Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: computerscherm blokkeert  (gelezen 1218 keer)

Offline mara

• Lid
computerscherm blokkeert
« Gepost op: 2008/07/14, 12:53:27 »
Hardy geïnstalleerd op Asus A7M.  Heb het volgend probleem:
Als ik de laptop laat aanstaan gaat hij na een half uur automatisch op zwart scherm staan. Bij vorige versies hoefde ik allleen maar een beweging te maken met de cursor om het bureaublad terug te krijgen. Nu lukt dat niet meer. Het scherm licht een klein beetje op maar blijft zwart. Om het terug aan de praat te krijgen moet ik alt+ctrl+backspace intikken en dan kom ik terecht bij het aanmeldvenster. Wij hebben dit gechekt bij een dell laptop, die heeft dat probleem niet.
Ik vermoed dus dat het een asus-probleem is. De hardy is wel verder upgegraded vanaf een beta versie. Als er een bugje inzit wat moet er dan gebeuren? Zal wellicht een power-manager probleem zijn. Ik weet niet waar de configuratie-files te vinden zijn. Als iemand raad weet?
Pardo's First Postulate:
   Anything good in life is either illegal, immoral, or fattening.
Arnold's Addendum:
   Everything else causes cancer in rats.

Offline Mij

• Lid
computerscherm blokkeert
« Reactie #1 Gepost op: 2008/07/14, 13:31:28 »
Je kan bij screensaver instellen dat hij het scherm niet uit moet zetten.

Offline mara

• Lid
computerscherm blokkeert
« Reactie #2 Gepost op: 2008/07/14, 20:08:50 »
Citaat van: doan
Je kan bij screensaver instellen dat hij het scherm niet uit moet zetten.
Dank je! In de praktijk is dat een goede oplossing. Je hoeft dan tenminste niet opnieuw in te loggen als je een half uur iets anders te doen had. Maar het zou niet mogen! Het intrigeert mij wel om te weten wat er mis is.
Pardo's First Postulate:
Arnold's Addendum:

Offline Drummies

• Lid
computerscherm blokkeert
« Reactie #3 Gepost op: 2008/07/14, 20:13:30 »
mara

check instellingen energiebeheer eens systeem--voorkeuren---energiebeheer op netstroom

beide instellen op nooit schuif helemaal naar rechts
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Offline mara

• Lid
computerscherm blokkeert
« Reactie #4 Gepost op: 2008/07/15, 11:39:28 »
Beste drummies, dat heb ik gedaan en inderdaad: bureaublad blijft zo hele dag beschikbaar.
Maar wat er gebeurd zou niet mogen. Bij mijn collega die hardy op dell laptop heeft, staat de schuif ingesteld op 30 minuten en als de computer het scherm op zwart zet na 30 minuten kan hij toch door een muisbeweging zijn bureaublad te voorschijn halen. Bij mijn asus A7M lukt dat dus niet. Hij zet hem niet alleen op zwart scherm maar ook op sleep of op hibernate (vermoed ik) en dat zou niet mogen! Ik ben verplicht om alt+ctrl+backspace in te tikken om hem eruit te halen en dan kom ik bij het aanmeldvenster. (dus zet hij hem waarschijnlijk in slaapstand)
Waarom ik zo veel moeite wil doen is omdat ik wil weten of andere asus-bezitters dat probleem ook hebben. Zo:
"Is er iemand daarbuiten die een asus A7M laptop heeft en het zelfde probleem heeft???"
Ik denk er namelijk over (maar zie er vreselijk tegenop) om hardy opnieuw te installeren om zo het euvel uit de wereld te helpen. Maar eerst wil ik weten of dat wel zin heeft. Als het een hardware-probleem is typisch voor asus is het toch geen 'avance' zoals ze bij ons zeggen.
Inmiddels gebruik ik jouw oplossing.
Ik wil gewoon te weten komen of het een bug is of niet. Groeten
Pardo's First Postulate:
Arnold's Addendum:

Dwarrel

• Gast
computerscherm blokkeert
« Reactie #5 Gepost op: 2008/07/15, 13:28:52 »
Kijk eens of je bij screensaver misschien lock screen aan hebt staan? Weet niet precies hoe ze dit in NL ubuntu noemen maar is onderste stukje.

Offline mara

• Lid
computerscherm blokkeert
« Reactie #6 Gepost op: 2008/07/15, 13:46:30 »
Beste dwarrel, vergrendeling staat niet aan.
Pardo's First Postulate:
Arnold's Addendum:

Offline Mij

• Lid
computerscherm blokkeert
« Reactie #7 Gepost op: 2008/07/16, 13:37:23 »
Het zal vast een driver-probleem zijn, Mara.