuntu-linux.html

Offline Dave

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2008/07/29, 10:06:08 »
Citaat van: Unix_Jim
lijkt mij ook, een recovery partitie waar gewoon een livecd op staat.

als je systeem naar de knoppen is gewoon booten vanaf RECOVERY en dan zit je in een (snelle) livecd.
Lijkt me wel wat te simpel gesteld

Offline eendje

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2008/07/29, 10:14:21 »
Citaat van: henke54
Dell past Ubuntu zelf aan voor op hun pc's te verkopen
Citaat
Dell voorziet Ubuntu Linux van functies die de distributie niet zelf standaard biedt
http://www.computable.nl/artikel/ict_topics/open_source/2655319/1277105/dell-werkt-aan-ubuntu-linux.html
Niet standaard geïnstalleerd zou beter geweest zijn, want ik kan hier prima MP3 en DVD afspelen.
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!

Offline Ed

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: 2008/08/27, 12:03:10 »
Mijn engels is niet zo best maar misschien kunnen jullie hier wat mee.
http://linux.dell.com/wiki/index.php/Ubuntu_8.04#Known_Issues

Gr.Ed