Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Geen geluid  (gelezen 1420 keer)

Offline livino

• Lid
Geen geluid
« Gepost op: 2008/07/18, 20:17:51 »
Momenteel geeft mijn pc geen sjoege wat geluid betreft: filmpjes van youtube, mp3-bestanden, cd of dvd: nada.

Het bizarre is dat amsn wèl geluid geeft als er een bericht binnenkomt of als iemand online komt.

Ik gebruik Feisty Fawn: iemand een idee waar ik de geluidsinstellingen kan controleren om te zien wat het probleem is?

Heb al systeem --> voorkeuren --> geluid geprobeerd, maar daar raak ik niet wijs uit.

Lieven

Geen geluid
« Reactie #1 Gepost op: 2008/07/18, 22:21:26 »
Al gekeken bij video en audio> Volumeregeling?
Of in de terminal alsamixer.
Staan de schuifjes allemaal open?
Zo ja post je beschrijving van je geluidskaart eens.
Als je het niet weet lshw in de terminal.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline livino

• Lid
Geen geluid
« Reactie #2 Gepost op: 2008/07/21, 14:26:24 »
Citaat van: Gijsbert
Al gekeken bij video en audio> Volumeregeling?
Die mogelijkheid heb ik niet, misschien omdat ik nog met Feisty Fawn bezig ben?

Mijn alsamixer ziet er zo uit:

Als ik het goed interpreteer staat alleen "front" volledig open (alhoewel er "00" onderstaat), klopt dat? Maar het lukt me niet er via dit venster iets aan te wijzigen.

Lieven

Offline ohjajoh

• Lid
Geen geluid
« Reactie #3 Gepost op: 2008/07/21, 14:40:17 »
Je pcm moet ook open staan, met de pijltjestoetsen kun je dingen veranderen links-rechts kiezen en op-neer voor harder-zachter. Met rechtermuistoets op je volumeicoontje en volumeregeling openen kom je in de grafische versie hiervan.

Geen geluid
« Reactie #4 Gepost op: 2008/07/21, 14:42:35 »

Offline livino

• Lid
Geen geluid
« Reactie #5 Gepost op: 2008/07/21, 21:47:23 »
Het lukt!!!

't Roept toch twee vraagjes op: ik kan me niet herinneren dat ik die alsamixer ooit zelf aangepast heb. Kan zoiets per ongeluk gebeuren?

Mogen alle andere delen (front mi, surround...) dicht blijven of gaan ze beter ook open om betere kwaliteit van geluid te krijgen?

Lieven

artvds2708

• Gast
Geen geluid
« Reactie #6 Gepost op: 2008/07/22, 16:54:36 »
Ik zit  met het zelfde probleem.
Bij volumeregeling krijg ik :
Geen volumeregelingselementen en/of -apparaten voor GStreamer gevonden.
En bij alsamixer :
function snd_ctl_open failed for default : No such file or directory
( maar is wel geinstalleerd )

Hoe kan dit ??
Ik heb vorige week een clean-install gemaakt.
Alleen een update gehad.
Ik gebruik overigens 8.04.01

Offline dvdmeer

• Lid
    • Python-RandR :: dvdmeer.nl
Geen geluid
« Reactie #7 Gepost op: 2008/07/22, 19:42:23 »
Zie mijn post hier http://forum.ubuntu-nl.org/message/283259#p283259 waar je dezelfde vraag hebt gesteld.

Geen geluid
« Reactie #8 Gepost op: 2008/07/22, 20:24:31 »
Citaat van: livino
Het lukt!!!

't Roept toch twee vraagjes op: ik kan me niet herinneren dat ik die alsamixer ooit zelf aangepast heb. Kan zoiets per ongeluk gebeuren?

Mogen alle andere delen (front mi, surround...) dicht blijven of gaan ze beter ook open om betere kwaliteit van geluid te krijgen?

Lieven
Per ongeluk kan altijd,je weet nooit hoe dat komt bijv sommige programma's kunnen eigenzinig zijn wat geluid betreft. Mijn tv-kaart bijv. die alleen nog onder open Suse en Windows werkt, Daar kan ik in Windows met het tv programma het volume niet regelen en het hoofd volume moet ik bijna uit zetten wil ik een acceptabel geluids volume hebben. Terwijl voorheen alles normaal functioneerde. Waar het vandaan komt? Ik weet het niet.

Front mi(crofoon) dat valt dus net weg, alleen als je deze gebruikt, anders heb je de kans op "rondzingen", een onprettige piep. Surround is een effect, bijv. een vlieg die om je heen vliegt en zoemt. Het mooiste is dit met speaker voor je en speaker achter je.
En is het nog gelukt met klikken op het speaker icoontje? Zodat je de grafische versie van het mengpaneel krijgt?

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline livino

• Lid
Geen geluid
« Reactie #9 Gepost op: 2008/07/22, 20:49:08 »
Citaat van: Gijsbert
En is het nog gelukt met klikken op het speaker icoontje? Zodat je de grafische versie van het mengpaneel krijgt?

Met vriendelijke groet,

Gijs
Uhm, ik zie geen speakericoontje in alsamixer. Waar moet ik het vinden?

Lieven

Offline ohjajoh

• Lid
Geen geluid
« Reactie #10 Gepost op: 2008/07/22, 21:59:53 »
Die vind je ergens op je paneel (taakbalk) en anders kun je m sowieso toeveoegen. (rechtermuis op lege plek in paneel en dan toevoegen aan paneel kiezen)

artvds2708

• Gast
Geen geluid
« Reactie #11 Gepost op: 2008/07/23, 19:24:28 »