Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: tracker uitschakelen  (gelezen 1149 keer)

Offline marco1800

• Lid
tracker uitschakelen
« Gepost op: 2008/07/21, 11:05:20 »
Met tracker ui te schakelen kan je je systeem sneller en stiller maken. Ik verwijderde al 2 zoektermen die rechtstreeks met tracker beginnen. Er staan er nu nog 2 in nl :

* Liltrackerclient0
* Libtracker-gtk0

Mogen deze ook allebei definitief verwijderd worden?
Laptop BTO 16 Gb Ram / Core I5 8265U
120 Gb SSD M.2 / 500 GB SSD
Ubuntu 22.04 LTS

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
tracker uitschakelen
« Reactie #1 Gepost op: 2008/07/21, 11:06:26 »
Citaat van: marco1800
Met tracker ui te schakelen kan je je systeem sneller en stiller maken. Ik verwijderde al 2 zoektermen die rechtstreeks met tracker beginnen. Er staan er nu nog 2 in nl :

* Liltrackerclient0
* Libtracker-gtk0

Ik weet het niet, maar in geval van twijfel: gewoon laten staan....

Offline vanadium

• Lid
tracker uitschakelen
« Reactie #2 Gepost op: 2008/07/21, 14:39:37 »
Van zodra tracker "afstaat" of niet geladen is, verdwijnt de belasting op je systeem. Het is echt niet nodig om de programmabestanden te verwijderen. Het volstaat reeds in je Voorkeuren - Sessies "Tracker" af te zetten.

Als je al installatiebestanden verwijderd hebt, kan je eens "sudo apt-get autoremove" doen: dan worden alle pakketten die "wees" geworden zijn (voor niets meer nodig), ook verwijderd.

Offline Tom

• Lid
tracker uitschakelen
« Reactie #3 Gepost op: 2008/07/21, 15:01:42 »
Citaat van: pjotr123
Citaat van: marco1800

* Liltrackerclient0
* Libtracker-gtk0

Ik weet het niet, maar in geval van twijfel: gewoon laten staan....
Laten staan want dan verxijderd U ook Totem plugins etc.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

eikelmuis

• Gast
tracker uitschakelen
« Reactie #4 Gepost op: 2008/08/11, 17:38:48 »
moet je dan ook de tracker applet uit vinken of is tracker opzich al voldoende ?