Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Javascript-probleem na update?  (gelezen 976 keer)

Offline sival

• Lid
Javascript-probleem na update?
« Gepost op: 2008/07/19, 12:01:40 »
Wanneer ik een opgeslagen bestand in html-formaat wil openen zie ik sinds vandaag alleen een leeg blad en een rood no-script logo verschijnen in de onderbalk. Weet iemand hoe ik het bestand weer zichtbaar kan maken?

Het enigste dat de laatste tijd veranderd is komt van een behoorlijke update van Ubuntu 6.06 (even op vakantie geweest, heb je gelijk 80 Mb aan updates). Verder heb ik ook niets gewijzigd aan de instellingen.

Update: Ik zie net in synaptic dat jre niet meer geïnstalleerd is????
Hoe kan dat nu? Nou ja, eerst maar weer even jre installeren.
Wordt dus vervolgd....

Offline sival

• Lid
« Reactie #1 Gepost op: 2008/07/19, 13:17:25 »
Update
Na de jre pakketten te hebben geinstalleerd werkt het nog steeds niet.
Ook een nieuw opgeslagen html-bestand wordt niet zichtbaar.
Vervolgens even met een andere distro geprobeerd (Pardus): de opgeslagen bestanden via een usb-stick overgezet en vervolgens geopend. Geen enkel probleem.

De instellingen op beide systemen zijn gelijk wat no-script betreft. Wat browser betreft alleen wat versie-verschillen (ff1.5  en ff2.0).

Vraag: iemand een idee wat er mis kan zijn?
Mis ik iets of zit er misschien iets in de weg na de update van ff1.5?

Vriendelijk bedankt alvast

Offline Tom

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2008/07/19, 14:51:34 »
Citaat van: SIVAL
Wanneer ik een opgeslagen bestand in html-formaat wil openen zie ik sinds vandaag alleen een leeg blad en een rood no-script logo verschijnen in de onderbalk. Weet iemand hoe ik het bestand weer zichtbaar kan maken?

Het enigste dat de laatste tijd veranderd is komt van een behoorlijke update van Ubuntu 6.06 (even op vakantie geweest, heb je gelijk 80 Mb aan updates). Verder heb ik ook niets gewijzigd aan de instellingen.

Update: Ik zie net in synaptic dat jre niet meer geïnstalleerd is????
Hoe kan dat nu? Nou ja, eerst maar weer even jre installeren.
Wordt dus vervolgd....
Op NoScript klik - en toestemming geven , dan kunt U het lezen.
Als dat niet gaat Noscript even uitschakelen.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline sival

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2008/07/19, 19:59:34 »
Wanneer ik op Noscript klik dan zijn er geen echt bruikbare opties:
-over Noscript
-opties...
-JavaScript algemeen toestaan (dat willen we dus niet)
-about: blank verbieden

Dat is leuk dat even uitschakelen, maar dat geldt dan ook gelijk voor de andere sites die ik open heb staan en dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Overigens is het probleem ook al voorgelegd bij Mozilla en daar wordt terug verwezen naar Ubuntu.

Op launchpad staat al een vraag met betrekking tot de firefox 1.5 update van 18 juni (nr.39581) maar of dat er wat mee te maken heeft?

Wie weet raad, of moet ik wachten op een mogelijke patch?

Offline Tom

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2008/07/19, 23:56:48 »
U kunt ook tijdelijk toestaan.
Volgende sessie is hij weer gespert.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline sival

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2008/07/20, 12:24:27 »
Als ik de optie heb zou ik hem gebruiken, maar die is er dus niet. Zie post #4 voor de opties die ik dan heb.