Wat arie zegt klopt, maar je moet dan wel bij elke kernel update een commando lijntje uitvoeren.
Blijkbaar heb je ook een probleem met je /etc/hosts, ik zie daar unable to resolve host na het uitvoeren van sudo. Geef eens de inhoud ervan. alt F2 > gedit /etc/hosts
zodra ik dit intik krijg ik de volgende melding:petbus@petbus-desktop:~$ sudo apt-get install virtualbox-ose virtualbox-ose-modules-generic linux-image-2.6.24-19-386 virtualbox-ose-modules-2.6.24-19-386 -ysudo: unable to resolve host petbus-desktopPakketlijsten worden ingelezen... KlaarBoom van vereisten wordt opgebouwd Statusinformatie wordt gelezen... KlaarSommige pakketten konden niet geïnstalleerd worden. Dit kan betekenen dat ueen onmogelijke situatie gevraagd hebt of dat u de 'unstable'-distributie gebruikt en sommige benodigde pakketten nog vastzitten in 'incoming'.De volgende informatie helpt u mogelijk verder:De volgende pakketten hebben niet-voldane vereisten: virtualbox-ose-modules-generic: Vereisten: virtualbox-ose-modules-2.6.24-20-generic maar het zal niet geïnstalleerd wordenE: Niet-werkende pakketten:petbus@petbus-desktop:~$
sudo apt-get update && sudo apt-get dist-upgrade
Citaat van: siegiBlijkbaar heb je ook een probleem met je /etc/hosts, ik zie daar unable to resolve host na het uitvoeren van sudo. Geef eens de inhoud ervan. alt F2 > gedit /etc/hostsdit is de uitkomst :127.0.0.1 localhost127.0.1.1 petbus-desktop.thuis# The following lines are desirable for IPv6 capable hosts::1 ip6-localhost ip6-loopbackfe00::0 ip6-localnetff00::0 ip6-mcastprefixff02::1 ip6-allnodesff02::2 ip6-allroutersff02::3 ip6-allhosts
Citaat van: siegiWat arie zegt klopt, maar je moet dan wel bij elke kernel update een commando lijntje uitvoeren.Wat is dan het commando?
Citaat van: SchiemanskiCitaat van: siegiWat arie zegt klopt, maar je moet dan wel bij elke kernel update een commando lijntje uitvoeren.Wat is dan het commando?sudo /etc/init.d/vboxdrv setup