Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Dringent hulp nodig met camera  (gelezen 1105 keer)

Unix_Jim

• Gast
Dringent hulp nodig met camera
« Gepost op: 2008/07/26, 17:23:10 »
hallo

ik heb gister een JVC Everio S gekocht, een videocamera die met geheugenkaart werkt.

ik dacht dat ik zo kon besparen om het te moeten inporteren met kino (DMV Mini-DV), maar nu zou ik het gewoon op .avi of .mpg moeten hebben... stond ook op de site dat de camera met mpeg2 werkt.

maar nee hoor, hij slaat filmpjes op in .MOD, ik ken het geeneens.

heb het geprobeert in linux en windows, windows kan hij de filmpjes afspelen maar niet importeren in windows movie maker.

op mijn linux pc heb ik geen geluid, dus ik kan niet testen of er geluid op zit en dit is ook mijn probleem!

met linux kan ik ze afspelen, importeren in Kdenlive, bewerken, opslaan.

maar als ik de filmpjes op USB stick zet, of youtube zit er ook in de windows pc geen geluid op.

ligt dit aan mijn pc omdat mijn geluidskaart kapot is? of aan kdenlive doet ik iets extra's moet doen? of aan linux omdat het het gewoon niet kan.

windows gebruik is voor mij uitgesloten, in het ergste geval kan ik de filmpjes eerst op mijn dvd recorder kunnen opnemen op dvd en die dvd's rippen en dan bewerken, alleen dan gaat kwaliteit verloren waarvoor ik juist betaald heb.

ik ben hier behoorlijk overstuur over, mijn budget voor een camera was eerst 180 euro, maar omdat ik dacht dat bewerking veel makkelijker zou zijn met een sd kaart heb ik hiervoor al 350 euro voor betaald.

ik hoop dat jullie een oplossing hebben,

Jim

Unix_Jim

• Gast
« Reactie #1 Gepost op: 2008/07/26, 17:26:36 »
Edit: ik zie nu dat geen een filmpje audio heeft, als ik op eigenschappen klik van een filmpje dan zie ik
Audio Codec: (helemaal niks)
Audio: Niets

Offline Ramana

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2008/07/26, 17:28:00 »
Probeer eens of Avidemux of Lives het formaat herkend.

Unix_Jim

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 2008/07/26, 17:31:26 »
bedankt voor de tip
ik denk dat het probleem bij een codec ligt, want er is geen codec geselecteerd, want bij niks heb ik audio, wat ik bij andere pc's wel heb.

Edit: ik heb nu wel geluidscodec bij een ander filmpje....

Offline Ramana

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2008/07/26, 19:17:20 »
Heb je de ubuntu-restricted-extra's geinstalleerd?
en vaak zijn ffmpeg en transcode ook nodig.

Wat je ook kunt doen is Kino openen in een console en dan in kino een video-bestand openen.
In de console kan je dan zien of eventuele codecs worden gemist.

Unix_Jim

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 2008/07/26, 20:09:16 »
ik heb kino geopend met de terminal, en geprobeert mijn bestand te openen. tot mijn verbazing accepteert hij het bestand nu wel en kan ik hem gewoon converteren.

nu ik erover nadenk klopt dat ook, kino werkt beter als je hem in de terminal start.

Grote hulde aan Ramana voor deze tip! kan nou eindelijk bewerken. heb net een geluidskaart gekocht, kijken of die het doet.

trouwens gaat veel kwaliteit verloren met kino?