Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: laptop problemen heropstarten + slaapstand  (gelezen 520 keer)

berre

• Gast
laptop problemen heropstarten + slaapstand
« Gepost op: 2008/07/20, 16:14:26 »
sinds dat ik op mijn laptop ubuntu heb gezet, heb ik problemen met de optie's "heropstarten" en "slaapstand"

als ik beveel om mijn laptop opnieuw op te starten blijft hij bij het afsluiten steken op het beeld met zwarte achtergrond en het Ubuntu logo met de laadbalk. op dat beeld blijft hij gewoon staan, wat mij geen andere keuze laat dan de laptop met de knop helemaal af te zetten.

ik heb zodanig ingesteld dat als ik mijn laptop dichtklap, hij automatisch in slaapstand springt. ik heb echter al gemerkt dat wanneer ik mijn laptop voor een lange tijd heb dichtgeklapt (een paar uur ofzo) en ik hem terug openklap ik een balonnetje rechtsboven krijg waar iets staat in de aard van "problemen met slaapstand, kon niet in slaapstand zetten".. wat is het probleem?

vooral dat van het heropstarten vind ik een nogal storend probleem. wat zouden de oorzaken kunnen zijn en wat eventueel de oplossingen?

dank bij voorbaat voor de hulp,
berre

Offline vanadium

• Lid
  • Steunpunt: Nee
laptop problemen heropstarten + slaapstand
« Reactie #1 Gepost op: 2008/07/20, 17:03:41 »
Slaapstand en hibernatie is onder Linux voor veel computers een probleem. Je meot wat geluk hebben. Bij mij werkte hibernatie (maar niet slaapstand) onder Ubuntu 6.4. niets werkte meer onder 7.04 en 7.10, en sedert Hardy werken zowel hibernate en slaapstand perfect. Veel heeft te maken denk ik met de videokaart (ATI Radeon Mobility X600 bij mij). Weinig opties, helaas

1) Wachten en slaapstand/hibernatie niet gebruiken tot het probleem verholpen wordt. Hier staat hoe je desgewenst de opties hiervoor kan verwijderen: http://forum.ubuntu-nl.org/topic/16451

2) Eens proberen of alternatieve manier voor slaapstand/hibernate bij jou werkt: "uswsusp" (http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=417964&page=2) (Ging voor mij onder 6.10, inclusief slaapstand, maar werkte ook helemaal niet onder 7.04 en 7.10)