Nieuws:

We zijn er weer.

Na lange tijd van afwezigheid zijn we er weer  :laugh:
We hebben alle wachtwoorden gereset, je oude wachtwoord werkt niet meer.Je moet via het "wachtwoord vergeten"-linkje je wachtwoord resetten. Je krijgt hiervoor een mailtje op het adres dat je bij ons geregistreerd hebt.

De komende tijd zijn we nog druk bezig om de rest van de site op te bouwen, dus het kan zijn dat sommige onderdelen (tijdelijk) niet werken.

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: updates installeren en programma blokkert  (gelezen 620 keer)

irma

• Gast
updates installeren en programma blokkert
« Gepost op: 2008/07/14, 12:04:59 »
Ik draai binnen Ubuntu 8.04 het laatste nieuwe programma. Af en toe loopt het programma vast: muis en toetsenbord werken niet meer en ik moet de computer volledig uitzetten. Dat gebeurde ook tijdens het uitvioeren van uodates. Nadien krijg ik nog melding van vele upodates maar kan ze niet installeren wegens foutmelding :
E: dpkg was interrupted, you must manually run 'dpkg --configure -a' to correct the problem.

E: _cache->open() failed, please report.

Spijtig genoeg kan ik alleen maar met de computer werken maar ken niets van programmataal e.a. ingewikkelde zaken.
Kan ik dit zelf op een eenvoudige maniers oplossen?ยต
1. Het probleem van de blokkereing
2. probleem van de updates
Dank je

Offline Gandyman

• Lid
  • Steunpunt: Nee
« Reactie #1 Gepost op: 2008/07/14, 12:20:36 »
Je hebt blijkbaar eerder de update onderbroken, of er is iets gebeurd.

Let wel dat je soms geduld moet hebben omdat de pc razend-druk is met alles afwerken.
Het lijkt er dan op dat hij vast zit, maar in Linux gebeurd dit echt bijna nooit.
Dus volgende keer gewoon wachten, minimaal 10 a 15 minuten indien je pc niet te snel is.

Goed hij verteld je zelf al hoe je het probleem kan oplossen, in de foutmelding.

############
E: dpkg was interrupted, you must manually run 'dpkg --configure -a' to correct the problem.
########

Je moet dus handmatig in terminal dpkg uitvoeren om het probleem op te lossen.
met de opdracht

sudo dpkg --configure -a
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

irma

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2008/07/18, 10:04:42 »
Bedankt, het is gelukt