Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Omwisselen videokaart  (gelezen 779 keer)

Offline paultje1965

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Omwisselen videokaart
« Gepost op: 2008/07/22, 10:09:48 »
Even een Ubuntu beginners vraag:

Omdat mijn ATI Radeon 9600SE kaart kuren begint te krijgen wil ik deze omwisselen voor een GeForce 6200A kaartje (een van de laatste AGPs). Moet ik Hardy nu opnieuw installeren of gaat, zoals bij Windows XP, alles goed en wordt de kaart automatisch gedetecteerd.

Offline shinger

• Lid
    • shingeri
Omwisselen videokaart
« Reactie #1 Gepost op: 2008/07/22, 12:18:27 »
Citaat van: paultje1965

Omdat mijn ATI Radeon 9600SE kaart kuren begint te krijgen wil ik deze omwisselen voor een GeForce 6200A kaartje (een van de laatste AGPs). Moet ik Hardy nu opnieuw installeren of gaat, zoals bij Windows XP, alles goed en wordt de kaart automatisch gedetecteerd.
Alles wordt automatisch gedetecteerd maar als ik jou was zou ik voor de zekerheid via Envyng of handmatig even de FGLX drivers van ATI verwijderen.

Offline Pjotr

• Lid
    • http://sites.google.com/site/computertip
Omwisselen videokaart
« Reactie #2 Gepost op: 2008/07/22, 12:24:13 »
Citaat van: shinger
Citaat van: paultje1965

Alles wordt automatisch gedetecteerd maar als ik jou was zou ik voor de zekerheid via Envyng of handmatig even de FGLX drivers van ATI verwijderen.
Juist, maar doe na het erinsteken van de nieuwe kaart, eerst even dit:
http://computertip.googlepages.com/herstelgrafischeomgeving

Offline paultje1965

• Lid
Omwisselen videokaart
« Reactie #3 Gepost op: 2008/07/22, 12:31:18 »
Bedankt voor de tips! Ik zal zeker even naar de recovery mode gaan.