Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Software starten!  (gelezen 1333 keer)

fenf

  • Gast
Software starten!
« Gepost op: 2008/07/25, 08:09:01 »
Beste mensen!

Ubuntu is voor mij helemaal nieuw, ikzelf ben (natuurlijk) windows gewend! Nu het mij eindelijk is gelukt 2 stukjes software te installeren, weet ik niet eens hoe ik ze moet openen...
:S

Ik heb via Synaptic dus kismet en aircrack geìnstalleerd, maar hoe moet ik deze nu eigenlijk starten, waarschijnlijk een domme vraag, maar ik zie nergens een icoon o.i.d. staan..

Kan iemand mij helpen, bij voorbaat dank!

Software starten!
« Reactie #1 Gepost op: 2008/07/25, 09:12:14 »
kismet en aircrack-ng zijn terminal programma's. Dus deze hebben geen grafisch venster waar ge dingen in kunt aanklikken.

Voordat ge begint moet ge al zeker zijn dat uw draadloze kaart in monitor mode kan gezet worden, kismet doet dit automatisch, met de aircrack-ng suite moet ge dit zelf doen (sudo airmon-ng start ).
Kismet start ge zo: open de terminal en typ: sudo kismet
Aircrack-ng is wat moeilijker te gebruiken, hangt ervan af wat ge wilt doen, hebt ge de verschillende programma's nodig die meekomen met aircrack-ng.

Dus eigenlijk, voor een beginner zoals ge als ge zelf zegt, is het niet zo makkelijk om aircrack-ng en kismet te gaan gebruiken. Veel documentatie lezen erover kan best helpen.