Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Nero Linux 3  (gelezen 6714 keer)

Nero Linux 3
« Gepost op: 2008/07/20, 23:29:02 »
Ik gebruikte onder WIndows Nero 8 en wil nu onder Ubuntu Nero 3 gaan gebruiken. Als ik deze versie via de Nero site download en daarna wil installeren krijg ik de mededeling dat ik het bestand niet kan openen. Wat doe ik fout?

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Nero Linux 3
« Reactie #1 Gepost op: 2008/07/21, 00:10:35 »
Ik heb hem ook geïnstalleerd. Gewoon de 32-bits deb (Debian) dubbelklikken en hoppa.

Offline brunod

• Lid
Nero Linux 3
« Reactie #2 Gepost op: 2008/07/21, 09:02:27 »
Citaat van: pjotr123
Ik heb hem ook geïnstalleerd. Gewoon de 32-bits deb (Debian) dubbelklikken en hoppa.
+1

BD
U.B.U.N.T.U : U Better Use New Technics : UBUNTU
>>>------------------<3------------------->
Vergeef mijn fouten, ik ben franstalig...

Offline Geitekont

• Lid
Nero Linux 3
« Reactie #3 Gepost op: 2008/07/21, 12:31:54 »
Bevalt ie wat ? Had hem ook een keer, gelijk mis brander. Met Gnome baker nooit problemen gehad

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Nero Linux 3
« Reactie #4 Gepost op: 2008/07/21, 13:34:10 »
Citaat van: Geitekont
Bevalt ie wat ? Had hem ook een keer, gelijk mis brander. Met Gnome baker nooit problemen gehad
Nero 3 voor Linux vind ik net zo fijn werken als K3B en Brasero. Niet beter en niet slechter. Ik gebruik Nero alleen omdat ik 'm van oudsher gewend ben (vroegâh, in Windows).

Offline Tom

• Lid
Nero Linux 3
« Reactie #5 Gepost op: 2008/07/21, 13:36:45 »
Nero 3 voor Linux vind ik net zo fijn werken als K3B en Brasero. Niet beter en niet slechter. Ik gebruik Nero alleen omdat ik 'm van oudsher gewend ben (vroegâh, in Windows).
Toen U nog zeeeer jong was. lol.
Grtz Tom.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Nero Linux 3
« Reactie #6 Gepost op: 2008/07/21, 13:41:12 »
Citaat van: wandarooze
Toen U nog zeeeer jong was. lol.
Grtz Tom.
Nou, dat is anders nog maar twee jaar geleden hoor....  :-)

Bedankt dat je me zeer jong vindt, dat zal ik eens aan mijn kinderen vertellen, want die vinden mij oeroud!

Nero Linux 3
« Reactie #7 Gepost op: 2008/07/22, 02:34:31 »
Citaat van: arie
heb je de deb 32 bits gedownload?
hier start de installer gewoon
Probeer hem al de hele dag te downloaden, maar het lukt niet. Inmiddels een mailtje naar Nero gestuurd.....

Nero Linux 3
« Reactie #8 Gepost op: 2008/08/01, 14:39:07 »
Citaat van: arie
heb je je e-mail adres ingevuld? dat is verplicht
Jazeker. Ik heb het inmiddels weer een aantal keren geprobeerd, maar het lukt nog steeds niet. Ik zal al mijn internetinstellingen nog eens nalopen. Volgens een reactie van Nero kunnen pop-up blokkers e.d. ook problemen veroorzaken.

Nero Linux 3
« Reactie #9 Gepost op: 2008/08/17, 17:45:24 »
hoe installeer ik de .rpm?
Ik begrijp er weer eens geen zak van. Maar da maak ni uit.. trek in een koekje:P:P

Acer aspire 3620: ubuntu hardy- Windows xp home

paradigit enforcer:
core2quad processor
nvidea geforce gtx 260
4 gig ddr2 ram
750 gb hd
22" beeldscherm

Nero Linux 3
« Reactie #10 Gepost op: 2008/08/17, 18:11:32 »
ja da weet ik,maart ik wil meer wete dan dubbelklikke:P
dus kan iemand uitlegge hoeikd e .rpm installeer?
Ik begrijp er weer eens geen zak van. Maar da maak ni uit.. trek in een koekje:P:P

paradigit enforcer:
core2quad processor
nvidea geforce gtx 260
4 gig ddr2 ram
750 gb hd
22" beeldscherm

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Nero Linux 3
« Reactie #11 Gepost op: 2008/08/17, 18:16:25 »
Citaat van: rockertjenl
ja da weet ik,maart ik wil meer wete dan dubbelklikke:P
dus kan iemand uitlegge hoeikd e .rpm installeer?
Een rpm (Red Hat Package Manager) is niet geschikt voor Debian-gebaseerde distro's, zoals Ubuntu. Die werken met deb. Je kunt een rpm wel omkatten naar een deb, met alien, maar dat gaat niet altijd foutloos: het is een noodsprong.

Bovendien is het in dit geval zinloos, want Nero biedt ook gewoon een deb aan.

