Beste mede-ubuntu-gebruikers.
Ik draai een kalender-progje: Rainlendar. Naar tevredenheid - het heeft inmiddels een analoge klok, een kalender, een afsprakenlijst, een takenlijst. Meer heeft een mens ook niet nodig.
Voordeel: ik hoef niet een app. op te starten om afspraken toe te voegen - de lijst is namelijk altijd zichtbaar. Dat vind ik wel zo makkelijk.
Nadeel: hij staat op mijn bureaublad. Dus als ik een scherm maximaliseer (dat doe ik meestal met de meeste schermen althans), is het genoemde voordeel weg. De kalender is dan niet zichtbaar, alsmede de klok niet.
Ik ben dus op zoek naar een oplossing.
- Ik heb geprobeerd met screenlets te werken. Er bestaat ook een screenlet Sidebar. In die sidebar zou ik dan een kleine kalender kunnen plaatsen. Echter: die sidebar is niet zichtbaar met maximaal venster. Zelfde probleem dus.
- Ik heb iets geprobeert met een gnome-panel aan de rechterkant van het scherm. Ik heb "swallower meta-applet" geinstalleerd. Nu zou ik een applicatie in het panel kunnen draaien. Heb ik geprobeerd met Sunbird, maar dan werkt het progje niet fatsoenlijk. En Rainlendar pakt hij niet.
Nu zoek ik dus een kalendar-applicatie, die in de gnome-panel kan integreren - bijvoorbeeld een kalenderfuncie, waarop ik eventueel kan klikken. Of een afsprakenlijst. Zodat mijn afspraken altijd zichtbaar zijn.
Ik weet dat dit lastig zoeken is - maar twee weten meer dan 1..... Wie weet.
Misschien heeft een creatieve geest van jullie een andere mogelijkheid om (enigszins) mijn wensen te bereiken? Ook die idee"en zijn uiteraard welkom.....
Alvast bedankt.