Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hardy heron / xfce langzaam ? Tests grafisch kaart ?  (gelezen 373 keer)

jol

• Gast
Hardy heron / xfce langzaam ? Tests grafisch kaart ?
« Gepost op: 2008/07/24, 10:39:03 »
Hi,

Ik ervaar tijdens browsen een vrij trage respons. Voorbeeld bij openen nieuwe tab in browser duurt het seconden vooraleer de mennu openklapt, daarna vrij traag switchen tussen tabs. Ook pagina's schuiven traag voorbij. Browsers zijn Firefox 3 en Seamonkey.

Ik draai xfce/xfwm, wat een vrij snelle window manager hoort te zijn, dus is niet eerste verdachte.

Ik zou daarom de grafische kaart willen nader testen. Dit is een NVidia kaart (6800XT) met harware acceleratie enabled. Of ik de laatste drivers heb weet ik niet.

Mijn vraag: bestaan er programmas om de performance van de grafische kaart en instellingen uit te testen ?

Gr,
Jo

Millenniumbaby

• Gast
Hardy heron / xfce langzaam ? Tests grafisch kaart ?
« Reactie #1 Gepost op: 2008/07/24, 20:09:17 »
Ik vermoed dat Firefox 3 de boosdoener is, maar zijn alle updates al binnen?
Meestal is dan het probleem opgelost en testen doe je met een snel spel en niet online,
want je weet niet wat ze aanbieden in welke snelheden.

Ook een DVD afspelen zou goed moeten gaan.
Een test online is te lastig, en ik weet dat zelfs de snelheidstest  van ADSL niet klopte, vaak is het modem
de bepalende factor, van Trust kreeg ik maar 6,7 en met Zyxel 11.4 Mb binnen dus die bepalen ook vaak de maximaal haalbare.