Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: HP printer  (gelezen 8651 keer)

Offline zappa

• Lid
    • http://www.c3c.be
HP printer
« Gepost op: 2005/11/27, 13:15:25 »
Hallo,

Ik heb een HP Deskjet 5940, is OK onder linux (normaal gezien toch) volgens linuxprinting.org
Hij zit locaal op usb poort 3: lsusb:

Bus 003 Device 002: ID 03f0:8704 Hewlett-Packard

Ik heb de drivers (hpijs en hpoj) en ziehier de output van  sudo /etc/init.d/hpoj setup

Probing "%003%002"...
    Found "Deskjet 5900 series"
    with serial number "CN56E1Z12H047H".

This device will be set up as "mlc:usb:Deskjet_5900_series".

Maar: print niet onder hpijs, en wordt trouwens niet gevonden ook
Blijkbaar wel met hpoj, maar die driver wordt niet gebruikt om een printer te vinden via system-> printing.
Toen dacht ik om even zelf de driver te gaan kiezen in de map usr/share/ppd (hpijs), foutmelding:

Missing asterisk in column 1 at 1:'/usr/share/ppd/HP/HP-DeskJet_5940-hpijs.ppd.gz'

Tja, help?

------
Dag 2

Even aan het neuzen op linuxprinting.

Dat moet hier werken via ijs. Even gs -h en ja, ijs zit ertussen. Het is een filter op ghostscript en dat is allemaal OK. Waarom wordt mijn printer niet gevonden via ijs (wat is de prompt-command daarvoor?) en wel door hpoj, maar zit die niet in mijn gnome-menus?

re-updated:

heb printconf ge