Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kan geen programma iconen meer op desktop plaatsen  (gelezen 1935 keer)

Doov

  • Gast
Kan geen programma iconen meer op desktop plaatsen
« Gepost op: 2006/08/27, 23:42:23 »
Raar...
Tot gisteren kon ik vanuit K menu een programma icon op mijn desktop slepen of plaatsen via een menuutje onder de rechtermuisknop. Dit kan nu niet langer... Een klik met de rechtermuisknop op de prog naam start het programma onmiddellijk op, zonder het menuutje te geven. Wat heb ik mispeutert?

Kan geen programma iconen meer op desktop plaatsen
« Reactie #1 Gepost op: 2006/08/27, 23:48:51 »
Weet je zeker dat je de muis niet op z'n kop houdt? Handig ezelsbruggetje: met z'n gatje op 't matje! Ook handig in dit geval: rechts is waar je duim links zit. :)

Maar iets serieuzer nu, zoek eens in je Preferences / Voorkeuren, want dit klinkt als een muis instelling. Verder zal ik deze draad overlaten aan de Kubuntu fanaten.

budster

  • Gast
Kan geen programma iconen meer op desktop plaatsen
« Reactie #2 Gepost op: 2006/08/27, 23:56:11 »
inderdaad, waarschijnlijk staat je muis als een linkshandige muis ingesteld, nu kan je waarschijnlijk wel links klikken voor menu :P

Saamelainen

  • Gast
Kan geen programma iconen meer op desktop plaatsen
« Reactie #3 Gepost op: 2006/08/28, 08:52:51 »
Ik heb wat langer geleden wel eens korte tijd Kubuntu geprobeerd en daar wordt standaard enkelklikken gebruikt om iets te openen. Zit het daar soms in?

Doov

  • Gast
Kan geen programma iconen meer op desktop plaatsen
« Reactie #4 Gepost op: 2006/08/28, 16:10:22 »
Ik heb inderdaad enkelklikken ingesteld om iet te openen/starten omdat ik dat in XP ook zo gebruik... Vermoedelijk is dat de oorzaak, maar ik kan het pas vanavond checken (zit nu op kantoor). Thx!

Doov

  • Gast
Kan geen programma iconen meer op desktop plaatsen
« Reactie #5 Gepost op: 2006/08/28, 20:48:55 »
nope, het is opgelost door in Bureaunblad -> Gedrag -> Muisacties de rechtermuisknop in te stellen op Geen actie. Ik had'm insgesteld op een Aangepast menu.

Kan geen programma iconen meer op desktop plaatsen
« Reactie #6 Gepost op: 2006/08/28, 21:40:27 »
Da's dus zeg maar een menu dat zo ver is aangepast dat het gewoon het programma opstart. Klinkt als een handig menu-tje. :D

Doov

  • Gast
Kan geen programma iconen meer op desktop plaatsen
« Reactie #7 Gepost op: 2006/08/28, 22:58:10 »
Niet helemaal... De rechtermuisknop geeft dan een aangepast en zelf samen te stellen menu als je in de desktop klikt, hetgeen wel zeer handig is. Maar daarmee is ook de standaardfunctie van de rechtermuisknop in K-menu uitgeschakeld. Bugje zou ik zo zeggen...