Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: games instaleren  (gelezen 1798 keer)

verbindingsfout

• Gast
games instaleren
« Gepost op: 2008/07/18, 17:59:24 »
Hey
Mischien is het een hele domme vraag ofzo, maar hoe instaleer ik dingen?
ik heb een spelletje voor ubuntu gedownload:www.ethernal-lands.com, maar hoe instaleer ik dat?
en hoe instaleer ik steam?

ik gebruik ubuntu nu 1 dag dus ik snap er nog niet zo veel van. (de drivers voor mijn videokaart heb ik als het goed is al geinstaleerd 8800gts 320mb)

verbindingsfout

• Gast
games instaleren
« Reactie #1 Gepost op: 2008/07/18, 19:19:50 »
? plz kan iemand mij helpen ?

games instaleren
« Reactie #2 Gepost op: 2008/07/18, 19:36:56 »
Citaat van: verbindingsfout
? plz kan iemand mij helpen ?
Ge moogt ook even tijd laten om mensen zelf eens te laten zoeken.

Nuja, op de site zelf staat eigenlijk hoe het gedaan moet worden. Het komt hierop neer:
download en pak dit uit: http://www.eternal-lands.com/el_linux_170_install.zip
bijvoorbeeld in uw persoonlijke map.
Open de terminal en typ: cd el_install/  (als het in uw persoonlijke map is uitgepakt teminste)
Dan typt ge: chmod 775 el.x86.linux.bin   (of chmod 775 el.x86.amd64.linux.bin als ge de 64 bit versie hebt van ubuntu)
Dan: gedit el.ini
daar zoekt ge naar de lijn: #data_dir = "d:\eternal lands" en veranderd die in: #data_dir = "/home/NAAM/el_install"  (NAAM vervangen door uw ubuntu gebruikersnaam).

Hierna kunt ge het spel starten door dit in te tikken: ./el.x86.linux.bin