Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Zwart Scherm bij opstarten (Nvidia driver ? )  (gelezen 2217 keer)

Oene

• Gast
Zwart Scherm bij opstarten (Nvidia driver ? )
« Gepost op: 2008/07/17, 17:33:12 »
Hallo een ieder

Als ik Ubutu 8.04 opstart krijg ik eerst het Ubuntu logo, vervolgens schakelt
het scherm over naar een hogere resolutie en is het scherm zwat met alleen de ronde muisaanwijzer.
Dit is gekomen NA installatie van de Nvidia driver en heb geprobeerd dit op
te lossen door in de recovery mode de packages te repareren.
Ook bij de Xserver in het recovery menu kom ik niet  verder.
Dit lukte niet en iedere keer kon hij nvidia-glx-new niet verwijderen
Ik ben aan het zoeken geweest en heb verschillende sudo commando's geprobeerd vanuit de root command prompt.
Als ik hier bijv intoets sudo /etc/init.d/gdm start start hij onmiddelijk weer op naar
het zwarte scherm.
sudo gedit /etc/X11/xorg.conf kent hij niet en ik kan daar onder device nvidia niet veranderen in nv omdat ik er niet inkom.

Is er een manier om middels een sudo commando in Ubuntu te komen waarbij de Nvidia Geforce 8400GS aangesproken wordt in VESA ? mode 800x600 zodat ik de drivers omzeil ?
sudo dpkg-reconfigure xserver-xorg werkt nl. niet

Misschien moet ik een nieuwe install doen en maar hopen dat ik er dan wel bij kom, maar als nieuweling weet ik niet om in een "veilige mode" op te starten.

Ik heb al wel gelezen dat die Nvidia kaarten vaker voor problemen zorgen en had ik beter een andere kaart kunnen aanschaffen :-(

Wie o wie weet mij een beetje in de goede richting te duwen.
Alvast hartelijk dank en maar een prettig(e) weekend / vakantie toegewenst

Groeten Oene

« Reactie #1 Gepost op: 2008/07/17, 18:04:43 »
Probeer eens in safe mode in shell..

apt-get install envyng-qt

en

apt-get install envyng-gtk

als je die geinstalleerd hebt open

envyng -t

kies vervolgens om Nvidia driver te verwijderen. Na verwijdering ervan zou je als het goed is terug kunnen naar je systeem.

Jean_

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2008/07/18, 10:53:25 »
Misschien heb je er niks aan maar wat bij mij laatst werkte toen de nvidia driver update dwarslag was in safe mode opstarten, dan krijg je een optie 'try to fix x-server', en daarna dpkg-reconfigure  xserver-xorg.
Succes.

juniorissimo

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 2008/07/19, 14:42:20 »
'k eb een soort gelijk probleem ik heb nu terug ubuntu geïnstalleerd en windows blijft werken deze keer :P maar nu start ik ubuntu op en krijg ik een flikkerend beeld zwart-wit-zwart-wit weet iemand hoe dit komt?

Greetz Juniorissimo

Offline jan11000

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2008/07/19, 20:11:23 »
Je kan altijd met envy de drivers verwijderen, ook in textmode, zie envy website hoe je dit kunt doen.
Dan veilige mode starten en fix x server, dan reboot dan heb je geen drivers werken.
Dan drivers installeren, ik doe het via envy.