Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: voorbeeld van afbeelding  (gelezen 811 keer)

Paulus

• Gast
voorbeeld van afbeelding
« Gepost op: 2008/07/21, 13:52:32 »
Dag Mensen!
Ik ben al een hele tijd bezig over te stappen van win naar LIN, voornamelijk om mijn foto bewerkingen op te doen. Nu heb ik eindelijk Kubuntu redelijk draaien, maar om beeldbewerking te kunnen doen moet je wel wat kunnen zien. Ik krijg tot nog toe, als ik op een map met foto's klik, alleen maar een rij fototoestelletjes, tenzij de bestanden héél klein zijn, dan krijg ik "thumbnails" Is het ergens in te stellen dat ie ook grotere bestanden (TIFF's ) als thumbnail weergeeft?

voorbeeld van afbeelding
« Reactie #1 Gepost op: 2008/07/21, 14:40:27 »
Zoek eens in de instellingen naar Konqueror. Daar vind je waarschijnlijk een optie waarmee je de thumbnailgrootte kunt instellen. Normaal gesproken maakt ie waarschijnlijk geen thumbnails van grote bestanden, maar dit kun je (hopelijk) veranderen. Ik weet het niet zeker, want ik gebruik Ubuntu.

Offline Ivan1986

• Lid
voorbeeld van afbeelding
« Reactie #2 Gepost op: 2008/07/21, 16:37:48 »
je kan ze in nautilus (ubuntu) kian je ze vergroten door ctrl-scrol mss kan je dit hier ook toepassen

Offline ptb

• Lid
voorbeeld van afbeelding
« Reactie #3 Gepost op: 2008/07/21, 22:33:24 »
Je hebt er misschien niet zo veel aan, maar in nautilus zit onder bewerken>voorkeuren de optie voorbeeldweergaven.miniatuurweergaves zie je als ze onder een bepaalde grootte blijven. standaard <10mb).Tiff´s die groter zijn worden dan niet als miniatuur weergegeven. Door de grootte te wijzigen kun je dat aanpassen.ik neem aan dat nautilus dan trager zal laden.
Ik neem aan dat dezelfde voorziening ook in konquerer moet zitten.