Nieuws:

We zijn er weer.

Na lange tijd van afwezigheid zijn we er weer  :laugh:
We hebben alle wachtwoorden gereset, je oude wachtwoord werkt niet meer.Je moet via het "wachtwoord vergeten"-linkje je wachtwoord resetten. Je krijgt hiervoor een mailtje op het adres dat je bij ons geregistreerd hebt.

De komende tijd zijn we nog druk bezig om de rest van de site op te bouwen, dus het kan zijn dat sommige onderdelen (tijdelijk) niet werken.

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: games instaleren  (gelezen 1102 keer)

verbindingsfout

• Gast
games instaleren
« Gepost op: 2008/07/18, 17:59:24 »
Hey
Mischien is het een hele domme vraag ofzo, maar hoe instaleer ik dingen?
ik heb een spelletje voor ubuntu gedownload:www.ethernal-lands.com, maar hoe instaleer ik dat?
en hoe instaleer ik steam?

ik gebruik ubuntu nu 1 dag dus ik snap er nog niet zo veel van. (de drivers voor mijn videokaart heb ik als het goed is al geinstaleerd 8800gts 320mb)

verbindingsfout

• Gast
games instaleren
« Reactie #1 Gepost op: 2008/07/18, 19:19:50 »
? plz kan iemand mij helpen ?

Offline Nunslaughter

• Lid
    • timovwb
  • Steunpunt: Nee
games instaleren
« Reactie #2 Gepost op: 2008/07/18, 19:36:56 »
Citaat van: verbindingsfout
? plz kan iemand mij helpen ?
Ge moogt ook even tijd laten om mensen zelf eens te laten zoeken.

Nuja, op de site zelf staat eigenlijk hoe het gedaan moet worden. Het komt hierop neer:
download en pak dit uit: http://www.eternal-lands.com/el_linux_170_install.zip
bijvoorbeeld in uw persoonlijke map.
Open de terminal en typ: cd el_install/  (als het in uw persoonlijke map is uitgepakt teminste)
Dan typt ge: chmod 775 el.x86.linux.bin   (of chmod 775 el.x86.amd64.linux.bin als ge de 64 bit versie hebt van ubuntu)
Dan: gedit el.ini
daar zoekt ge naar de lijn: #data_dir = "d:\eternal lands" en veranderd die in: #data_dir = "/home/NAAM/el_install"  (NAAM vervangen door uw ubuntu gebruikersnaam).

Hierna kunt ge het spel starten door dit in te tikken: ./el.x86.linux.bin