OK. Dank voor de tips. Ik heb in de BIOS (of wat daarop lijkt) de meest relevant lijkende functie ('usb legacy support') AAN gezet, maar zonder resultaat. Deze BIOS is wel erg beperkt, en wordt ook niet onder die naam aangeboden, maar onder die van 'Computer Setup'. Iets anders is er echter niet (behalve GRUB, maar daar is alleen een kernel te kiezen).
Toen op mijn andere, vaste pc in de BIOS onder 'integrated peripherals' de functie 'usb keyboard support' AAN gezet (stond eerst uit), maar toch hier werkt vervolgens het toetsenbord in kwestie, aangesloten via een usb-poort, niet. Hetzelfde toetsenbord werd wel op de deze vaste computer als ik het gewoon via de ronde 6-pins stekker aansluit op de gewone ingang.
Via de usb-route is het resultaat dus bij laptop en vaste pc gelijk. De laptop heeft geen ronde 6-pins ingang. Het begint er dus op te lijken dat het toetsenbord niet werkt indien aangesloten met de verloopstekker op de usb-poort. Bestaan er inderdaad toetsenborden waarvoor dat geldt?
Ik ga morgen wel eens met de laptop naar een winkel om een 'echt' usb-toetsenbord te proberen.