Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Wine]Niet geupgrade in Synaptic  (gelezen 1145 keer)

Juiceh

• Gast
[Wine]Niet geupgrade in Synaptic
« Gepost op: 2008/07/25, 20:06:51 »
De laatste versie in Synaptic pakketbeheer is 1.0.0,
Wine heeft vandaag alweer 1.1.3 uitgebracht. Zo´n beetje 500~1000 vernieuwingen/bugfixes zitten er alweer tussen.
Wanneer wordt het geupdate?

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #1 Gepost op: 2008/07/25, 20:15:30 »
Citaat van: Juiceh
De laatste versie in Synaptic pakketbeheer is 1.0.0,
Wine heeft vandaag alweer 1.1.3 uitgebracht. Zo´n beetje 500~1000 vernieuwingen/bugfixes zitten er alweer tussen.
Wanneer wordt het geupdate?
In beginsel wordt een stabiele programmaversie *niet* vervangen in Ubuntu. Tenzij er veiligheidslekken in zitten, of enorme fouten.

Reden: de huidige programmaversies zijn beproefd op stabiele werking in deze versie van Ubuntu (8.04).

Wil je steeds de nieuwste versies van programma's, dan kun je elk half jaar de nieuwe versie van Ubuntu installeren. Die heeft dan de nieuwste progjes in zijn pakketbronnen.

Maar als het nu al goed genoeg werkt, waarom zou je dan eigenlijk steeds een nieuwe programmaversie willen?

Offline tabasco

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2008/07/25, 20:27:51 »
Ik ben het eens met de reactie van Pjotr123 wat betreft de gangbare programmatuur binnen Ubuntu. Mijn inziens betreft Wine een net wat andere aanpak.
De updates binnen Wine die regelmatig verschijnen zijn significant genoeg om vaker dan eens in de zes maanden te ontvangen.
Aan Juiceh het volgende: voor de nieuwste versie kun je hier terecht: http://www.winehq.org/site/download-deb
Met de melding van Wine zelf dat dit paketten in ontwikkeling betreft dus met eventuele beperkingen...

Dwarrel

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 2008/07/25, 20:50:05 »
Jah wine kan je prima updaten (zonder je programmas kwijtraken) via de .deb voor ubuntu 8.04 van hun site. Ik denk dat het niet word geupdate in synaptic omdat je soms kan hebben dat na een update iets niet meer werkt. Dus mag je zelf handmatig het risico nemen.

Juiceh

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 2008/07/25, 21:14:39 »
Op zich vind ik het zelf belangrijk dat bepaalde libs en program enviroments worden bijgehouden. Wat mij part komt er een nieuwe tab waar dan alle testversies in worden gezet, eigen risico´s voorbehouden. Als het nou om 5 kleine bugs ging vond ik het niet erg, maar het zijn toch weer 700 bugfixes/vernieuwingen.
Maar toch bedankt voor deze informatie en bedankt tabasco voor de link, had die link niet gevonden.

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #5 Gepost op: 2008/07/25, 21:49:48 »
Citaat van: Juiceh
Wat mij part komt er een nieuwe tab waar dan alle testversies in worden gezet, eigen risico´s voorbehouden.
Dat is er al, zet proposed en de backports maar eens aan in de software-bronnen. Op eigen risico....

Zelf begin ik er niet aan. Ik heb er ooit ellende mee gehad.

Offline Kiwinote

• Lid
    • Launchpad
« Reactie #6 Gepost op: 2008/07/28, 20:02:34 »
Wine heeft ook gewoon een repository voor debian/ubuntu: http://wine.budgetdedicated.com/