Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: hoog cpu verbruik met wine en ie4linux  (gelezen 878 keer)

stekske

• Gast
hoog cpu verbruik met wine en ie4linux
« Gepost op: 2008/07/25, 13:15:57 »
Ik heb wine geïnstalleerd enkel en alleen voor IE4linux te gebruiken. Als ik IE echter afsluit blijft de wineserver 50% van de cpu gebruiken.

Ik heb dit probleem nog terug gevonden:
https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/wine/+bug/205895

Mag ik na het gebruik de wineserver gewoon stoppen via systeemmonitor>processen? Dit tot die bug wordt verholpen? Of doe ik daar kwaad mee?

Groetjes
Wim

Millenniumbaby

• Gast
« Reactie #1 Gepost op: 2008/07/25, 21:18:31 »
Ik vermoed dat Wine op de achtergrond bleef meedraaien, ik maak daarom meestal een herstart en dan is het rustig op de processor monitor onder in de taakbalk.

Als je iets onder wine draaide zijn er dus 3 aktief, Ubuntu, Wine en de gevraagde en dat die energie vreten, maar hoe schakel je Wine anders uit?

De herstart voor die enkele keer was mijn oplossing want in andere forums en in boeken staat wel wat, maar dit was de makkelijkste!

Offline ohjajoh

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2008/07/25, 23:45:14 »
wineserver -k

stekske

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 2008/07/28, 12:46:28 »
Vandaag stond wine terug bij de updates en werkt het perfect.
Alles inorde
bedankt voor de antwoorden