Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: simpele verjaardags kalender gezocht  (gelezen 1297 keer)

Offline tabasco

• Lid
  • Steunpunt: Nee
simpele verjaardags kalender gezocht
« Gepost op: 2008/07/25, 13:45:42 »
Ben op zoek naar een uiterst simpele desktop applicatie die doormiddel van een pop-up of ander soort notificatie na het opstarten van de computer de eerst komende verjaardagen meldt.

Reeds geprobeerd zonder resultaat:

- Evolution (hier moeten veel contacten aangemaakt worden buiten de standaard contacten (rommelig) en er is geen duidelijke melding vooraf, bijv. 3 dagen van te voren)

- Rainlendar (blijft actief op de desktop, onnodig)

- Google calendar (er moet eerst internet verbinding zijn en Firefox openen)

- birthday (het meest belovende pakket, echter alleen in de terminal)

Wie weet mij te helpen? Onder windows had ik een pakketje dat heette kal.exe (Memo), dit opende een lijstje met komende verjaardagen in een pop-up venster.

Offline tabasco

• Lid
« Reactie #1 Gepost op: 2008/07/25, 14:01:07 »
Ja dit heb ik eerder geprobeerd. (een tijdje terug alweer) Het probleem was toen dat het soms wel en soms niet opstartte. En van inconsequente programma's houdt niemand toch?

Ik heb het zojuist weer aan de sessievoorkeuren toegevoegd, zodat ik het probleem kan herproduceren.
Misschien een kleine opstart vertraging toevoegen, hoe ging dat ook alweer? (zoiets als --delay nogwat)

edit
Hier een link naar het programmaatje Memo, voor de liefhebbers...
Memo
(ik vind het geweldig, simpel)

Offline tabasco

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2008/07/25, 14:53:17 »
Het was even zoeken... vanwege dezelfde directory van waaruit het programma dient te werken, als volgt opgelost met een starter:

sh -c "cd '/home/user/.wine/drive_c/Programma Bestanden/kal/'; wine '/home/user/.wine/drive_c/Programma Bestanden/kal/MEMO.EXE'"Het is even lastig met die enkele en dubbele aanhalingstekens, maar ik ben er uit...

Offline Ronnie

• Artworkteam
    • ronnie.vd.c
« Reactie #3 Gepost op: 2008/07/25, 18:11:21 »
Toch google calendar, met SMS functie. Stuur een SMS een week voor en een dag voor de verjaardag. Werkt super bij mij. Hoef je niet online om te kijken of er iemand binnenkort jarig is.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal