Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: download opslaan op externe HD  (gelezen 1383 keer)

Offline koebel

• Lid
  • Steunpunt: Nee
download opslaan op externe HD
« Gepost op: 2008/07/25, 00:38:38 »
Hallo, download zo nu en dan van internet.(muziek een filmpje e.d. ) Dat gaat via NNTPgrab. Die slaat het
op in een map downloads. Tot zover alles ok. Maar de c schijf loopt vol. Ik wil nu dat die downloads gaan naar
een externe HD. Hoe stel ik dat in? IK krijg als ik de ex.HD aanzet de mededeling van Ubuntu 8.04 dat
hij die schijf niet kan aankoppelen. Wat is dat en hoe moet dat ? Wel veel vragen tegelijk, maar ik stoei heel
wat af en lees heel veel, maar het wil niet lukken. Iemand die kan helpen ? Heel graag. Groetjes Ton

Offline Prosper

• Forumteam
« Reactie #1 Gepost op: 2008/07/25, 03:34:06 »
Citaat van: koebel
.. Dat gaat via NNTPgrab...
Ik neem aan dat dat de Linux-versie is.. <-->
Citaat
Maar de c schijf loopt vol.
Ik hoop dat je gewoon je interne harde schijf bedoelt, onder Ubuntu.
Citaat
Ik wil nu dat die downloads gaan naar een externe HD. Hoe stel ik dat in?
Ik ken het programma niet, maar je zal vast wel ergens de "bestemming" kunnen aangeven. Je probleem zit 'm waarschijnlijk eerder in het volgende:
Citaat
Ik krijg als ik de ex.HD aanzet de mededeling van Ubuntu 8.04 dat hij die schijf niet kan aankoppelen.
Wat bedoel je met "ex-HD" ? Was dat vroeger dan een inwendige schijf ?  En hoe is deze dan nu verbonden met je computer ?  Eventueel merk en model opgeven.
Als het om een gewone externe HD gaat, die vroeger aan Windows hing, dan kan het zijn dat je ze toen slecht hebt ontkoppeld.  Eerst dus terug aan Windows hangen, vervolgens mooi "hardware ontkoppelen".
Verder weten we, naast merk en model, ook graag iets over de verbinding:
Via USB rechtstreeks op je computer, of via een USB-poort op een router ?  Of via een netwerkkabel ?
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Talisien

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2008/07/25, 10:24:57 »
Ik denk dat er met ex-HD een externe harde schijf word bedoelt?
Zie topictitel

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2008/07/25, 14:14:00 »
Externe schijf die niet aankoppelt komt dikwijls voor met een ntfs schijf die niet correct werd afgekoppeld. Oplossing: koppel de schijf aan aan een Windows systeem, koppel af via het icoon "veilig hardware verwijderen". Daarna zal de schijf automatisch in Ubuntu gemount worden.

Voor wat je probleem met elders opslaan betreft: linux heeft hiervoor een zeer krachtig hulpmiddel: de "link". Vervang de directory waar je gewoonlijk opslaat door een link die verwijst naar je andere schijf. Je download programma zal zoals voorheen downloaden naar dezelfde lokatie, die nu in werkelijkheid doorverwijst naar de andere schijf (m.a.w. een link gedraagt zich net hetzelfde als een directory).

Offline koebel

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2008/07/25, 20:55:58 »
Hallo beste mensen, Prosper, Talisien en vanadium. Bedankt voor jullie reacties. Even ter verduidelijking :
werk met open FTD, download met NNTPGrab van Ubuntu 8.04 en de ex.HD is een externe HD, merk
Lacie, 500 gb. Als de download loopt wordt deze opgeslagen in een downloadmap die onderdeel is van
NNTPGrab. ( Is trouwens een goed programma ). Maar hierdoor wordt mijn interne HD, C -schijf, gauw erg
vol. Om dit te voorkomen wil ik die downloads op die externe HD Lacie opslaan. Ik weet alleen niet hoe ik
dat voor elkaar moet krijgen. Enig idee ?  Overigens, dat aankoppelen van Lacie is gelukt. Via windows
losgekoppeld. Na het opstarten van Ubuntu vond die meteen de Lacie en kon ik alle bestanden bekijken.
Uitstekend dus !!! Dank, dank daarvoor. !!! Mensen bedankt. Nu nog dat downloaden naar de Lacie zien uit
te vogelen. Groetjes Ton.