Nero Linux 3
« Reactie #12 Gepost op: 2008/08/25, 20:15:31 »
ok thnx

paradigit enforcer:
core2quad processor
nvidea geforce gtx 260
4 gig ddr2 ram
750 gb hd
22" beeldscherm

Offline DarkStar

• Lid
    • Mijn persoonlijke website
Nero Linux 3
« Reactie #13 Gepost op: 2008/08/26, 09:47:00 »
Volgens wat ik er uit opmaak, is die Nero Linux 3 wel een trial-versie die je kan downloaden. Hoe zit het met de licentie hiervan, want dat vind ik niet zo direct terug?
Ik blijf wel mooi bij K3B, doet het minstens even goed en heeft geen last van wazige trialware en toestanden ;)

° Bezoek mijn blog Digital (in)Sanity °

Offline ronney

• Lid
Nero Linux 3
« Reactie #14 Gepost op: 2008/08/26, 18:46:40 »
Hoi

Ik gebruik ook Nero voor Linux. Gewoon het .deb bestand downloaden en niet moeilijk doen met rpm enzo. Je gebruikt tenslotte Ubuntu. De Licentie? Heel simpel. Je koopt Nero voor €19.99. Betalen kan via I-Deal. Via je mail krijg je dan een serienummer verstuurd. Bewaar deze wel, bij een evt herinstallatie heb je die weer nodig. Kopieer en plak dit serienmmer ipv de al ingevuld serienummer en je bent eigenaar.
Simpel... ;)

Nero Linux 3
« Reactie #15 Gepost op: 2008/08/26, 21:07:09 »
k3b project werkt niet op de windows xp pc van een vriend van me, dus als we dan film wille kijke krijg ik daar weer geseik mee. maar ik heb alles uit die.rpm naar de goede map geopieerd, maar als ik nero start ziet hij geen cd/dvd station, maar dan download ik maar  de .deb

paradigit enforcer:
core2quad processor
nvidea geforce gtx 260
4 gig ddr2 ram
750 gb hd
22" beeldscherm

Nero Linux 3
« Reactie #16 Gepost op: 2008/08/26, 21:31:00 »
Ik heb hem inmiddels ook gedownload en geinstalleerd. Ik heb een mailtje naar Nero gestuurd met de vraag of ik mijn lecentienummer van Nero 8 ook kan gebruiken voor Nero 3. Ben benieuwd, ik heb niet zoveel zin om een nieuwe te kopen. Ik vind trouwens op het eerste gezicht Nero 3 tegenvallen. Nero 8 is veel uitgebreider dan Nero 3.

Nero Linux 3
« Reactie #17 Gepost op: 2008/08/27, 00:21:04 »
Ik vond de vele extra's in Nero 8 toch wel erg prettig. Ik mis o.a. de mogelijkheid om CD en DVD hoezen te maken. Zijn er binnen Ubuntu soortgelijke programma's verkrijgbaar?

Nero Linux 3
« Reactie #18 Gepost op: 2008/09/05, 16:32:25 »
Ik heb inmiddels via Synaptic Pakketbeheer het programma Koverartist gedownload. Ik vind het echter nergens meer terug..... Het zou dan toch onder Toepassingen > Hulpmiddelen of Toepassingen > Grafisch moeten staan?

Nero Linux 3
« Reactie #19 Gepost op: 2008/09/05, 17:12:41 »
Terminaalvenster openen en sudo koverartist
Dan gaat ie open.
Viva La Revolución

Nero Linux 3
« Reactie #20 Gepost op: 2008/09/05, 17:30:34 »
Citaat van: mantass
Terminaalvenster openen en sudo koverartist
Dan gaat ie open.
Yep, werkt. Maar niet helemaal "jofel". Is er geen mogelijkheid om het programma ergens onder een van de Toepassingen te plaatsen? Dat gebeurt normaliter toch automatisch?

Nero Linux 3
« Reactie #21 Gepost op: 2008/09/05, 17:50:19 »
maak effe een starter op je werkblad en vul bij alles(vooral bij opdracht) gewoon  koverartist in.
dan kan je die slepen naar toepassingen volgens mij.
je kan ook op toepassingen regtermuisknop en dan menus bewerken

paradigit enforcer:
core2quad processor
nvidea geforce gtx 260
4 gig ddr2 ram
750 gb hd
22" beeldscherm

Offline oo7

• Lid
Nero Linux 3
« Reactie #22 Gepost op: 2008/09/05, 19:25:03 »
Citaat van: Geitekont
lol
ik heb weet ik hoeveel programma's geprobeert om mee te branden.
lukte nooit.
met nero gaat het al een tijdje prima!! :D
http://www.000webhost.com/74168.html Beste gratis webhosting die er is!!!
Wie zich via deze link aanmeld helpt een arme student (ik dus)

Nero Linux 3
« Reactie #23 Gepost op: 2008/09/07, 15:33:07 »
Citaat van: Metal Henkie
Ik heb hem inmiddels ook gedownload en geinstalleerd. Ik heb een mailtje naar Nero gestuurd met de vraag of ik mijn lecentienummer van Nero 8 ook kan gebruiken voor Nero 3. Ben benieuwd, ik heb niet zoveel zin om een nieuwe te kopen. Ik vind trouwens op het eerste gezicht Nero 3 tegenvallen. Nero 8 is veel uitgebreider dan Nero 3.
Ik heb inmiddels een reactie gehad van Nero: de licentie voor Nero 8 is niet te gebruiken voor Nero Linux 3. Dus ik moet een nieuwe kopen. Voor dat ik dat eventueel ga doen, ga ik eerst Nero 3 wel eens uitproberen. Er zijn binnen Ubuntu zoveel "vervangers", dat ik waarschijnlijk Nero vaarwel ga zeggen.

Nero Linux 3
« Reactie #24 Gepost op: 2008/09/07, 15:48:58 »
Toen ik het voor de eerste keer installeerde, werkte de Windows-code wel (weliswaar een illegale Windows-code, maar het werkte).

En inderdaad is het minder uitgebreid dan de Windows-versie, maar het is wel erg gebruiksvriendelijk :)