Nieuws:

We zijn er weer.

Na lange tijd van afwezigheid zijn we er weer  :laugh:
We hebben alle wachtwoorden gereset, je oude wachtwoord werkt niet meer.Je moet via het "wachtwoord vergeten"-linkje je wachtwoord resetten. Je krijgt hiervoor een mailtje op het adres dat je bij ons geregistreerd hebt.

De komende tijd zijn we nog druk bezig om de rest van de site op te bouwen, dus het kan zijn dat sommige onderdelen (tijdelijk) niet werken.

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: netwerk werkt na installatie direct, maar daarna niet meer  (gelezen 1063 keer)

Poserman

• Gast
netwerk werkt na installatie direct, maar daarna niet meer
« Gepost op: 2008/07/15, 22:53:36 »
Hallo,

Als ik Ubuntu 8.04.1 installeer op mijn Intel Atom D945GCLF met een realtek (geen idee welk type), dan werkt mijn netwerkkaart direct. na installatie wil ik echter Sabnzbd aan de praat krijgen, en daarom installeer ik de volgende applicaties:

python libbz2-dev zlib1g-dev g++ make par2 unrar python-cherrypy python-cheetah python-elementtree python-yenc python-celementtree python-feedparser unzip SABnzbd-0.4.0

hierna werkt internet nog steeds correct. als ik daarna opnieuw start kan het zijn dat deze nog een of tweemaal werkt (met eenmaal bedoel ik 1 uptime, dus tot ik em uitzet), voordat deze er mee stopt. daarna krijg ik geen IP addres meer. ik heb de router (Wanadoo Livebox) al enkele malen opnieuw gestart, dus dat zal het probleem niet zijn. er staat nog een ip lease open voor het mac adres van de computer waar het om gaat. de kabel is perfect, ik heb ook al een andere kabel geprobeerd. de lampjes achterop de netwerkkaart en die van de switch (3com gigabit switch) knipperen (de oranje dan, de groene blijft constant).

als ik via network settings een static ip adress invul, met bijbehorende subnet en gateway, dan kan ik nog steeds niet mijn router pingen, ook niet na een volledige reboot.
ip: 192.168.1.10
subnet: 255.255.255.0
gatway: 192.168.1.1

ik heb de hostname ook al aangepast, dus daar zal het niet aan moeten liggen.

daarnaast heb ik geprobeerd dit aan te passen via /etc/network/interfaces. daar had ik dit van gemaakt:
auto lo
iface lo inet loopback
mapping hotplug
        script grep
        map eth0
iface eth0 inet static
address 192.168.1.10
netmask 255.255.255.0
gateway 192.168.1.1

na een reboot is dit echter niet zichtbaar.

als ik via de gui mijn ip adress instel, kan ik dit wel zien via ifconfig, maar als ik het via de /etc/network/interfaces doe, dan niet. iemand een idee? ik zie volgens mij echt iets over het hoofd.

ik had na het zoeken kennelijk het verkeerde kopje aangeklikt. dit gaat om een bedraad netwerk. als een admin deze zou willen verplaatsen voor mij, zou ik erg blij zijn.

Poserman

• Gast
netwerk werkt na installatie direct, maar daarna niet meer
« Reactie #1 Gepost op: 2008/07/15, 23:42:20 »
even een reply bij mijzelf, ik heb spontaan de oplossing gevonden!

nog even uitzoeken waarom het de oplossing is (wat het doet) maar het werkt zo te zien. ik kan na een reboot ineens weer op internet:

sudo ethtool -K eth0 tso off