Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: My Book (WD externe HD, FAT32) wil niet koppelen.  (gelezen 2105 keer)

Adjudant1951

• Gast
My Book (WD externe HD, FAT32) wil niet koppelen.
« Gepost op: 2008/07/24, 13:33:24 »
Hoewel het gewoon heeft gewerkt kan ik sinds enige tijd op geen enkele manier meer mijn externe harddisk gekoppeld krijgen. :(

Ik krijg de volgende melding: http://home.planet.nl/~meijeciv/images/Schermafdruk-gnome-mount.png.

Ik heb het volgende draadje gevonden http://forum.ubuntu-nl.org/topic/26145 waarin wordt gesproken over 'pysdm'; ik heb dit geïnstalleerd, maar kan daarmee weinig: ik zie de schijven wel (sda en sdb) maar kan verder helemaal niks in dat scherm.

Wat is de eerstvolgende logische stap?

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #1 Gepost op: 2008/07/24, 13:38:03 »
Noem het ding eens "mybook" in plaats van "My Book" (partitielabel veranderen dus). Zonder de aanhalingstekens. Dan lukt het wel, denk ik.  :-)

Linux heeft vaak moeite met "bijzondere tekens" in een partitielabel. Zoals een spatie.

Adjudant1951

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2008/07/24, 17:38:20 »
Het veranderen van het label kon alleen via Windows. Het heeft echter niets geholpen. :(

Ik kreeg in Ubuntu de volgende melding: http://home.planet.nl/~meijeciv/images/Schermafdruk-nautilus-1.png

Wat kan ik nu nog doen?

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #3 Gepost op: 2008/07/24, 17:58:42 »
- start Windows
- verander in Windows het partitielabel in "opslag" (zonder de aanhalingstekens)
- ontkoppel de externe schijf softwarematig in Windows: "veilig verwijderen".
- trek de USB-kabel van de externe schijf eruit
- sluit Windows af
- start Ubuntu
- steek de USB-kabel van de externe schijf er weer in.
Nu zou Ubuntu hem automatisch moeten aankoppelen, zonder enig probleem.

Adjudant1951

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 2008/07/24, 20:11:29 »
@pjotr123

Dank voor de tijd die je neemt om me te helpen, maar het haalt allemaal niets uit.
Ik krijg exact dezelfde foutmelding(en). Op de plaats van 'my_book' staat uiteraard nu 'opslag'.

Het is mij een raadsel waarom het eerst wel werkt en nu niet eens meer te benaderen is.

Nog meer ideëen? =D

Millenniumbaby

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 2008/07/24, 20:13:21 »
Ik had met een digitale camera ook een gelijk probleem en de oplossing toen was een andere USB aansluiting aan de achterzijde,  waarom weet ik niet, maar toen was het in 1 keer opgelost..
Een beschadigt contact kan ook dit soort problemen geven... vooral als je deze erg vaak gebruikt.

Adjudant1951

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 2008/07/24, 20:20:50 »
Heb nogmaals 'pysdm' gestart in de Terminal: daar was de schijf opeens wel benaderbaar en heb ik 'm kunnen mounten! :)

Nu maar hopen dat-ie bij de volgende boot er ook nog is. :/

Bedankt voor alle moeite!